جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

پشت پرده توقیف روزنامه «جهان صنعت»

سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 736557
یک منبع آگاه گفت: اعلام آمار نجومی 320 هزار کشته کرونا در ایران و سبقت گرفتن از رسانه های معاند در سلب اعتماد افکار عمومی از وزارت بهداشت به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا از جمله دلایل توقیف روزنامه جهان صنعت بود.
پشت پرده توقیف روزنامه «جهان صنعت»
به گزارش جهان نيوز، یک منبع نزدیک به هیات نظارت بر مطبوعات فارس گفت: جعل در هویت رسمی منبع خبر و معرفی دروغین او به عنوان عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، اعلام آمار نجومی 320 هزار کشته کرونا در ایران و سبقت گرفتن از رسانه های معاند در سلب اعتماد افکار عمومی از وزارت بهداشت به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا از جمله دلایل توقیف روزنامه جهان صنعت بود.

وی ادامه داد: زیر سوال بردن اقدامات کادر بهداشت در تشخیص و پیشگیری و  مقابله با کرونا و ارائه اطلاعات کاملا جعلی و خلاف واقع بدون مدرک و سند نیز از مهم ترین دلیل تصمیم به توقف روزنامه جهان صنعت است.

وی اظهارداشت: پیش از این نیز راجع به موضوعات متعدد و مسائل مختلف در چندین نوبت تذکر شفاهی و کتبی و حتی مذاکره حضوری با مدیر مسئول این روزنامه به منظور ممانعت از انتشار اخبار خلاف واقع و جعلی صورت گرفته و تاکید شده بود که فضای نگران جامعه امروز که درگیر بیماری کروناست، نیازمند کمک برای مقابله با این بیماری شوم است نه افزایش اضطراب و نگرانی مردم و بی اعتمادی به کادر درمان و بهداشت.

به گفته وی، وظیفه هر ایرانی حمایت از کادر بهداشت و درمان در راه مقابله با کرونا و تقویت اعتماد سازی دوسویه است و هر اقدامی که منجر به تضعیف مقابله با کرونا شود قطعا منجر به افزایش آسیب به مردم خواهد شد.  

وی در پایان گفت: آخرین رفتار غیر حرفه‌ای این روزنامه، انجام گفت وگو با یک کارشناس بهداشت محیط درباره «کرونا» در کشور بود که مصاحبه او را با عنوان جعلی «عضو ستاد ملی کرونا» منتشر کردند. جالب توجه اینکه آمار اعلامی از سوی این کارشناس غیر مرتبط و بی اطلاع، 7 برابر آمار اعلامی رسانه های معاند بود که با هدف سلب اعتماد از مقابله با کرونا در ایران صورت گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان صنعت هستش نه جهان سلامت! آمار کرونا به این نشریه مشکوک چه ارتباطی داره؟