جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

نمکی: رویکرد جدیدمان جریمه سهل‌‌انگاران است

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 736678
وزر بهداشت گفت: با ساده‌‌انگاری و عادی پنداری مردم و برخی دستگاه‌‌ها دچار خیز جدید بیماری شدیم. رویکرد جدیدمان جریمه برای کسانی است که سهل‌‌انگاری می‌‌کنند و اگر کسی باعث ضرر به جامعه شود باید با او قاطعانه برخورد کرد.
نمکی: رویکرد جدیدمان جریمه سهل‌‌انگاران است
به گزارش جهان نيوز، دکتر سعید نمکی در نشست مجازی با وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی گفت: جمهوری اسلامی ایران در بین 22 کشور شرق مدیترانه با وجود تحریم‌‌ها و سختی‌‌ها جزو هفت کشوری است که به‌‌عنوان کشور برگزیده برای مدیریت عرصه کووید19 انتخاب شد. در نشستی که با دفتر منطقه‌‌ای سازمان جهانی بهداشت داشتیم گزارشی از فعالیت‌‌های خود ارائه کردیم و اگرچه در اوایل پاندمی کرونا پوشش واکسیناسیون ما مانند همه کشورها دچار افت شد و مراقبت‌‌های بهداشتی به دلیل ترس مردم از مراجعه به مراکز و درگیر بودن ما با مداوای بیماری کرونا کاهش یافت اما امروز خوشبختانه پوشش واکسیناسیون در حد وضعیت قبلی قرار گرفت و مراقبت‌‌ از زنان باردار با وجود مراکز عاری از کووید19 به سطح مناسبی برمی‌‌گردد.

لزوم پرهیز از مدیریت جزیره‌‌ای کرونا در منطقه
وی افزود: با توجه به بیماری کووید19 و احتمال ورود آنفلوانزا و سایر بیماری‌‌ها به منطقه مانند سل، ایدز، مالاریا و ... پیشنهاد کردیم که با همکاری کشورهای منطقه بتوانیم مدیریت یکپارچه‌‌ای داشته باشیم و با توجه به نقش برجسته ایران در مدیریت این بیماری‌‌ها در منطقه می‌‌توانیم لیدر این گروه در منطقه باشیم. من از مدیر منطقه‌‌ای سازمان جهانی بهداشت هم این مسئله را خواستم و گفتم باید ارگان‌‌های بین‌‌المللی به صورت مشترک با هم به تقویت زیرساخت‌‌ها و دانش فنی مورد نیاز کشورها کمک کنند و نباید با کرونا جزیره‌‌ای برخورد شود و باید بر سایرابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و روانی کرونا نیز فائق بیاییم.

رویکرد جدید وزارت بهداشت برای برخورد با متخلفین
وزیر بهداشت با بیان این‌‌که در کنار خواهش‌‌ها و تمناهای مستمر برای رعایت موازین بهداشتی، رویکرد جدیدی داریم گفت: رویکردی که داریم ایجاد جریمه برای کسانی است که سهل‌‌انگاری می‌‌کنند و اگر کسی باعث ضرر و زیان به جامعه شود باید با او قاطعانه برخورد کرد. کسی که می‌‌گوید من دیگر خسته شده‌‌ام و نمی‌‌توانم ماسک بزنم نمی‌‌داند که پزشک و پرستار و پرسنل ما در آن لباس‌‌ها چگونه دو شیفت زحمت می‌‌کشند. از مردم تمنا می‌‌کنم در ارتقای رفتار بهداشتی تلاش کنند و از همه مسئولین اعم از نیروهای انتظامی، نظامی و قضایی می‌‌خواهم به یاری و کمک همکاران من در این شرایط سخت بیایند و نگذارند با شکستن پروتکل‌‌ها، بار روی دوش کادر درمان سنگین‌‌تر شود.

دچار خیز جدید بیماری شدیم
وی ادامه داد: ما یک دستاورد تا اردیبهشت ماه در کاهش مرگ و میرها و موارد ابتلا در اوج تحریم‌‌های ظالمانه داشتیم که در دنیا موردتوجه ویژه قرار گرفت اما متأسفانه با ساده‌‌انگاری و عادی پنداری مردم و برخی دستگاه‌‌ها دچار خیز جدید بیماری شدیم. با وجود این‌‌که گفته بودم ویروس کرونا را ساده نپنداریم و در دقیقه‌‌های نود از گوشه‌‌های این زمین گل خواهیم خورد.

نمکی با بیان اینکه در این خیز جدید همکارانم زحمت‌‌های فراوان کشیدند، خاطرنشان کرد: در استان‌‌های مختلف بعضی از همکاران به ویروس کرونا مبتلا و از چرخه خدمت خارج و در بیمارستان‌‌ها بستری و یا شهید شدند. امروز همکاران من در فشار 6 ماهه دچار خستگی شدند و اگرچه بهورزان و تکنسین ‌‌های اورژانس، ماماها و کارشناسان علوم آزمایشگاهی و پزشکان و پرستاران هنوز با محبت و جان‌‌فشانی عاشقانه به مردم خدمت می‌‌کنند اما واقعا خجالت می‌‌کشم از مادر و پدر پرستار جوان و پزشکی که ما در این دوران به دلیل بی‌‌احتیاطی و ساده‌‌انگاری برخی افراد از دست دادیم. گاهی این شهادت به دلیل هجمه بیماری است و گاهی این از دست دادن‌‌ها به دلیل سهل‌‌انگاری، ساده‌‌اندیشی و عادی پنداری اوضاع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب الان باید به این نتیجه برسین؟ یک ماه پیش ماسک رو اجباری کردین، تازه الام میخوان جریمه کنین؟ به نظرم بذارین یه چند هزار نفر دیگه رو هم از دست بدیم بعد یه کار اساسی کنین.