جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

وضعیت انتقال کرونا در مبتلایان بدون علامت

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 736708
نتایج یک مطالعه نشان داده است، بیماران بدون علامت کووید 19 می‌توانند به اندازه افراد دارای علامت، حامل ویروس کرونا باشند.
وضعیت انتقال کرونا در مبتلایان بدون علامت
به گزارش جهان نيوز، نتایج یک مطالعه در کره جنوبی نشان داده است، بیماران بدون علامت کووید ۱۹ می‌توانند به اندازه افراد دارای علامت، حامل ویروس کرونا باشند.

مطالعه منتشر شده در ژورنال«JAMA» یک روش آزمایش به نام RT-PCR را برای شناسایی SARS-CoV-۲، ویروس مسئول COVID-۱۹ به کار گرفت؛ این یافته‌ها از ۳۰۳ بیمار جوان  در یک مرکز درمانی در کره جنوبی تهیه شده است.

محققان پس از آزمایش نمونه‌ها دریافتند، بیماران بدون علامت بارهای زیادی از SARS-CoV-2 را در بینی، گلو و ریه‌های خود حمل می‌کنند و علائم کاهش بار ویروس کرونا در این افراد به مراتب کندتر از مبتلایان دارای علامت است. 

محققان گفتند، این یافته‌ها به افراد کمک می‌کند تا درک کنند بیماران بدون علامت به اندازه افراد مبتلا و دارای علامت در انتقال کووید ۱۹ نقش دارند؛ اما هنوز مشخص نیست دقیقا چه میزان از افراد آلوده و بدون علامت هستند.

از نظر تئوری، داشتن همان مقدار بارهای ویروسی در بینی و گلو ناقلین بدون علامت می‌تواند در انتقال ویروس نقش داشته باشد و شیوع آن را گسترش دهد. 

محققان باور دارند، نظارت و جداسازی بیماران بدون علامت ممکن است مورد نیاز باشد زیرا انتقال ویروس توسط این بیماران می تواند یکی از عوامل اصلی شیوع همه گیری در جامعه باشد.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *