پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نکات مهمی که قبل از خرید خودرو صفر کیلومتر باید به آنها توجه کنید

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 735851
در اغلب کشورهای پیشرفته، روش های زیادی برای خرید خودرو  صفر کیلومتر وجود دارد که شامل خرید نقدی و اقساطی، لیزینگ، دریافت اعتبار از شرکت های فروشنده خودرو و .... است که تفاوت زیادی با خرید خودرو صفر کیلومتر در ایران دارد.

بر خلاف کشور ایران که خودرو یک وسیله سرمایه ای محسوب و سال به سال به ارزش آن افزوده می شود، خودرو در دیگر کشور ها یک محصول مصرفی است و سال به سال از ارزش خودرو کسر می شود به طوری که بسیاری از خودروهای لوکس پس از یک سال استفاده ، معادل نصف ارزش خود را از دست می‌دهند.

اگر به کشورهای همسایه یا دیگر کشورها مسافرت کرده باشید، احتمالا نمایشگاه های خودرو را مشاهده کرده اید که تعداد بسیار زیادی خودرو در مقابل آنها پارک شده و خودرو مورد نظر خود را به راحتی می توانید از بین خودروهای موجود انتخاب و در کمتر از یک روز خریداری کنید.همچنین در بسیاری از موارد می توان مشاهده نمود که خودرو صفر کیلومتر با تخفیف یا شرایط بسیار ویژه پرداخت برای فروش عرضه می شوند که برای ما ایرانیان تعجب برانگیز است.

قیمت گذاری و شرایط فروش خودرو در بازارهای جهانی بسیار متفاوت از کشور ایران است.شما می توانید به راحتی به وب سایت شرکت های تولید کننده خودرو مراجعه کرده و مدل  و آپشن های خودرو مورد نظر خود را حتی به صورت سفارشی و شخصی سازی شده سفارش دهید و یا به نمایشگاه های یا نمایندگی های اصلی فروش خودرو مراجعه کنید و پس از بررسی خودرو مورد نظر از لحاظ  رنگ ، آپشن ها و حتی تست رانندگی قبل از خرید تصمیم به خرید خودرو بگیرید.

نمایندگی های فروش خودرو نیز می‌توانند بر اساس شرایط به مشتریانی که به دنبال خرید خودرو صفر هستند تخفیف ویژه‌ای اعطا کنند. فروشنده‌‌های نمایشگاه‌ خودرو، طبق شرایط موجود بازار و تقاضای بالا یا کم یک مدل مشخص، خارجی یا داخلی بودن، تغییرات انجام شده‌ی ظاهری و فنی و پیشنهادات ویژه‌ی بلند مدت هر خودرو را قیمت‌ گذاری می‌کنند.
عموما روی شیشه‌ ی هر مدل خودرو، علاوه بر مشخصات فنی درج شده توسط کارخانه، صفحه‌ ی پیشنهادات ضمیمه ‌ای فروشگاه هم نصب شده است.

شرکت‌های خودرو سازی در خارج از کشور تلاش می‌کنند تا با آسان‌تر کردن شرایط فروش بتوانند تمامی خودرو های خود را در اختیار تمامی اقشار جامعه قرار دهند و خرید را برای تمامی متقاضیان مهیا نمایند. با این حال شرایط در کشور ما به گونه‌ای است که خرید خودرو صفر کیلومتر در سال های اخیر تبدیل به یک معضل اقتصادی شده است.
 
خرید خودرو صفر کیلومتر در ایران
بر اساس آمار ارایه شده سالانه در کشور ایران بیش از یک و نیم میلیون دستگاه خودرو تولید می شود اما این تعداد پاسخگوی نیاز بازار ایران نمی باشد و خریداران برای خرید خودرو صفر کیلومتر از کارخانه باید مدت ها در صف انتظار خرید خودرو قرار بگیرند. با توجه به این نکته که قیمت خودرو صفر کیلومتر در بازار آزاد تفاوت زیادی با قیمت کارخانه دارند اغلب افراد ترجیح می دهند تا خودروی صفر کیلومتر خود را به صورت ثبت نامی دریافت نمایند تا متحمل هزینه کمتری شوند.


با این حال تعدادی از افراد ترجیح می دهند تا با پرداخت هزینه بیشتر هرچه سریعتر خودرو خود را از بازار آزاد خریداری نموده و از آن استفاده نمایند. خرید خودرو صفر این مزیت را دارد که تا مدت زمان طولانی از بابت مشکلات و خرابی های احتمالی در امان است و حتی در صورتی که نیاز به تعمیر یا سرویس داشته باشد می توان از گارانتی خودرو استفاده نمود. همچنین با خرید خودرو صفر کیلومتر می توان از جدیدترین و به روز ترین امکانات خودرو استفاده نمود. با این حال در همگام خرید خودرو صفر نیز باید به نکاتی توجه نمود تا از خسارت های احتمالی جلوگیری کرد.
 
*نکاتی که در هنگام خرید خودرو صفر کیلومتر باید به آنها دقت کنید:
۱- شرایط و نحوه پرداخت هزینه خودرو
قبل از خرید خودرو صفر کیلومتر به دقت به شرایط ذکر شده توسط کارخانه یا نمایندگی دقت نمایید. گاهی اوقات ممکن است شرایط خرید متفاوت با چیزی باشد که فروشنده اعلام نموده است. برای پیشگیری از بروز چنین مسایلی بهتر است بند به بند شرایط قرار داد را قبل از خرید مطالعه نموده و سپس به عقد قرارداد اقدام نمایید.

۲- زمان تحویل خودرو را در نظر بگیرید
با توجه به اینکه ثبت‌نام خودرو صفر شرکتی در ایران به صورت پیش فروش انجام می‌شود و خودرو مورد نظر شما در ماه‌های آینده به شما تحویل داده خواهد شد، توجه به زمان تحویل خودرو نکته بسیار مهمی در خرید خودرو صفر کیلومتر است. با توجه به تحریم های پیش آمده در صنعت خودرو کشورمان، ممکن است تحویل برخی از خودروهای مونتاژی مدت زمانی زیادی طول بکشد یا به طور کامل منتفی گردد.

۳- بررسی بدنه خودرو
حتما قبل از تحویل خودرو از نمایشگاه یا نمایندگی به دقت بدنه خودرو را مورد بررسی قرار دهید.در صورت وجود هر گونه مشکل در بدنه خودرو از تحویل خودرو سر باز زنید ، نمایندگی موظف است تا خودروای صحیح و سالم به شما تحویل دهد. همچنین در صورتی که خودرو را از بازار آزاد خریداری می کنید، وجود هر گونه مشکل در بدنه خودرو باعث افت قیمت خودرو خواهد شد.

موارد زیادی مشاهده شده که ماشین صفر کیلومتر به خریدار تحویل داده شده اما خریدار پس از مدتی متوجه رنگ شدگی بدنه خودرو شده است، اما خریدار امکان اثبات این موضوع را ندارد.


۴- بررسی فنی قبل از تحویل خودرو
بهتر است خودرو مورد نظر خود را در مقابل نمایندگی تست کنید تا قبل از تحویل خودرو از سلامت فنی آن مطئن شوید.

۵- وجود آپشن ها و بررسی تجهیزات مطابق با قرارداد
بهتر است تمامی آپشن ها و مواردی که هنگام خرید خودرو در قرارداد ذکر شده است را قبل از تحویل خودرو صفر بررسی نمایید زیرا پس از تحویل خودرو نمایندگی هیچ گونه مسئولیتی در قبال موارد ذکر شده نخواهد داشت و امکان تعویض خودرو نیز وجود ندارد.

کارشناسی خودرو صفر کیلومتر قبل از تحویل خودرو
بهترین گزینه برای اینکه مطمئن شوید خودرو صفر کیلومتری که خریداری کرده اید فاقد هرگونه مشکل یا رنگ شدگی است استفاده از خدمات کارشناسی خودرو است. با توجه به اینکه خودرو از شرکت تولید کننده باید به محل های نمایندگی ارسال شود، امکان ضربه خوردگی و تصادف وجود دارد.حتی در مواردی مشاهده شده است که خودروی چپی پس از تعمیر و رنگ آمیزی مجدد به عنوان خودرو صفر کیلومتر به خریدار تحویل داده شده است.

به همین دلیل توصیه می شود که با صرف هزینه ای کم قبل از تحویل خودرو صفر کیلومتر خود، در حضور نماینده و کارشناس خودرو به طور کامل خودرو را مورد بررسی قرار دهید.

وب سایت ماشین بانک با ارایه خدمات کارشناسی خودرو در محل به شما کمک می‌کند تا به راحتی و بدون دغدغه بتوانید خودرو مورد نظر خود را خریداری نمایید. برای درخواست کارشناس خودرو در محل کافیست به وب سایت ماشین بانک مراجعه کرده و در قسمت ثبت درخواست کارشناسی خودرو، درخواست خود را ثبت کنید تا در کمترین زمان ممکن کارشناسان ماشین بانک به محل اعزام شده و خودرو مورد نظر را مورد بررسی قرار دهند.


آگهی خودرو صفر کیلومتر در وب سایت ماشین بانک
روزانه صدها آگهی خودرو صفر کیلومتر در وب سایت ماشین بانک درج می شود. در صورتی که متقاضی خرید خودرو صفر کیلومتر هستید می توانید با بررسی خودروهای صفر کیلومتری که برای فروش در بازار عرضه شده اند را در وب سایت ماشین بانک مشاهده نمایید. همچنین در صورتی که مالک یک خودرو صفر کیلومتر هستید و تصمیم به فروش آن دارید، به راحتی می توانید به آگهی فروش خودرو صفر کیلومتر خود را در سایت ماشین بانک ثبت نمایید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *