جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عجایب لیگ برتر نوزدهم +تصاویر

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 734659
هدایت هفت تیم از ۱۶ تیم لیگ برتر به عهده سرمربیانی است که سابقه حضور در استقلال به عنوان مربی یا بازیکن و یا هر ۲ را دارند.
عجایب لیگ برتر نوزدهم +تصاویر
به گزارش جهان نيوز، لیگ نوزدهم در آستانه به اتمام رسیدن است و در یک ششم پایانی آن قرار داریم. با این وجود تغییرات زیادی در کادر فنی تیم‌ها به وجود آمده که به صورت مفصل راجع به آن صحبت کردیم. حالا اما ترکیب سرمربیان لیگ برتری به گونه‌ای است که ۱۵ سرمربی داخلی به همراه یک سرمربی خارجی که سابقه زیادی در فوتبال ایران دارد هدایت ۱۶ تیم را به عهده دارند.



از بین ۱۶ سرمربی فعلی، هفت سرمربی سابقه حضور در استقلال به عنوان مربی، سرمربی، بازیکن و یا مجموعی از این‌ها را داشته‌ان و این از نکات جالب توجه و شاید عجیب لیگ نوزدهم باشد. به جز فرهاد مجیدی که سرمربی آبی‌پوشان تهرانی است ساکت الهامی سرمربی تراکتور به عنوان دستیار در استقلال حضور داشته است. امیر قلعه‌نویی نیاز به توضیح ندارد؛ او به عنوان بازیکن، مربی و سرمربی سالیان سال در جمع آبی‌ها بوده و به افتخارات فراوانی دست پیدا کرده است. سهراب بختیاری‌زاده که در حال حاضر سرمربی شهرخودرو شده در سال‌های نه چندان دور بازیکن و کاپیتان استقلال بوده است.




جواد نکونام دیگری استقلالی سرمربیان لیگ برتری است. او مدت کوتاهی برای استقلال بازی کرد اما علاقه زیادی به این تیم داشته و حالا یکی از اهدافش سرمربیگری در این تیم است. محمود فکری دیگر نفری است که می‌تواند در آینده به نیمکت استقلال برسد. او با شماره استقلال و بازوبند کاپیتانی این تیم افتخارات زیادی را به دست آورده است. در پایان باید به مهدی پاشازاده هم اشاره کنیم. او نیز مانند فکری کاپیتان تیم بوده و آبی‌ها خاطرات زیادی از این بازیکن دارند. پاشازاده چند بار جزو گزینه‌های مربیگری وسرمربیگری استقلال بوده اما هیچوقت این اتفاق رخ نداده است.



در بین ۹ سرمربی دیگر لیگ، سه نفر(مهدی تارتار، بهنام سراج و یحیی گل‌محمدی) پرسپولیسی هستند. الباقی نفرات هم پیش از این در این ۲ تیم حضور نداشته‌اند. این نفرات بدین ترتیب هستند: هومن افاضلی، لوکا بوناچیچ، سیروس پورموسوی، ابراهیم صادقی، عبدالله ویسی(حضور قرضی بسیار کوتاه در پرسپولیس) و مجید جلالی. جالب این است که به جز تیم تحت هدایت پاشادزه الباقی سرمربیان استقلال و پرسپولیسی رتبه اول تا نهم را به خود اختصاص داده‌اند و مربیان دیگر در رده‌های پایین حضور دارند.



نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *