جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دخالت آمریکا در امور داخلی بلاروس

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 736588
وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه طی بیانیه‌ای از انتخابات ریاست جمهوری که روز یکشنبه دربلاروس برگزار شد،‌ ابراز نگرانی عمیق کرد.
دخالت آمریکا در امور داخلی بلاروس
به گزارش جهان نيوز، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در بیانیه‌ای درباره انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس ابراز نگرانی عمیق کرد.

وی در این بیانیه نوشت: «برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در روز 9 آگوست (19 مرداد) باعث نگرانی عمیق شده است. این انتخابات آزاد یا عادلانه نبوده است.»

وزیر امور خارجه آمریکا اضافه کرد: «آمریکا شدیدا خشونت علیه معترضان و بازداشت مخالفان را محکوم می‌کند. ما از خواسته‌های دموکراتیک مردم بلاروس حمایت می‌کنیم.»

 پیروزی الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور فعلی بلاروس در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، واکنش‌های بسیاری را هم در داخل و هم در خارج از این کشور به همراه داشته است.

 بلافاصله بعد از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس که روز یکشنبه بر‌گزار شد، معترضان بسیاری به خیابان‌های شهر مینسک، پایتخت بلاروس ریختند و به نتیجه این انتخابات و پیروزی لوکاشنکو اعتراض کردند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و سرکوب معترضان واکنش منفی نشان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *