جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۲
۳۹

مصائب دروغ «روز جمعه‌»؛ همه مسئولان اظهارات بنزینی «روحانی» را تکذیب کردند

پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 738730
زمانی حسن روحانی گفته بود از موعد افزایش قیمت بنزین اطلاع نداشته است؛ حال آنکه تاکنون دو معاون وزیر کشور و رئیس سابق مجلس و رئیس قوه قضائیه عدم اطلاع او از این موضوع را زیر سؤال برده‌اند.
همه اظهارات بنزینی «روحانی» را تکذیب کردند
به گزارش جهان نيوز، بعد از سهمیه‌بندی بنزین در آبان ماه سال قبل توسط دولت، جمله‌ای همه مردم ایران را غافلگیر کرد. آن جمله از زبان رئیس دولت یعنی بالاترین فرد اجرایی کشور اعلام شد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی درباره سهمیه‌بندی بنزین گفت: «من این طرح را از حدود یک ماه تا ۴۰ روز پیش به طول کامل به وزیر کشور و شورای امنیت کشور واگذار کردم. به آن‌ها مصوبه شورای هماهنگی سران قوا را نشان دادم و اعلام کردم این مصوبه امضا شده و تصویب شده است».

وی گفته بود: «به وزیر کشور و شورای امنیت کشور اعلام کردم که اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین را با صداوسیما، تبلیغات و برنامه‌ریزی هماهنگ کنید و به من هم زمان آن را نگویید و هر زمانی که شورای امنیت کشور وقت و زمان مناسب را برای اجرای آن دید، آن را اجرایی کند. شبی که سهمیه‌بندی بنزین اجرا شد، من خودم هم اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم که اجرای این طرح این هفته است. من هم مثل همه مردم ایران مطلع شدم که صبح جمعه قیمت بنزین تغییر کرده است؛ چرا که من هم این طرح را به شورای امنیت واگذار کرده بودم و به آن‌ها گفته بودم که زمانش را به من نگویید چرا که این مصوبه در جلسه سران قوا مصوب شده است.».

سخنان روحانی درباره عدم اطلاع از زمان افزایش قیمت بنزین همه را متحیر کرد. محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره عدم اطلاع روحانی از افزایش قیمت بنزین گفته بود: «به منظور تسهیل در اجرای طرح و تصمیم‌گیری درباره زمان اجرای آن، اختیارات خود را به جناب رحمانی فضلی، وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور تفویض کردند».

روحانی در حالی اعلام کرد از زمان افزایش قیمت بنزین اطلاع نداشته است که رئیس وقت مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضائیه بعدها گفتند که سران قوا از زمان سهمیه‌بندی قیمت بنزین اطلاع داشته و رئیس‌جمهور هم مطلع بوده است.

از لاریجانی تا رئیسی؛ روحانی را تکذیب کردند
همچنین علی لاریجانی، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در آخرین نشست خبری خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از زمان گران شدن بنزین خبر داشتید؟ گفت: «زمان دقیق گران‌شدن بنزین را می‌دانستم و چند روز پیش‌ از آن نمایند‌گان را در جریان ماجرا گذاشته بودم. به نمایندگان گفته بودم روزهای آینده طرحی (برای افزایش قیمت بنزین) اجرا می‌شود و رئیس‌جمهور هم از موضوع مطلع بوده است».

اظهارات رئیس‌جمهور به‌گونه‌ای غیرواقع به نظر می‌رسد که حتی صدای وزارت کشور را هم درآورده است. جمال عرف درباره سخنان رئیس‌جمهور که گفته تا صبح جمعه از زمان افزایش قیمت بنزین خبر نداشته است؛ پاسخ داد: «روز سه شنبه ساعت ۱۰ صبح شورای امنیت کشور برگزار شد و در همان جلسه زمان سهمیه‌بندی مطرح شد. بعد از جلسه صورت‌جلسه آن در اختیار رئیس جمهور قرار گرفت».

معاون وزیر کشور افزود: «روز چهارشنبه نیز وزیر کشور در دولت گزارش می‌دهد، بنابراین تلقی من این است که رئیس‌جمهور خواسته بگوید به وزیر کشور اعتماد دارم، اما شما خوشبین باشید».

نکته جالب‌تر این است که حجت‌الاسلام رئیسی به‌عنوان یکی از اعضای حقوقی نشست هماهنگی سران قوا سه روز قبل از افزایش قیمت بنزین در نامه‌ای به روحانی خواستار اقناع افکار عمومی به این موضوع شده بود و موافقت خود درباره افزایش قیمت بنزین را مشروط اعلام کرده بود. بنابراین این دلایل نشان می‌دهد شخص حسن روحانی از روز و ساعت افزایش قیمت بنزین اطلاع داشته است.

تیر خلاص به این دروغ بزرگ دولت را حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور زد. 

معاون امنیتی و انتظامی روز گذشته در نشستی خبری، سخنانی گفت که با ابراز بی‌اطلاعی برخی مسئولان دولتی درباره افزایش نرخ بنزین، مغایرت داشت.

ذوالفقاری: می‌دانستند چه زمانی قیمت بنزین افزایش یافته است
وی در بخشی از این نشست، با اشاره به پیش‌بینی‌ها درباره وقایع آبان‌ماه اعلام کرد: «مستندات مکتوب وقایع سال۹۶ و ۹۸ و ریشه‌های ایجاد آن وجود دارد. شورای امنیت وقایع آبان۹۸ را پیش‌بینی کرده بود و نظر ما این بود که قیمت بنزین تک‌نرخی و هزار و ۵۰۰ تومان باشد».

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه گزارش‌های مستند و مکتوب این وقایع وجود دارد، اظهار بیان کرد:  تمام  کسانی که روز جمعه می‌گفتند ما نمی‌دانستیم و روز جمعه متوجه شدیم، اینها سندهایی است که مواضع دوستان و مسئولان محترم و عزیزی است که اگر لازم شد یک روزی سر جایش می‌توان گفت که کِی و چه ساعتی و فلان مجموعه توسط فلانی در جریان قرار گرفته‌اند».

این صحبت‌ها نشان می‌دهد که روحانی درباره افزایش و زمان سهمیه‌بندی بنزین، دروغ بسیار بزرگی به مردم ایران گفته است؛ دروغی که سبب خشم و عصبانیت بیش از پیش مردم نسبت به رفتارهای خارج از عرف دولت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدایا این چند ماه رو بر ما سهل و آسان بفرما!
.
Iran, Islamic Republic of
روحانی و ظریف با کسانی که مذاکره کردند حق صلاحیت مذاکره نداشت .
Iran, Islamic Republic of
از حضرت آیت‌ا... رئیسی .... تشکر می‌کنم. ان‌شاءا... مجلس انقلابی نیز با اصلاح قوانین و تصویب قوانین لازم، تغییر ریل اقتصادی دلالی و بیمار به سمت تولید و توانمند کردن قشر مستضعف را عملی سازد .
Iran, Islamic Republic of
رسانه‌ها و احزاب و افرادی که علیه قانونمندی فضای مجازی به دروغ‌بافی و شانتاژ و جوسازی مشغولند فتنه‌گران دهه 70 و 80 و 90 هستند و دل‌ در گرو اربابان آمریکایی‌شان دارند.
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک ایرانی از راه دور دست کارکنان جهادگر پالایشگاه نفت شازند اراک را می‌بوسم که افتخار آفریدند و پاسخ عملی به کسانی دادند که می‌گفتند هنر ما ایرانی‌ها فقط در طبخ آبگوشت بزباش است.
Iran, Islamic Republic of
اینکه برخی مسئولین دولتی به شیطان بزرگ می‌تازند به این معنی نیست که ناگهان اشداء علی‌الکفار شده باشند. بلکه مشکل این آقایان این است که شیطان سراب را به اینها آب نشان داد و آنان را تا لب آب برد و تشنه برگرداند! البته این نتیجه بی‌توجهی به مواعظ و توصیه‌های رهبر الهی بود.
Iran, Islamic Republic of
دولت قیمت کود و سم را چند برابر کرده است. آیا نابودی کشاورزی در کشور هم از تعهدات برجامی این دولت است؟ چرا این دولت اجازه انحصار واردات نهاده‌های دامی را به عده‌ای خاص داده که الان تولیدکننده طیور این قدر متضرر شود؟
Iran, Islamic Republic of
شهرداری مشهد کرونا را بهانه قرار داد و روزهای جمعه اتوبوسرانی شرکت واحد را تعطیل کرده است. آیا روزهای دیگر کرونا نیست. چرا با هر بهانه‌ای می‌خواهند روی سوء مدیریت خود سرپوش بگذارند.
Iran, Islamic Republic of
یواشکی و با تصویب خودشان بلیط اتوبوس و مترو را حسابی گران کردنند!! بعد به بقیه میگن شما نگران نکنید!!!
Iran, Islamic Republic of
بنده از دریافت یارانه ماهیانه خود و خانواده‌ام صرف‌نظر کردم تا هزینه ساخت کشور بشود ولی متأسفانه با آن جیب مربیان خارجی فوتبال را پر کردند.
Iran, Islamic Republic of
همانطور که مجلس به قرارداد مشکوک مربی خارجی فوتبال به درستی ورود کرده، باید نسبت به قراردادهای نجومی مجریان صدا و سیما و وزارتخانه‌هایی چون ارتباطات یا رها بودن فضای مجازی و خیانت به جوانان کشور و قتل عام فرهنگی، کرسنت و دیگر قراردادهای خارجی وزارت نفت و ابطال چند ساله کارت سوخت، و... هم ورود کند تا جلوی حیف و میل بیت‌المال و دارایی‌های این ملت مظلوم گرفته شود.
Iran, Islamic Republic of
چه سری در عاشورای امام حسین(ع) نهفته است که این گونه آن را جاودانه کرده است و هر سال که می‌گذرد مجالس عزاداری آن حضرت به رغم موانع مختلف رونق بیشتری می‌گیرد.
Iran, Islamic Republic of
با یک بررسی ساده بدست می‌آید که بی‌بندوباری‌ها، بیشتر در بین اقشار دارای سبک زندگی نزدیک به غربی‌ها صورت می‌گیرد و بیشتر خانواده‌های درگیر این حوادث نوکیسه‌های بی‌هویت هستند.
Iran, Islamic Republic of
چرا فروشندگان 30 درصد سهام عدالت با گذشت قریب به 3 ماه از تاریخ فروش آن هنوز موفق به دریافت وجه کامل آن نشده‌اند؟! از مسئولین امر درخواست رسیدگی دارم.
Iran, Islamic Republic of
افزایش قیمت بنزین درآبان ماه 1398 با دستور مستقیم حسن روحانی انجام و صورت گرفته است..!!
Iran, Islamic Republic of
با حقوق ۳ میلیونی هم پست می‌گیرید؟
Iran, Islamic Republic of
خدمتی نمی‌کنید به زخم مردم نمک نپاشید!
Iran, Islamic Republic of
عملکرد دولت روحانی در این مدت هفت تا هشت سال پراید ۱۰۰ میلیون تومان شد
Iran, Islamic Republic of
کشف 57 جسد سربازان سوری قربانی داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش در الرقه
Iran, Islamic Republic of
قیمت سکه طرح جدید ١۳ شهریور به ١١ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید
Iran, Islamic Republic of
ترامپ بار دیگر جو بایدن را به مصرف مواد مخدر متهم کرد
ارتش تروریست آمریکا جنایتکار شماره یک از سال 2001 تاکنون عامل اصلی افزایش مصرف مواد مخدر در افغانستان، منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک نباید در جنگ یمن با رژیم کودک کش سعودی مشارکت داشته باشد!
آمریکا جنایتکار شماره یک نباید در منطقه خاورمیانه با رژیم کودک کش صهیونیستی مشارکت داشته باشد!
Iran, Islamic Republic of
خیانت آمریکا به نظام جمهوری اسلامی ایران از سال 1980 تاکنون شروع شده است..
Iran, Islamic Republic of
سالانه بیش از 95 میلیارد دلار کالا قاچاق و... به صورت قانونی وارد کشور می شود و نه به صورت قاچاق
Iran, Islamic Republic of
انتقاد از بی‌توجهی دولت و وزارت نیرو نسبت به وضعیت آب و انرژی در سیستان و بلوچستان
.
Iran, Islamic Republic of
.
وزیر رفاه از افزایش حدود 90 درصدی حقوق بازنشستگان پس از متناسب‌سازی حقوق خبر داد و گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی می‌توانند از تسهیلات پنج میلیون تومانی بدون ضامن برخوردار شوند.
Iran, Islamic Republic of
اصلی‌ترین مطالبه مردم خوزستان و... اشتغال جوانان و تامین آب شرب است/ ولی متاسفانه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس ازسا 1392 تاکنون هیچ کاری نکردند و نمی کنند.
Iran, Islamic Republic of
روحانی به مراسم بازگشایی مدارس نمی‌رود، ولی دانش‌آموزان را حضوری به کلاس می‌فرستد!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی! اگر گشایش مدارس مشکلی ندارد فردا حضوری افتتاح کنید
Iran, Islamic Republic of
بسیاری از مشکلات کشور ناشی از ضعف مدیریت دولت روحانی در این مدت 7 تا 8 سال بوده است.
Iran, Islamic Republic of
صدای مرگ بر آمریگا از پورتلند می‌آید
Iran, Islamic Republic of
نخود 10 هزار تومانی را درسایه سکوت دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس 20 هزار تومان به مردم می‌فروشند
Iran, Islamic Republic of
یارانه نقدی فعلی هیچ اثری در زندگی مردم ندارد/ دولت روحانی هم عامل اصلی همه مشکلات اقتصادی مردم و کشوراست.
Iran, Islamic Republic of
سکه ارزان می شود/ ولی بعد از دولت روحانی
Iran, Islamic Republic of
برنج وارداتی چقدر گران شد؟ افزایش ۱۰۸ درصدی قیمت برنج وارداتی
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفته: اجازه نمی‌دهیم تکانه‌‌های اقتصادی آهنگ توسعه کشور را تحت تاثیر قرار بدهد. بنویسید وقتی ایشان اقتصاد کشور را به این روز انداخته این شعارها فقط سوهان روح مردم می‌شود.
Iran, Islamic Republic of
آن کسانی که مرتب صحبت از مذاکره با آمریکا می‌کنند آیا هنوز از سرنوشت ذلت‌بار امثال قذافی، صدام و حسنی مبارک درس عبرت نگرفته‌اند که چگونه با فریب آمریکا به حقارت افتادند و از صحنه سیاست و روزگار حذف شدند.
جواد
Iran, Islamic Republic of
روحانی، کی دوره ات تموم میشه . خدایا!
Germany
بنظر بنده تمام کسانی که دانسته و ندانسته به روحانی رای دادند، در پیشگاه الهی باید پاسخگوی رای شان باشند...