پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

۳۵ درصد پیک‌های موتوری تعطیل شدند

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب: 735905
رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار و کالای سبک شهری با اعلام اینکه در حوزه دفاتر پیک‌های موتوری ۳۰ تا ۳۵ درصد تعطیلی را شاهدیم، یادآور شد: به پیک موتوری ۲۵ لیتر یعنی روزی ۸ دهم لیتر سوخت تعلق گرفت که به هیچ وجه کفاف نیاز را نمی‌دهد و منجر به تعطیلی ۳۵ درصدی شده است.
۳۵ درصد پیک‌های موتوری تعطیل شدند
به گزارش جهان نيوز، داود محمدی  رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار و کالای سبک شهری با بیان اینکه کلا کسب و کار در کشور، بیمار و حال و روز خوبی ندارد، اظهار داشت: صنف حمل و نقل قبل از کرونا و از آبان ماه با آفت دیگری هم دست به گریبان بود و آن تصمیم عجولانه بابت بالا رفتن نرخ حامل‌های انرژی بوده است. بالا رفتن نرخ سوخت بر حمل‌ونقل و لجستیک تاثیر منفی داشت، به طوری که این صنف هنوز نتوانسته خود را پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر برای وانت بار ۱۵۰ لیتر بنزین در ماه در نظر گرفته شده در حالی که باید ۳ برابر این میزان را به قیمت ۳ هزار تومان تهیه کند که اصلا به صرفه نیست و باعث افزایش قیمت در کرایه‌ها و شکایات مردمی شده است.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار و کالای سبک شهری با انتقاد از سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری ستاد تنظیم بازار، وزارت نفت و صمت بدون حضور نماینده صنف گفت:

اوضاع بیمه اعضا مساعد نیست و اکنون ۳۰ هزار وانت در حوزه حمل و نقل بار و کالای سبک شهری بدون کوچکترین رفاه یک شهروند عادی زندگی می‌کنند و کسی هم پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه وضعیت حمل‌ونقل کشور به مرحله خاکستری رسیده است، خاطرنشان کرد: کرونا کسب و کار را دچار رکود کرده و حمل نقل هم از این مسئله بی‌تاثیر نیست، تقریبا ۸۰ کاسبی به حالت تعطیل درآمده که روی کسب و کار ما هم تاثیر گذاشته است، زیرا باری نیست که جابجا شود.

محمدی با ابراز تاسف از اینکه شهرداری با موازی کاری فقط درآمدزایی برای خودش را در اولویت قرار داده، افزود: این موضوع باعث شده اوضاع ما بدتر هم شود، کشور‌هایی که از نظر اقتصاد و تجارت جهانی از ما جلوترند شرایط را با کرونا وفق داده‌اند، این بیماری بر دنیا سایه انداخته است، کشور‌های پیشرفته رفاه مردم را در نظر گرفته‌اند، اما شهرداری ایران طرح ترافیک را ملغی کرده و هر روز به تعداد کسانی که به کرونا مبتلا می‌شوند اضافه شود. وقتی راننده کامیون بابت طرح ترافیک ۶۸ هزار تومان پرداخت کند، رمقی برای ادامه حیات ندارد، شهرداری با رفتار‌های خود به اسم ساماندهی بدنبال انحلال اتحادیه تاکسی‌بار و پیک موتوری است، ما تاکنون با نامه‌نگاری به شورای شهر، اداره اماکن، قوه قضائیه و ریاست جمهوری به نتیجه‌ای نرسیدیم شورای شهر و وزارت کشور در تصمیم‌گیری‌ها اصلا به نظر کارشناس اهمیت نمی‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه سهمیه سوخت برای حمل‌ونقل عمومی کفاف نمی‌دهد، افزود: ما بار‌ها نامه‌نگاری کردیم و عنوان کردیم باید قبل از اینکه سوخت هدفمند شود نظر کارشناسی ما هم اعمال شود، مخالف هدفمند شدن نیستیم، اما شیوه اجرا مهم است، چرا باید سهمیه برای تمامی کسانی که دارای وانت هستند و با هر نوع استفاده‌ای یکسان در نظر گرفته شود؟

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار و کالای سبک شهری تصریح کرد: پروانه بهره برداری و فعالیت باید برای کسی صادر شود که فعال صنفی باشد، اما شهرداری توجه نمی‌کند و آمار فیک در اختیار دارد و همان را مبنا قرار می‌دهد. راه درست این است که اتحادیه بررسی کند و افراد واجد را به اداره اماکن معرفی کند، اینکه آیا شخصی که درخواست پروانه برای فعالیت در حوزه حمل و نقل دارد، دارای صلاحیت است یا خیر، در صورت احراز شرایط تمام امتیازات یک راننده برای آن شخص در نظر گرفته شود صرف مالکیت وانت نباید مبنای در اختیار گذاشتن امکانات شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در ساماندهی سوخت اتحادیه شراکت داشت، به جای اینکه به ۲۰۰ هزار وانت ۱۵۰ لیتر بنزین داده شود، برای ۳۰ هزار وانت ماهانه ۳۰۰ لیتر و بقیه ۶۰ لیتر در نظر گرفته شود تا سوء استفاده‌ای صورت نگیرد.

محمدی در ادامه با بیان اینکه بعد از کرونا در حوزه پیک موتوری به شدت ریزش داشتیم، گفت: وقتی شخصی کار نکرده و فعالیتی نداشته چرا باید مالیات بپردازد؟

وقتی رشد اقتصادی منفی بوده چه توافقی باید برای مالیات صورت بگیرد؟ کشور ۳ ماه تعطیل بود، شهرداری قبض پسماند ارسال می‌کند مگر مغازه‌ها باز بوده که پسماند تولید شود؟

وی با اعلام اینکه در حوزه دفاتر پیک‌های موتوری ۳۰ تا ۳۵ درصد تعطیلی را شاهدیم، یادآور شد: به پیک موتوری ۲۵ لیتر یعنی روزی ۸ دهم لیتر سوخت تعلق گرفت که به هیچ وجه کفاف نیاز را نمی‌دهد و منجر به تعطیلی ۳۵ درصدی شده است.
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *