شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۷۳
واعظی:

زندگی مردم سخت شده/ ماه‌های آینده وضع بهتر می‌شود

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 736265
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه زندگی مردم سخت شده، اما چیزی متوقف نشده است و تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند، تصریح کرد: شواهد و علائم نشان می‌دهد در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم و باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود.
زندگی مردم سخت شده/ ماه‌های آینده وضع بهتر می‌شود
به گزارش جهان نيوز، محمود واعظی شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین رسمی توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید و رونمایی رسمی از محصول جدید گروه خودرو سازی سایپا و آغاز تولید انبوه دو محصول فیس لیفت ساینا و کوئیک، با تبریک ایام عید غدیر و روز خبرنگار، از تلاش ها و خدمات اصحاب رسانه بویژه در شرایط سخت شیوع بیماری کرونا قدردانی کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت خودرو در جهان جزو صنایع پیشرفته است که توسعه آن موجب توسعه کشور خواهد بود، ادامه داد: اگر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را در نظر بگیریم، در صنعت خودروسازی کشور بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر مشغول کار هستند و از سویی دیگر نزدیک به ۵۰ حلقه رشته فعالیت اعم از فولاد، پتروشیمی و شیشه به صنعت خودروسازی مرتبط هستند.

واعظی گفت: امروز کشور با شرایط تحریم بی سابقه‌ای مواجه است و صنعت خودروسازی اولین حوزه‌ای بود که تحریم شد، تا از این طریق ارزش افزوده و اشتغال در کشور از بین برود و اگرچه در مقاطعی به مشکل هم برخوردیم، اما مدیران و تلاشگران ما توانستند این شرایط را به خوبی اداره کنند و تحریم ها را کم اثر سازند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بواسطه تلاش مدیران،‌ مهندسان و کارگران، آرامش خوبی در گروه‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو برقرار است، تصریح کرد: خوشبختانه باوجود شرایط تحریم و شیوع بیماری کرونا و مشکلات ارزی در ماه‌های گذشته، گزارش های امید بخشی در این بخش دیده می شود.

واعظی با قدردانی از سختکوشی همه فعالان عرصه تولید خودرو و توجه آنان به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت ارتقاء کیفیت محصولات و حرکت در مسیر جهش تولید، اظهارداشت: مطابق با گزارش وزارت صمت به دولت، امسال تولید خودرو ۱۹ درصد و تولید وانت‌بار بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است و این رشد با همت همت و اراده مدیران، مهندسان و کارگران حاصل شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بیان انتظارات دولت از صنعت خودروسازی کشور، با تاکید بر اینکه باید پژوهش اولویت اول صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور باشد، گفت: تا زمانی که به کیفیت و توسعه توجه نشود، هرچقدر هم تولید داشته باشیم، در واقع در حال کپی‌سازی هستیم؛ زمانی می‌توانیم خودروساز حرفه‌ای شویم که به تحقیق و پژوهش توجه داشته باشیم و باید ضمن استفاده از دستاورد دیگران، فضای مناسب را در اختیار محققان و دانشمندان داخلی قرار دهیم.

واعظی با اشاره به لزوم توجه به داخلی سازی محصولات و حرکت در این مسیر، گفت: از زمان آغاز تحریم‌ها، به ویژه تحریم‌های دو سال گذشته، اراده و توجه برای ساخت داخل بیشتر شده است؛ اگر بتوانیم قطعه مورد نیاز را درداخل کشور تولید کنیم دیگر از تحریم نگرانی نخواهیم داشت.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه 25 درصد ارز بری برای تولید خودروی طراحی شده داخلی، زیاد است، ادامه داد: می توانیم با استفاده از توان داخلی و همت و اراده تلاشگران در کوتاه مدت این رقم را به حداقل کاهش دهیم.

دکتر واعظی با اشاره به ضرورت توجه به کیفیت قطعات و خودروهای تولید شده در داخل کشور، بویژه در زمینه ایمن سازی خودروها، تصریح کرد:‌ حفظ جان و سلامتی مردم از هر چیز دیگری با اهمیت تر است؛ وباید خودرویی در اختیار مردم قرار بدهیم که خدایی ناکرده در صورت بروز حادثه کمترین صدمه به سرنشینان وارد شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه باید به مردم قول بدهیم که با خروج پراید از خط تولید،‌ خودرویی با کیفیت بهتر و ایمنی بیشتر به آنان ارائه کنیم، گفت: ایران خودرو و سایپا باید همیشه در محصولات خود یک خودروی مردمی که قیمت آن برای طبقه متوسط به پایین قابل تحمل باشد، داشته باشند.

وی با بیان انکه باید تولید افزایش یابد تا بازار اشباع شود، اظهارداشت: الان بیشتر سود به جیب دلالان می‌رود و فشار روی خودروساز و قطعه‌ساز است؛ معتقدیم هم خودرو ساز و قطعه ساز باید سود ببرند و هم مصرف کننده دچار خسارت نشود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ضرورت و اهمیت صادرات خودرو، تاکید کرد: تا زمانی که صنعت خودروسازی کشور، صادرکننده نباشد، کیفیت محصولات بالا نخواهد رفت و باید با استفاده از بازار‌های منطقه و همسایه‌ها باید صادرات را رونق دهیم.

واعظی ادامه داد: با رفع تحریم‌ها ممکن است که واردات برای خودروساز و قطعه‌ساز سودآوری به همراه داشته باشد، اما مدیران نباید این دوره سخت را فراموش کنند و باید با تمام قوت، ساخت داخل را جلو ببرند و خودروسازان ما نباید هیچ‌وقت از خودرویی که می‌سازند راضی باشند و همیشه باید به فکر ارتقاء کیفیت آن باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تقدیر از تلاش های مهندس مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در عرصه های گوناگون مدیریتی در این وزارتخانه و اقدامات موفق در زمینه بازرگانی و صنایع، اظهارداشت: مهندس مدرس خیابانی از زمان قبول سرپرستی وزارت صمت، بسیار با انرژی و انگیزه بالا به مسائل و مشکلات رسیدگی کرده و عملکرد خوبی در سه ماه گذشته داشته که موجب رضایتمندی بخش های مختلف بوده است.

واعظی مهندس مدرس خیابانی را جوانی پرکار، سالم، متدین و انقلابی و متخصص و بهترین گرینه برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و اظهار امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی چهارشنبه هفته آینده در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی با رای خوبی وی را تایید کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان در تحریم ملت ایران به هچ یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود دست پیدا نکرده اند، افزود: امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط تحریمی کشور تغییر کند، زیرا هدف آن‌هایی که ما را تحریم کردند تسلیم شدن ایران در ۳ الی ۴ ماه بود، اما الان ۲.۵ سال گذشته است و ما در این مدت علاوه بر اینکه تسلیم نشدیم، اتکایمان به خودمان نیز افزایش یافته است.

واعظی با اشاره به اینکه زندگی مردم سخت شده، اما چیزی متوقف نشده است و تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند، تصریح کرد: شواهد و علائم نشان می دهد در روز‌های پایانی تحریم قرار داریم و باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضع به مراتب بهتر می‌شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دست اقای روحانی و دولت درد نکند . با برجام داشت همه چیز به خوبی پیش می رفت که ترامپ دیوانه و عوصی همه چیز را بهم ریخت . .
Iran, Islamic Republic of
...
وحید
Iran, Islamic Republic of
لحن صحبت رئیس دفتر دولتو نگاه کن... علنا داره میگه تحریم ها تأثیرگذار بوده تا این ترامپ دیوونه بیشتر از قبل تحریممون کنه. آخه اگر فرض هم بر این بزاریم که شما فکر میکنید تحریم ها برداشته میشه که نباید بگید. بعد تازه همین چند وقت پیش بود که دوباره آمریکا اعلام کرد ایرانو تحریم میکنه
خرمشهر
Iran, Islamic Republic of
شاید خیلی از مردم از روی دل پاکی و سادگی به بخش های امید بخش سخنان مسئولین نظام گوش دهند اما مطمئنا آمریکا و عربستان به نکات منفی سخنان مسئولین اهمیت میدهند!! مثلا : زندگی مردم سخت تر شده است!!! این برای آمریکا یک کد امنیتی است که تحریم ها اثرگذار بوده.... هرچند آمریکا خود میداند تاثیر تحریم ها بر کشور ما چقدر است اما برای قدرت نمایی در دنیا نیاز به گاف های سیاسی مسئولین دارد!!
.....!!!!
Iran, Islamic Republic of
دانشمند برجام قراردادی یک طرفه بود ....
Iran, Islamic Republic of
دانشمند برجام باید طوری منعقد می شد که طرف مقابل نتواند از آن خارج شود
Iran, Islamic Republic of
.. پدر مردم را درآوردید بابا ...
France
اره خیلی بهتر میشه . اگر دلار 30 هزار تومان نشه و گازوئیل را گران نکنند و خیلی چیزهای دیگه . خصوصا کرونا بیشتر نشه . .
Iran, Islamic Republic of
واقعا دستشان درد نکند چقدر اجناس ارزان وفراوان در بازار براید 100 میلیونی دلار 23 هزار تومانی و.... خداکند املت را از مردم نگیرند
Iran, Islamic Republic of
.......
Iran, Islamic Republic of
انفجار بیروت به خاطر جنایت ها و خیانت های کشورهای عربی تحت امر نظارت آمریکا و اسرائیل هستند.
Iran, Islamic Republic of
از دولت و ملت لبنان دربرابرمقابل آمریکا و متحدانش حمایت می‌کنیم
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور افغانستان از تصمیم آمریکا برای خروج نظامی استقبال کرد
مردم افغانستان از تصمیم آمریکا برای خروج نظامی استقبال کرد
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
از كدام تصميم امريكا استقبال نكردند ؟؟؟؟؟
ميگن اشرف غني در امريكاه خانه و زندگي و فروشگاه زنجيره ااي دارد
درسته ؟؟
Iran, Islamic Republic of
فروش تسلیحات آمریکایی به ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی باید متوقف شود.
فروش تسلیحات اروپایی به ائتلاف متجاوز رژیم کودک کش سعودی باید متوقف شود.
Iran, Islamic Republic of
کاظم جلالی تحریم های یکجانبه آمریکا را جنایت علیه بشریت خواند
Iran, Islamic Republic of
پمپئو مسئولیت شکست علیه ایران را متوجه «هوک» کرد
Iran, Islamic Republic of
نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل رئیس کل تروریسم بین المللی تروریست های القاعده، تروریست های داعش، تکفیری ها و دیگر گروهای ترورستی درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان است.
Iran, Islamic Republic of
همه مردم دنیا ازسال 1945 تاکنون می دانند که آمریکا جنایتکار شماره یک عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی، پیدایش و رشد تروریسم در سراسرجهان است.
Iran, Islamic Republic of
یکجانبه گرایی آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک نظم جهانی را تهدید می کند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
اتهام‌زنی جدید نماینده آمریکا در سازمان ملل به ایران/ و این درحالی است که ازسال 1945 تاکنون در هر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست مدعیان دروغین حقوق بشر جنایتکار شماره یک درکار است.
Iran, Islamic Republic of
علی برکت ....
محمدایوب
Iran, Islamic Republic of
بابا اینها هم میفهمند میگه زندگی سخت شده اگه گلابی برجام برسه وضع بهتر میشه تا۱۴۰۰ صبرکنید درست میشه
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
چگونه است دولت روحانی از مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه یمن دفاع و حمایت نمی کند ولی به مردم لبنان کمک دفاع و حمایت می کند.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
کرونا و ائتلاف سعودی بلای جان مردم یمن
Iran, Islamic Republic of
تجاوز آمریکا وانگلیس درسال 2003 به عراق و لیبی نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست است.
تجاوز آمریکا و متحدانش درسال 2011 به سوریه نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست است.
تجاوز اسرائیل و متحدانش درسال 2011 به سوریه نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست است.
تجاوز عربستان و متحدانش درسال 2015 به یمن نشان داد که ساخت بمب اتمی گزینهای درست است.
حسن
Iran, Islamic Republic of
در سال ۱۴۰۰ بارفتن دولت تدبیر وامیدمردم نفس راحتی می کشن
United States
چنان رونق اقتصادی بشود که نگو و نپرس.... بایدن جان و پوتین جان و ژی جان هر ۳ دست به دست هم باعث رونق خواهند شد!!!!
Iran, Islamic Republic of
توضیحات معاون دفتر رئیس‌جمهوری درباره وعده «گشایش اقتصادی» روحانی، فایده ای، نتیجه ای، سودی و ارزشی برای مردم و کشور ندارد.
Iran, Islamic Republic of
کارنامه ای که صادر نمیشود

کارنامه ای که صادر نمیشودجناب رئیس‌جمهور، در آخرین جلسه هیئت دولت اعتراف کرده‌اند که در بحث مسکن عقب‌ماندگی داریم. ایشان البته این عقب‌ماندگی را به دولت یازدهم یعنی ۴ سال ابتدایی ریاست خود بر دولت مقید کرده‌اند. هرچند مسکن، مسئله کوچکی نیست، اما نمی‌توان به عقب‌ماندگی‌ها و کم‌کاری‌های دولت پرداخت اما فقط به موضوع مسکن محدود شد.
Iran, Islamic Republic of
اگر رئیس‌جمهور برنامه‌ای برون رفت از مشکلات نداشته باشد، او را استیضاح می‌کنیم
نماینده تهران در صحن علنی مجلس با اشاره به در دستور کار قرار نگرفتن سوال از رئیس‌جمهور در مجلس، گفت: اگر دریابیم رئیس‌جمهور طرح و برنامه‌ای برای برون رفت از این شرایط ندارد، چه بسا استیضاح وی را در دستور کار قرار دهیم. این ابزار نظارتی را نباید از نمایندگان گرفت.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ در دوران خود به حیثیت آمریکا صدمه زد/ اعتبارِ «مدعی حمایت از دیپلماسی» زیر سوال است/ همه جهان به توصیه‌های کارشناسان بهداشت توجه کنند
ترامپ در دوران خود به حیثیت آمریکا صدمه زد و اعتبار آمریکا به عنوان حامی دیپلماسی را زیر سوال برده است.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
خوب اره ماه های اینده انشااله دوره اقای روحانی تمام میشه و وضع بهتر میشه
Iran, Islamic Republic of
واعظی:
زندگی مردم سخت شده/ ماه‌های آینده وضع بهتر می‌شود

اگه اینو نگید چی میخواید بگید؟‍!
قابل توجه اف اف تی تف!
ملت مسخره خودکامگی و بی عقلی شما نیستند
Iran, Islamic Republic of
انشاالله با همت مجلس جدید
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد رئیس دفتر رئیس جمهور موج سواری مجدد بازار روی قیمت‌ خودرو / پراید 81 میلیون تومان شد
Iran, Islamic Republic of
هفت سال گذشت حالا حواله به ماه های آینده میدید؟!منظور از ماه های ایند بعد مرداد ۱۴۰۰ نه.
مجید
Iran, Islamic Republic of
هر وقت وعده مید هید تن ماها به لرزه می افته.خدا رحم کنه.
قمی
Iran, Islamic Republic of
......
United States
زندگی و معیشت مردم را سیاه کردین !!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا درک درستی از مردم و زندگی مردم ندارند، بین دغدغه آنها و مردم فاصله از ثری تا ثریاست
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
بله دقیقا درسته.
ملت بگوشو بهوش باشن .دولت مردان ما وعده شون رد خور نداره
لعنت به تفکر لیبرالی که کشور را به این روز انداخته
مردم لحظه شماری میکنند که قبیله عاشق غرب و جهان وطنی ها عمرشان به سرآید
Iran, Islamic Republic of
.........
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب واعظی
این تحریمها برای خود شما وفرزندانتونهم بوده...../!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
پس گلابی های برجام را چه کسی خورد؟ !!!!
Iran, Islamic Republic of
گفتیم از ماه های آینده ولی نگفت از کدوم ماه ! شاید 12 ماه دیگه شاید 24 ماه دیگه .....خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
آره مردم نگران نباشید. زندگی فقط 100 سال اولش سخته. خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
شما که توان ندارید چرا کنار نمیرید
Iran, Islamic Republic of
قدرت خوشمزه ست ....
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
آره درست گفته، ماه های آینده زندگی مردم بهتر میشه؛ یعنی چند ماه دیگه که شما حضرات بی تدبیری و ناامیدی دوره و کارتون تموم شد، حتما زندگی مردم بهتر میشه..
Iran, Islamic Republic of
منظورش ۱۰۰ روز دیگه صبح جمعه ست
Iran, Islamic Republic of
پس اون آمار نقطه به نقطه تون کجا رفت .
Iran, Islamic Republic of
نتیجه عملکرد محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور نرخ مرغ به ۱۹ هزار تومان رسید
Germany
....
Iran, Islamic Republic of
۷سال است گوش مردم ازاین حرف‌های تکراری دولت کلید زنگ‌زده ذکرشده است
اوجانی
Iran, Islamic Republic of
.....
جواد
Iran, Islamic Republic of
شماها که دلار سه تومانی را بیست و چهار تومان کردید یعنی 8 برابر!!!
.
Iran, Islamic Republic of
...
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
هفت سال است که به مردم میگین ماهای آینده وضع بهترخواهدشددوره تان تمام شدوروزبروز مردم را درفشار بیشتراقتصادی قراردادید!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
بزك نمير بهار مياد
كمبوزه با خيار مياد
هفت ساله همين حرف را تكرار مي كنند مقامات دولت تدبير و اميد !!!!
Iran, Islamic Republic of
الان می فهمی این موضوع را دیر فهمیدی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
..............