جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۶

سوء استفاده دولت از بازار بورس

جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 741291
دولت بعضاً سوءاستفاده‌هایی از بازار بورس به نفع خودش دارد که به زودی مجلس تصمیمات جدی برای ساماندهی این بازار اتخاذ می‌کند.
سوء استفاده دولت از بازار بورس
به گزارش جهان نيوز، حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به اقدامات مجلس برای ساماندهی بازار بورس، اظهار داشت: در مجلس اقدامات خوبی برای بهبود بازار بورس انجام و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی زوایای مختلف بازار بورس را مورد بررسی و خلأها و نقاط ضعف آن را شناسایی کرده است اما با وجود این، هنوز در مدیریت بازار بورس مشکلاتی وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد، آن است که دولت در برخی از مقاطع از بازار بورس به نفع خودش سوءاستفاده می‌کند.

حاجی‌دلیگانی افزود: زمانی که دولت می‌خواهد سهام خودش را به فروش برساند، با همکاری برخی از سهامداران عمده قیمت آن سهام را افزایش می‌دهد و زمانی که سهام خود را عرضه کرد و به فروش رساند، بازار را رها می‌کند تا قیمت‌ها سقوط کند.

وی گفت: در واقع از این طریق، دولت سهام‌های خودش را با قیمت گزافی به فروش می‌رساند اما مردم که این سهام‌ها را خریداری می‌کنند، دچار ضرر و زیان می‌شوند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه دولت بازار بورس را کاملاً رها کرده است، اظهار داشت: مجلس جلساتی را برای ساماندهی بازار بورس برگزار کرد اما اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، مجلس به زودی تصمیمات جدی‌تری برای ساماندهی بازار بورس اتخاذ می‌کند.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اعتراف روحانی تحریم ها باید رفع شود تا آب خوردن مردم هم حل شود.
Iran, Islamic Republic of
دولت جنگ اقتصادی را تاکنون جدید نگرفته است/ کاخ سفید از سال 357 تاکنون علیه ملت ایران از گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین استفاده کرده است و هنوز هم می کند.
Iran, Islamic Republic of
حل مسائل اقتصادی مردم اولویت دولت و مجلس است ولی متاسفانه ازسال 1392 تاکنون تاکنون هیچ کاری نکردند چرا؟!
Iran, Islamic Republic of
نتیجه و عملکرد حسن روحانی از این بهترین نمی شود نرخ دلار به 29 هزار و 50 تومان رسید
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر حسن روحانی جنگ اقتصادی از سال 97 شروع شده است شما تاکنون کجا بودید؟
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
...
علي بركت الله