پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ساخت درب اتوماتیک و درب اتوماتیک شیشه‌ای ارزان

يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 735732
با پیشرفت تکنولوژی در مکان های مختلف استفاده از درب اتوماتیک بسیار رایج شده است. درب اتوماتیک شیشه ای که یکی از انواع درب های اتومات است، در بسیاری از فروشگاه های مجهز شهری دیده می شود. کاربرد آن ها به دلیل استفاده آسان مرسوم شده است. افراد به راحتی و بدون به کار بردن فشار فیزیکی از آن عبور می کنند. ما در این مقاله می خواهیم درباره ساخت، خصوصیات و قیمت انواع آن ها توضیح دهیم.

انواع درب اتوماتیک
درب های اتوماتیک در سال های اخیر به طور شگفت آوری تکامل پیدا کرده اند. طراحی و تنوع آن ها به شما این امکان را می دهد که در بسیاری از ساختمان ها بتوانید از آن ها استفاده کنید. این گونه سازه ها دارای انواع مختلفی هستند.

برخی از این انواع عبارتند از:
 

 
-درب اتومات از نوع لولایی یا جک دار
این نوع از درب ها به صورت تک لنگه یا دو لنگه بر حول یک جک یا لولا به صورت افقی حرکت می کنند.

-درب اتوماتیک از نوع کرکره برقی
درب های اتومات کرکره برقی حرکتی عمودی داشته و با ریموت از راه دور کنترل می شوند. از مزیت های این نوع درب شستشوی آسان آن هاست. می توان درب اتومات کرکره برقی را به راحتی بدون هیچگونه آسیبی شستشو داد.

درب های اتومات دارای انواع دیگری نیز هستند مانند نوع پارکینگی، شیشه ای، زیر سطحی یا کشویی. هر کدام از آن ها دارای اجزا و اشکال مختلفی هستند که برخی از آن ها را در قسمت های بعدی شرح می دهیم.
درب اتوماتیک پارکینگ خانه
یکی از کاربردی ترین انواع درب های اتوماتیک، درب پارکینگی است. کاربرد این نوع از درب ها برای ایمنی ساختمان منازل و اداری است. درب برقی اتومات استفاده از پارکینگ را آسان نموده است. در سال های گذشته برای ورود به پارکینگ و یا خروج از آن، باید از خودروی خود پیاده می شدید و در را باز و بسته می کردید. امروزه با وجود این نوع از درب ها در بسیاری از پارکینگ های مسکونی و اداری، این نیاز مرتفع شده و ایمنی پارکینگ ها در مقابل سرقت و نیز ورود غیر مجاز افراد بالا رفته است.


این نوع از درب ها نیز با کمک ریموت و با فشار یک دکمه باز و بسته می شوند. مجهز بودن درب ها به موتور الکتریکی باعث شده که بتوانید به کمک یک کنترل از راه دور کنترل به آن ها فرمان باز و بسته شدن دهید. 

مزایا و خصوصیات درب اتوماتیک شیشه ای
یکی از کاربردی ترین و زیباترین درب های اتوماتیک نوع شیشه ای آن است. درب اتومات شیشه ای باعث ایجاد حس خوشایند در افراد می شود. این نوع از درب ها به سبب کاربرد شیشه و فریم های آلومینیومی، امکان استفاده از آن ها برای همه طراحان را به وجود آورده است.

از مزایای این نوع از درب ها می توان به جلوگیری از هدر رفتن انرژی اشاره کرد. به کاربردن درزگیرهای مویی و یا لاستیکی در بین فریم ها از نفوذ گرد و خاک، صدا و حشرات به داخل ساختمان ها جلوگیری می کند. علاوه بر جلوگیری از هدر رفتن انرژی به وسیله این نوع از درب ها، نداشتن دستگیره و عدم دخالت فیزیکی، تاثیر زیادی در عدم انتشار میکروب و ویروس‌ها دارد.

این سازه‌های زیبا و لاکچری، دارای فواید دیگری نیز هستند. از جمله: تردد آسان و نامحدود، قابلیت ارائه در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف، توانایی اتصال به سیستم BMS ساختمان و موتور 24 ولت که توانایی نصب باطری پشتیبان را نیز دارا می‌باشد.

انواع درب‌های اتومات شیشه‌ای
درب اتوماتیک شیشه ای که یکی از پرطرفدارترین انواع درب اتوماتیک به شمار می رود، دارای انواع مختلفی است. این نوع درب ها را در مدل های متنوعی با توجه به مکان مورد نظر می سازند. انواع مدل هایی که برای این درب ها ساخته می شوند را در بخش بعدی شرح می دهیم.

درب اتوماتیک شیشه‌ای کشویی
درب های اتومات کشویی یکی از پر استفاده ترین انواع درب اتوماتیک است. مدل کشویی این سازه ها را که معمولا  برای ورود و خروج افراد می سازند دارای حرکت خطی هستند. این مدل نیاز حداقلی به فضا دارد که موجب استفاده بهینه از فضا می شود. اغلب آن ها به صورت دولنگه ثابت و متحرک قابل اجرا هستند.

اغلب شیشه های این سازه از نوع سکوریت 10 میلیمتری است. در برخی از مواقع در صورت نیاز مشتری شیشه های 20 میلیمتری دوجداره به کار می رود. قابلیت تنظیم آن ها از ویژگی های این سازه است. شما می توانید آن ها را در حالت ورود ممنوع یا خروج ممنوع تنظیم کنید. امکان کنترل ورود و خروج با نصب سیستم های ریموت قابل اجرا است. شما می توانید به درب اتومات شیشه ای برنامه زمان بندی شده بدهید.

امکان وجود سیستم سنسورهای امنیتی خطی بین درها و کنترل کننده های هوشمند، باعث جلوگیری از برخورد عابرین با درب می شود. 

درب اتوماتیک شیشه‌ای تلسکوپی
درب اتومات تلسکوپی در مکان هایی که ورود و خروج زیادی دارند استفاده می شود. درب های تلسکوپی که بیشتر در مراکز عمومی و تجاری کاربرد دارند را مانند مدل کشویی به صورت خطی می سازند. تفاوت مکانیزم درب تلسکوپی با کشویی در این است که در نوع تلسکوپی عمل باز شدن بر روی 4 لنگه متحرک به صورت تلسکوپی است. 4 لنگه بودن درها باعث افزایش 30 درصدی باز شدن آن ها نسبت به مدل دو لنگه می‌شود.

این گونه درب ها علاوه بر مزایای درب کشویی، امکان نصب آسان و بدون نیاز به هر گونه تخریب را از مزیت های دیگر آن ها می توان برشمرد.

درب اتومات شیشه‌ای منحنی
مدل منحنی یکی از زیباترین طراحی های درب اتوماتیک است. معماری فضا به صورت دایره کامل، نیم دایره و یا قوسی است. مزیت آن ها عدم تبادل هوای داخل و بیرون می باشد که باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی می‌شود.
 

از نوع قوسی شکل درب های اتوماتیک برای مکان های اداری، مراکز هتل ها، ورزشی، بیمارستان ها و فروشگاه های زنجیره ای استفاده می‌شود.

مدل های دیگری برای درب شیشه ای نیز ساخته می شود مانند اتوماتیک تاشو و اتومات دوار که برای مکان های متفاوتی طراحی می شوند.

قیمت درب اتوماتیک به چه عواملی بستگی دارد؟
همانطور که اشاره کردیم، درب‌های اتومات دارای انواع مختلفی هستند و بر اساس مکان مورد نظر، طراحی و ساخته می‌شوند. قیمت انواع درب‌های اتوماتیک به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع درب برقی است که بر روی قیمت درب تاثیر می‌گذارد. مثلا قیمت درب اتومات آکاردئونی معمولا با قیمت درب تلسکوپی متفاوت است.

علاوه بر نوع در برقی، امکانات موجود در آن نیز بر قیمت اثر می گذارند. نصب سیستم های مختلف بر روی درب اتومات، قیمت آن را بالا می برد. ساخت درب اتوماتیک شیشه ای ارزان همیشه مقرون به صرفه نیست. ممکن است شرکت مورد نظر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی نباشد. باید قیمت درب اتومات مناسب را  از فروشندگان معتبر جویا شوید.

اگر برای ساختمان مسکونی یا اداری خود نیاز به درب اتوماتیک دارید و یا می‌خواهید در مورد خصوصیات انواع آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به سایت دیاکو است. محصولات دیاکو علاوه بر ظاهری لاکچری، قابلیت عایق صدا، سازگاری با محیط زیست، بهینه سازی مصرف انرژی را نیز دارا هستند.

این مجموعه سعی می‌کند تا بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات خود را در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت، از نمونه کارها و پروژه‌ها مطلع شوید و در صورت نیاز به سفارش آن اقدام نمایید. این مجموعه تلاش می‌کند با استفاده از نیروی متخصص در طراحی و تولید و پشتیبانی ضمن معرفی ابتکارهای مهندسی و روش های جدید حرفه‌ای، تغییر در نگرش به مساله نمای ساختمان را سرلوحه خود قرار دهد. نهادینه نمودن فرهنگ تعامل با کارفرما نیز از دیگر هدف‌های این شرکت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *