شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

گلرهای ملی در جنگ کلین شیت

يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب: 734361
رقابت سخت و تنگاتنگی بین دروازه بانان لیگ برتر برای ثبت بیشترین میزان کلین شیت در لیگ برتر، وجود دارد.
گلرهای ملی در جنگ کلین شیت
به گزارش جهان نيوز، پیام نیازمند همچنان صدرنشین جدول کلین شیت دروازه بانان لیگ برتر است ولی از لحاظ درصد کلین شیت به تعداد بازی، رادوشوویچ وضعیت بسیار بهتری دارد. در این گزارش به بررسی وضعیت کلین شیت دروازه بانان لیگ برتر پرداخته ایم.
 
سنگربان 25 ساله ی سپاهان فصل را به شکلی رویایی آغاز کرد. او 8 هفته ی ابتدایی لیگ برتر موفق به بسته نگه داشتن دروازه ی تیمش شد تا با ثبت رکورد 940 دقیقه، دقایق بسته نگه داشتن دروازه را در لیگ ایران بشکند. دقیقه 45 بازی با پارس بود که محمد نوری روی یک ضربه پنالتی دروازه ی نیازمند را گشود تا مانع از افزایش رکورد سنگربان سپاهان شود. بعد از این گل و در طی 16 بازی بعدی زردپوشان اصفهانی، نیازمند 7 بار دیگر موفق به بسته نگه داشتن دروازه ی سپاهان شد تا رکورد خودش را به 15 کلین شیت در 25 بازی برساند. چنانچه بخواهیم رکورد سنگربانان لیگ برتر در ثبت کلین شیت مقابل 6 تیم بالای جدول تا پایان هفته ی بیست و پنجم را بررسی کنیم، نیازمند در دیدارهای دور رفت مقابل تیم های پرسپولیس، تراکتور و فولاد موفق به کلین شیت شده و در دیدارهای برگشت مقابل استقلال و شهرخودرو فرصت افزایش رکوردش را دارد.
 
محمدرشید مظاهری
گلر 31 ساله ی تراکتور نیز همچون نیازمند فصل را خوب آغاز کرد. سنگربان تبریزی ها 7 هفته ی ابتدایی لیگ گلی را دریافت نکرد تا اینکه در دیدار مقابل صنعت نفت هم تیمش اولین شکست فصل را تجربه کرد و هم بالاخره قفل دروازه ی خودش باز شد.

عیسی آل کثیر بازیکنی بود که در دقیقه 20 توانست به رکورد 650 دقیقه ای مظاهری پایان دهد. دروازه بان تراکتور 17 دیدار بعدی تیش در لیگ برتر، تنها 5 بار موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش شد تا آمار خود را به 12 کلین شیت برساند. مظاهری در تقابل با 6 تیم بالای جدول، در دیدارهای رفت مقابل پرسپولیس و فولاد و دیدار برگشت مقابل استقلال گل نخورد و در ادامه ی لیگ باید با تیمش مقابل شهرخودرو و فولاد قرار بگیرد که در صورت کلین شیت در این دیدارها، می تواند رکوردش را بهبود بخشد.
 
مهدی رحمتی
این دروازه بان 37 ساله که در تابستان 98 پس از حواشی فراوان، استقلال را به مقصد مشهد ترک کرد تا لیگ نوزدهم را در شهرخودرو سپری کند، آمار نسبتا خوبی را از خود به ثبت رسانده است. رحمتی در این فصل در 11 دیدار دروازه اش را بسته نگه داشته و یکی از ارکان موفقیت نماینده مشهد بوده است ولی نکته ی عجیب و منفی در پرونده ی این فصل رحمتی، گل خوردن مقابل بزرگان لیگ است. دروازه بان شهرخودرو در لیگ نوزدهم و تا پایان هفته ی بیست و پنجم، طی 7 دیدار رفت و برگشت مقابل شش تیم بالای جدول، فقط یکبار و در دیدار رفت مقابل پرسپولیس موفق به کلین شیت شد که برای او آمار خوبی نیست. البته رحمتی در ادامه ی لیگ باید بازیهای برگشت شهرخودرو مقابل تراکتور، استقلال و سپاهان را درون دروازه بایستد تا در صورتی که گلی دریافت نکند، تعداد کلین شیت هایش مقابل تیم های بالای جدولی را افزایش دهد. کار سختی که باید دید رحمتی از پس آن بر می آید یا خیر.
 
شهاب گردان
گلر 36 ساله و 193 سانتی فولاد این فصل راضی کننده ظاهر شده و تا پایان هفته ی بیست و پنجم 10 بار دروازه ی تیمش را بسته نگه داشته است. البته برخلاف نیازمند، مظاهری و رحمتی که در تمام 25 دیدار این فصل برای تیم هایشان به میدان رفته اند، گردان این آمار را در 21 بازی به ثبت رسانده و فرصت بهبود آن را دارد. شهاب گردان در این فصل طی 2 بازی رفت و برگشت مقابل شهرخودرو موفق به ثبت کلین شیت شد و در بازی رفت مقابل سپاهان نیز گلی را دریافت نکرد. گردان به دلیل محرومیت، دیدار برگشت با پرسپولیس را از دست داد و در ادامه ی فصل از بین تیم های بالای جدول، فقط تراکتور را پیش روی دارد تا بتواند تعداد کلین شیت هایش مقابل 6 تیم بالای جدول را افزایش دهد.
 
بوژیدار رادوشوویچ
شاید عجیب ترین آمار ثبت کلین شیت در بین دروازه بانان لیگ برتر را گلر 31 ساله و کروات پرسپولیس داشته باشد. رادو در اولین بازی فصل برای پرسپولیس درون دروازه قرار گرفت و موفق به بسته نگه داشتن دروازه تیمش مقابل پارس جنوبی شد. پس از آن بیرانوند به درون دروازه ی سرخپوشان بازگشت و هر از چندگاهی رادو درون دروازه می ایستاد و موفق به ثبت کلین شیت می شد. با جدایی بیرانوند از پرسپولیس، فرصت برای عرض اندام رادو مهیا شد و این گلر 187 سانتی متری، به خوبی جواب اعتماد کادر فنی پرسپولیس را می داد. رادوشوویچ تا هفته ی بیست و پنجم یازده بار درون دروازه ی پرسپولیس قرار گرفته و در آماری حیرت انگیز موفق به ثبت 10 کلین شیت شده است. یعنی او در 90 درصد دیدارهایی که دروازه بان بوده، مهاجمان حریفان را در امر گلزنی، ناکام کرده است. البته رادوشوویچ در تقابل با تیم های بالای جدول، در دیدارهای برگشت مقابل شهرخودرو و فولاد به میدان رفت که توانست مقابل نماینده ی خوزستان کلین شیت کند. در دیدار نیمه کاره ی پرسپولیس و سپاهان در اصفهان، رادو درون دروازه تیمش قرار داشت که به دلیل حضور نیافتن زرد پوشان اصفهانی در زمین مسابقه، بازی با رای کمیته انضباطی سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد که کلین شیت آن دیدار نیز جزو آمار رادو قرار گرفته است. با توجه به اینکه در بازی های باقیمانده ی پرسپولیس در لیگ برتر، این تیم دیداری مقابل تیم های بالای جدولی ندارد، رادو دیگر فرصتی برای افزایش رکوردش مقابل تیم های بالانشین جدول را ندارد ولی می تواند آمار کلی کین شیتش را افزایش دهد.
 
علیرضا حقیقی
دروازه بان نساجی که در میانه های راه به این تیم پیوست، آمار قابل قبولی را به ثبت رسانده است. گلر 31 ساله و 193 سانتی متری قائمشهری ها، در این فصل 15 بار به عنوان دروازه بان نساجی وارد زمین شده که در 8 دیدار مانع از باز شدن دروازه ی تیمش شده است. حقیقی با ثبت رکورد کلین شیت در 54 درصد دیدارهایی که درون دروازه بوده، یکی از بهترین بازیکنان نساجی در طول این فصل لقب می گیرد. حقیقی در جدال با 6 تیم بالای جدول، مقابل شهرخودرو و تراکتور کلین شیت کرده و با توجه به اینکه نساجی در بازی های پیش رو باید بازی های بسیار سختی مقابل استقلال، پرسپولیس، شهرخودرو و سپاهان برگزار کند، امید کادرفنی نساجی به علیرضا حقیقی است تا او بتواند ضمن بسته نگه داشتن دروازه اش، موجبات موفقیت نماینده ی قائمشهر در ادامه ی رقابت ها را فراهم کند.
 
در ادامه ی جدول کلین شیت های لیگ برتر، حامد لک از ماشین سازی و حامد فلاح زاده از سایپا با 7 کلین شیت، علیرضا بیرانوند از پرسپولیس، سیدحسین حسینی از استقلال، سوشا مکانی از نفت مسجد سلیمان با 6 کلین شیت، معراج اسماعیلی از ذوب آهن، ناصر سالاری از صنعت نفت آبادان، میلاد فراهانی از گل گهر سیرجان و حبیب فرعباسی از نفت مسجد سلیمان با 5 کلین شیت در رده های بعدی قرار دارند.
مرجع : ورزش سه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *