پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۹

اعتراض حدادیان به تقطیع سخنانش/ رعایت پروتکل‌ها مطابق قواعد فقهی است

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 735444
سعید حدادیان گفت: سخنان اخیر بنده از طرف برخی رسانه‌ها تقطیع شده است. زیربنا و اصل حرف من، بر این اساس بود که جلسات عزاداری ماه محرم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود که این امر نیز مورد نظر و وفاق همگان است.
اعتراض حاج سعید حدادیان به تقطیع سخنانش
به گزارش جهان نيوز، سعید حدادیان، مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان اخیر خود در مجلس عزاداری شهادت امام باقر (ع) در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: این سخنان بنده تقطیع شده است. زیربنا و اصل حرف من این اساس بود که جلسات عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید برگزار شود که این امر نیز مورد نظر و وفاق همگان است.

وی افزود: در این جلسه مبنای بحث این قاعده فقهی بود: «الجمع مهما امکن اولی من الطرح» که بیانگر لزوم جمع دلالی بین دو دلیل متعارض، در صورت امکان است. معنایش آن است که متضمن عمل به هر دو دلیل تا حدامکان، است، زیرا عمل به هر دو دلیل، از کنار گذاشتن و عمل نکردن به آن‌ها بهتر است.

حدادیان تصریح کرد: بنابراین، کنار گذاشتن جلسات محرم نباید مطرح شود؛ زیرا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری هست.

این مداح اهل بیت (ع) تصریح کرد: بارها اعلام کرده‌ام که مسئولین وزارت بهداشت کشور، خود اهل جلسات امام حسین (ع) و مجالس عبادی هستند، اما دشمنان در ایام منتهی به محرم تلاش دارند ما را در جبهه مقابل آن‌ها قرار دهند.

وی افزود: در خصوص برپایی دسته عزاداری نیز من گفتم اگر لازم باشد این گونه عزاداری کنیم که دسته در فضای باز تشکیل شود، با فاصله سه متری میان هر نفر از میدان آزادی تا انقلاب عزاداری می‌کنیم که این حرف نیز تقطیع شد.

حدادیان در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان همه مسئولین و هیأتی‌ها متفق‌القول است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دبیر
Iran, Islamic Republic of
آقاجان مگرمجبورهستید هرحرفی رابزنید....
United States
واژه ی پروتکل هم به واژگان مادحین محترم اضافه شد!!
Denmark
آخه برادر عزیز توی این شرایط مجبوری صحبتهایی بکنی که یک عده خدانشناس اونور آبی و افراد.... این ور آب اینطوری شاد شوند....
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
داعش به ۲۰کیلومتری حرم حضرت زینب ک رسید شماها کجا بودید؟؟ انقدرررر ک اصرار به برگزاری مراسم دارید، اون موقع اصرار به دفاع از حرم حضرت زینب هم داشتید؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شمامگه اونجابودی
Iran, Islamic Republic of
حضرت زینب به ما نیازی ندارد ولی آنهایی را که دوست دارد به بهانه دفاع از حرم انتخاب کرده و به حضور پذیرفته است.
هر کسی شایستگی ندارد
شاید هم زمانی دیگر قسمت امثال ما بشود
محمد
France
...........
...
Iran, Islamic Republic of
قربون امام حسین(ع) ، ما از شما هیاتی تر هستیم. اگه راست میگی ، پول مداحی نگیر، تو تلویزیون مداحی کن، بذار ما هم بشینیم پای تلویزیون ، روضه گوش کنیم و فیض ببریم. حتی یک نفر هم جونش رو از دست نده. اختیار جون خودت رو داری، ولی وقتی تو بگیری ، ممکنه دیگران هم آلوده بشن. یا یک تخت و پرستار و دکتر رو درگیر خود میکنی.
Iran, Islamic Republic of
شمایقین داری ایشون پول میگیرن