چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ماندگاری: صرفِ شادی در عید غدیر کافی نیست

سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 735995
کارشناس مسائل دینی گفت که فریاد یا علی زدن خوب است اما کافی نیست، شادی کردن در دهۀ ولایت و امامت خوب است اما خیلی کم است. اگر می‌خواهیم با امیر‏المؤمنین علیه‌‏السلام باشیم، باید اهل احسان و اطعام علوی باشیم.
ماندگاری: صرفِ شادی در عید غدیر کافی نیست
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به اهمیت احسان و اطعام علوی در این ایام گفت: خوشا به حال آنان که به عشق امیر‏المؤمنین علیه‌‏السلام رفتار علوی دارند؛ خوشا به حال آنان که به عشق غدیر امیر‏المؤمنین علیه‌‏السلام احسان و اطعام علوی دارند.

وی افزود: دوستان! فریاد یا علی زدن خوب است اما کافی نیست، شادی کردن در دهۀ ولایت و امامت خوب است اما خیلی کم است. اگر می‌خواهیم با امیر‏المؤمنین علیه‏‌السلام باشیم، باید اهل احسان و اطعام علوی باشیم و خدمت علوی در این دهه آغاز این کار باشد.

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به برخی ویژگی‌های قرآنی احسان و اطعام علوی اظهار کرد: 1ـ فقط برای خداست «إِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لا نُریدُ مِنْکُمْ جَزاءً وَ لا شُکُورا»، برای شهرت و خودنمایی نیست بلکه فقط و فقط برای خداست. 2ـ دائمی است «فِی أَمْوالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ * لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُومِ» فقط یک روز نیست و دیگر نباشد، بلکه احسان علوی باید دائمی باشد «عَادَتُكُمُ الْإِحْسَانُ وَ سَجِیَّتُكُمُ الْكَرَمُ» 3ـ بدون مرز است؛ «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً»؛ یعنی اگر زمانی دیدیم غیر مسلمان و غیر شیعه مخاطب ما در این احسان و اطعام است، دستمان نلرزد و محکم پای آن بایستیم. 4ـ بدون منّت است «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُبْطِلُوا صَدَقَاتِكُمْ بِالْمَنِّ وَالْأَذَى». 5ـ تعاونی است «تَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی» بقیه را پای کار می‌آورم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *