جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مقام حزب‌الله: نام شهیدسلیمانی، کابوس دشمنان بود

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۸
کد مطلب: 734864
عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان ضمن توصیف شخصیت برجسته سپهبد شهید قاسم سلیمانی، تأکید کرد که نام وی برای دشمن، کابوس و مایه نگرانی بود.
مقام حزب‌الله: نام شهیدسلیمانی، کابوس دشمنان بود
به گزارش جهان نيوز، «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان، به مناسبت سالگرد جنگ 33 روزه، خاطراتی را درباره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بازگو کرد.

قاووق در گفت‌وگو با پایگاه خبری العهد گفت که نام حاج قاسم دارای ابهت و شکوه و «آمیخته با کرامت و عزت است... نامش برای دشمن مایه نگرانی و کابوسی بود که برایش حساب ویژه‌ای باز می‌کردند. [نام وی] برای دوستان نیز نماد مقاومت و اراده بود».

وی با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم، یک شخصیت نمونه بود و تمامی ویژگی‌های یک فرمانده نمونه اسلامی را داشت، تأکید کرد: «حاج قاسم در تمامی دستاوردهای بزرگ حضور داشت. وی توانمندی مقاومت را تقویت کرد و گسترش داد و پیروزیهای محور مقاومت را فرماندهی کرد که این پیروزی‌ها، چهره منطقه را تغییر داد».

قاووق ادامه داد: «موشکهای نقطه‌زنی که معادلات تازه‌ای را در جنگ با دشمن تثبیت کرد و برای نخستین بار از سال 1948، عمق رژیم صهیونیستی را هدف گرفت و باعث محاصره این رژیم غاصب شد، دستاوردی است که به پای حاج قاسم سلیمانی نوشته شده است».
 
 
این مسئول حزب الله درباره حوادث جنگ لبنان و رژیم صهیونیستی در سال 2006، گفت: «حاج قاسم در زمان جنگ 2006، حاضر نشد با وجود اصرار برادران، لبنان را ترک کند ... بلکه در کنار حاج عماد مغنیه و سایر برادران در قلب میدان ایستاد ... وی در پیروزی سال 2006 شریک نیروهای مقاومت بود ... در جریان این جنگ، یکی از دغدغه‌های اصلی وی حفظ جان سید حسن نصر الله دبیر کل [حزب الله] بود و به همین دلیل، بارها با خطر مرگ مواجه شد».

وی با بیان اینکه امروز مقاومت در اوج قدرت، آمادگی و توانمندی قرار دارد، خاطرنشان کرد، دیگر دشمن نمی‌تواند توانمندی مقاومت را در نظر نگیرد. به همین دلیل، میادین نبرد با دشمن، غافلگیریهای زیادی به همراه داشته و پیروزی بزرگتر را رقم خواهد زد.

قاووق در پایان خاطرنشان کرد، مهمترین نتیجه جنگ 33 روزه این بود که پیروزی همچنان ادامه دارد و دشمن صهیونیستی نیز با شکست مواجه است، ولی «در جنگ فهمیدیم در جهانی که [حکومتهای] وحشی بر آن حاکم هستند، باید قدرتمند بود».

 رژیم صهیونیستی در تابستان سال ۲۰۰۶ ابتدا به جنوب لبنان و سپس به مناطق دیگر این کشور حمله کرد اما نتوانست به هیچ دستاوردی دست پیدا کند.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *