جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۴

پشت پرده حضور بازیگران ترکیه‌‌ای در ایران! +تصاویر

جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 739984
شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند که حضور یک بازیگر ترکیه‌ای که در اکثر سریال‌های غیراخلاقی و هنجارشکنانه ترکیه ای به ایفای نقش پرداخته، موجب فروش بالای این فیلم ایرانی می‌شود اما ...
پشت پرده حضور بازیگران ترکیه‌‌ای در ایران! +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، «چند روز پیش اعلام شد که فیلم کمدی فانتزی «هولیا» هم به کارگردانی مرتضی آتش زمزم در ترکیه و با بازی بازیگران خارجی تمام شده است، سازندگان فیلم سینمایی «هولیا» که برای ادامه فیلمبرداری راهی ترکیه شده بودند، کار تولید را در این کشور و شهرهای استانبول و آنتالیا به پایان بردند. در این سکانسها « ویلما الس بازیگر آلمانی‌الاصل سینما و تلویزیون ترکیه جلوی دوبین رفت.او بیشتر به خاطر بازی در سریال «روزی روزگاری» که در ایران با نام «علی کاپیتان» به یاد می‌آید، شناخته می‌شود.»

در وهله نخست باید گفت، حضور بازیگران زن سریالها و فیلم های ترکیه ای در سینمای ایران قبل از این سابقه داشته است که  نفس حضور اغلب این بازیگران، فروش بیشتر فیلم های سینمای ایران است، که این موضوع در اغلب این فیلم ها صدق نکرد و برخی از این آثار همانند فیلم «جن زیبا» شکست سنگینی را در گیشه سینماها تجربه کرد.
 

آنهایی که فیلم سینمایی "جن زیبا" ساخته بایرام فضلی را دیده اند مسلما به این نتیجه میرسند که اگر بجای بازیگر زن ترکیه ای ، یک بازیگر نه چندان مطرح ایرانی این نقش را بازی میکرد نه تنها به لحاظ فروش فیلم تفاوت چندانی نداشت بلکه شاید فیلم از نظر کیفی با اتفاقات بهتری مواجه میشد.  اما حاشیه‌های این فیلم از همان روزهای نخست اکران شروع شد و تنها  در سه روز نخست اکران با فروش ناامید کننده ۱۲۳ میلیون تومان روبرو شدو در ادامه هم این روند ناامیدکننده باقی ماند تا این فیلم یکی از آثار شکست خورده اکران سال 98 لقب بگیرد.

از «حریم سلطان» تا «جن زیبا»
اما نورگل یشیلچای بازیگر سریال‌های غیراخلاقی چون «حریم سلطان» ترکیه‌ای که نقش نخست این سریال را در کنار فرهاد اصلانی ایفا میکرد به هیچ وجه نتوانست در فروش این فیلم تاثیر مثبت بگذارد، حتی حواشی خودساخته ای که عوامل  فیلم از مدت ها قبل از اکران به راه انداخته بودند هم نتوانست به دیده شدن فیلم کمک کند. شاید قبل از آغاز اکران این فیلم خیلی ها تصور میکردند که حضور یک بازیگر ترکیه‌ای که در اکثر سریال‌های غیراخلاقی و هنجارشکنانه ترکیه ای به ایفای نقش پرداخته، موجب فروش بالای این فیلم ایرانی میشود اما دقیقا همه چیز برعکس آن چیزی شد که عوامل و سرمایه گذاران «جن زیبا» انتظار داشتند.
 

از سویی دیگر علاوه بر نورگل یشیلچای، فرهاد اصلانی، لیلا زارع، محرم زینال زاده، لیلا موسوی، میثم پویان فر و غزل فرید در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند و ترکیب بازیگران نشان می‌دهد امید فروش این فیلم دقیقاً بازیگر سریال‌های ترکیه‌ای اثر بوده است.

در ادامه باید دید، آیا تجربه تلخ حضور بازیگر سرشناس ترکیه ای برای سایر فیلم های در دست تولید هم اتفاق می افتد یا خیر.
 

علاوه بر فیلم سینمایی «هولیا»، دو فیلم سینمایی دیگر هم این روزها مراحل تولید خود را با حضور بازیگران ترکیه ای پشت سر میگذارند و نکته قابل تامل هم اینکه این دو اثر سینمایی هم از آثار طنز محسوب میشوند که از حضور بازیگران زن ترکیه ای برای فروش بیشتر استفاده میکنند.
 

فیلم سینمایی  «کوسه» به کارگردانی علی عطشانی از مدتی پیش با حضور آسیا تاشکین بازیگر مطرح ترکیه‌ای جلوی دوربین رفته است، این فیلم سینمایی کمدی بجز بازیگر ترکیه ای از چهره های سرشناسی چون مهدی  هاشمی بهره میبرد و گزینه جدی برای قرار گرفتن در لیست  آثار طنز  پرفروش سال آینده محسوب میشوند.

فیلم سینمایی کمدی «اکسیدان 2» هم با حضور جواد عزتی و امیر جعفری در مراحل پیش تولید است، این فیلم سینمایی که در فصل نخست از پرفروش های سینما محسوب میشد در فصل جدید با حضور دو بازیگر زن مطرح ترکیه ای به نام های  برن سات و سرنای ساریکایا به دنبال فروش بیشتر در سینماها هستند.

نکته قابل تامل اینکه که شرایط کرونایی کشور روند تولید این دو اثر را هم با مشکل مواجه کرده است که این موضوع شاید منجر به این شود که هیچ کدام از این دو اثر تا پایان امسال به تولید نهایی نرسد.
 

 در پایان ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر بازیگران زن ترکیه ای، بازیگران زن خارجی دیگری نیز در فیلم هایی سینمای ایران حضور داشتند که حضور  برخی از صرفا بخاطر فروش بیشتر فیلم ها نبوده است بلکه مقتضات داستان ایجاب میکرده است که از حضور بازیگر زن بهره برده شود که چه بسا برخی از این فیلم ها هم از آثار قابل تامل سینمای ایران محسوب میشوند که از این میان میتوان به حضور موفق بازیگران زن خارجی در فیلم هایی چون «کتاب قانون»، «استرداد» و «شیرین» اشاره کرد.
https://jahannews.com/vdch6wnqk23nxwd.tft2.html
jahannews.com/vdch6wnqk23nxwd.tft2.html
مرجع : خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شاید اینها فرهنگ ایران رو دیدن و آدم شدن
بده یه فیلم هم مثل آدن بازی کنن، بفهمن میشه سالم هم فیلم ساخت
اصغر
Romania
حتما!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
در پاسخ ۱۵.۴۵
اولا تو در اندازه ای نیستی به فرهنگ ترکیه توهین بکنی تو در فضای
بسته زندگی میکنی و صددرصد پاسپورت هم نداری و الا این جور حرف نمیزدی.
فراستی
Iran, Islamic Republic of
در فیلم جن زیبا یعنی فیلمنامه کاملا ابتدایی و صحنه پردازی معمولی نقشی در شکست فیلم نداشته، با توجه به اینکه موقع اکران فیلم جلوی تبلیغات فیلم گرفته شد و فیلم از بیشتر گیشه های سینما پایین آمد. .