يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

سرقت خودرو قبل از انتقال سند

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 741910
دو مرد کلاهبردار که پس از دریافت پول، خودروی فروشی را قبل از انتقال سند به سرقت می‌بردند، بازداشت شدند.
سرقت خودرو قبل از انتقال سند
به گزارش جهان نيوز، اواخر شهریور‌ماه امسال بود که پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری روی میز کارآگاهان پایگاه‌هشتم پلیس‌آگاهی قرار گرفت. یکی از شاکیان گفت: مدتی بود که به دنبال خرید یک خودروی مناسب بودم. هنگام بررسی آگهی در سایت‌های مجازی متوجه شدم که مردی یک خودروی پراید را برای فروش آگهی کرده‌است که با شماره تلفن فروشنده تماس گرفتم.

آن مرد خودش را سیامک معرفی کرد و درباره مشخصات خودرو از او سؤال کردم. بعد هم برای بازدید خودرو با سیامک قرار گذاشتم و تصمیم به خرید آن گرفتم. بعد از توافق بر سر قیمت، سه میلیون تومان به صورت بیعانه به او دادم و روز بعد هم ۷۲‌میلیون‌تومان دیگر به حسابش واریز کردم. مطابق توافق خودرو را در یک پارکینگ به امانت گذاشتیم و راهی دفتر اسناد رسمی شدیم تا کار انتقال سند انجام شود. در حالی که مقدمات کار انتقال در حال انجام بود، سیامک به بهانه‌ای از دفتر خانه خارج شد. من به ماجرا مظنون شدم و خیلی زود خودم را به پارکینگ رساندم که متوجه شدم از خودرو خبری نیست.

وقتی تحقیق کردم متوجه شدم که مرد جوانی با سوئیچ یدکی که داشت خودرو را تحویل گرفته و رفته است. حالا هم از سیامک و همدستش شکایت دارم.

بعد از مطرح شدن شکایت مأموران پلیس با اطلاعاتی که شاکی در اختیارشان گذاشته بود، هویت متهم را بررسی کرده و متوجه شدند که نام واقعی سیامک، وحید است که از مجرمان سابقه‌دار می‌باشد. در شاخه دیگری از تحقیقات بود که مخفیگاه وحید در نعمت‌آباد شناسایی شد و مأموران پلیس ۱۶‌شهریور وی را بازداشت کردند. وحید در بازجویی‌ها به سرقت با همدستی دوستش اسماعیل اعتراف کرد. او در بازجویی‌های بیشتر اعتراف کرد که با همدستی اسماعیل به این شیوه از ۴۱‌نفر کلاهبرداری کرده‌اند. سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی، پایتخت گفت: تحقیقات برای بازداشت اسماعیل و کشف جرائم بیشتر متهمان در جریان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *