چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱۷

آمریکا بیش از ۱۲۰ کشتی ایرانی را دوباره تحریم کرد

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۴۴
کد مطلب: 730069
وزارت خزانه‌داری آمریکا بیش از ۱۲۰ کشتی ایرانی که از قبل در فهرست کشتی‌های تحت تحریم این وزارتخانه قرار داشتند را ذیل عنوان دیگری تحریم کرد.
آمریکا بیش از ۱۲۰ کشتی ایرانی را دوباره تحریم کرد
به گزارش جهان نيوز، دفتر کل دارایی‌های خارجی (اوفک) از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز دوشنبه 125 کشتی باری و نفتکش ایرانی را که از قبل در فهرست کشتی‌های تحت تحریم این نهاد قرار داشتند، ذیل عنوان دیگری تحریم کرد.

در به‌روزسانی جدید تحریم‌های مرتبط با ایران در پایگاه اطلاع‌رسانی اوفک، نام 125 کشتی ایرانی که قبلاً مشمول تحریم‌های کلی وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران بودند، به فهرست اشخاص (حقیقی و حقوقی) تحریم‌شده ذیل عنوان «تحریم‌های مرتبط با سلاح‌های کشتار جمعی» نیز اضافه شده‌‌‌اند.

به عبارت دیگر وزارت خزانه‌داری آمریکا که پیش از این کشتی‌های مذکور را صرفاً ذیل یک عنوان کلی تحریم کرده بود، اکنون با اهداف حقوقی خاص، برچسب «تحریم‌های مرتبط با سلاح‌های کشتار جمعی» را نیز به فهرست تحریم‌های خود علیه این کشتی‌ها افزوده است.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه 1397 تاکنون تحریم‌های گوناگونی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده و حتی اتباع و شرکت‌های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

کارشناسان آمریکایی و نهادهای بین‌المللی اذعان کرده‌اند که اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

ایران چندی پیش به درخواست دولت ونزوئلا با زیر پا گذشتن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه هر دو کشور چندین نفتکش حامل سوخت را به ونزوئلا اعزام کرد. کارشناسان این اقدام را موفقیتی بزرگ برای ایران دانستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به قاضی آمریکایی
فاجعه کشتار بی رحمانه هزاران تن از مردم لبنان توسط اسرائیل و هم پیمانانش برای جامعه جهانی شرم آوراست.
جنایات مدعیان دروغین حقوق بشر
مدعیان دروغین حقوق بشر، در جنایات ضد بشری جهان دست دارند.
Iran, Islamic Republic of
آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان توئیت ترامپ رئیس جمهور آمریکا را پاسخ داده و نوشته ایران و دیگر اعضای برجام هرگز میز مذاکره را ترک نکرده‌اند. از ایشان سوال می‌کنیم حضور و عدم حضور اروپایی‌ها در برجام چه فرقی برای کشور ما دارد؟ دولت‌های اروپایی ثابت کردند پادوی آمریکا هستند. در این چند سال هم از اروپا و اروپایی‌ها برای کشور آبی گرم نشد. کاش عبرت گرفته می‌شد.
Iran, Islamic Republic of
به آقای رئیس جمهور که هرازگاهی برجام را مورد تحسین قرار می‌دهند عرض می‌کنم که ملت ایران نه یک بار و دوبار بلکه ده‌ها بار از تاریخ درس گرفته که فقط با عمل به نسخه مقاومت و ایستادگی در مقابل شیطان بزرگ و ایادی‌اش می‌توان به پیروزی رسید. البته برجام هم سندی است که در آن ابطال نظریه بستن با کدخدا به اثبات رسید.
Iran, Islamic Republic of
...........
Iran, Islamic Republic of
روزی کشتی حامل کمک‌های اولیه که عازم یمن بود با تشر جان کری وزیر خارجه وقت آمریکا با کمال شرمندگی به ایران بازگردانده شد! و روزی هم پنج کشتی حامل بنزین و لوازم جانبی آن از مقابل چشم ارتش شیطان بزرگ عبور کرد و به ونزوئلا رفت و او هیچ غلطی نتوانست بکند. امیدوارم هرگز شاهد رفتار ذلت‌بار از دستگاه دیپلماسی نباشیم!
Iran, Islamic Republic of
رامپ آبروی نداشته آمریکا را بر باد می‌دهد چطور دستگاه دیپلماسی جمهوری مقتدر اسلامی به چنین حیوانات پستی دل خوش کنند و با آنها به گپ و گفت‌وگو بپردازند؟ آن‌ها اکنون از اداره کشور خود ناتوانند. چگونه می‌توانند مشکل ما را حل کنند؟!
درپاسخ به وزارت خزانه داری آمریکا
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به وزارت خزانه داری آمریکا
هیچ کشوری حق ندارد کشور دیگر را از حقوق خود محروم کند.
حامیان اصلی داعش و دیگر گروه های تروریستی چه کسانی هستند؟
هشت حامی اصلی داعش و تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی را بشناسید.
1 – آمریکا
2 – انگلیس
3 – فرانسه
4 – آلمان
5 – عربستان سعودی
6 – امارات
7 – ترکیه
8 – رژیم صهیونیستی
Iran, Islamic Republic of
گفتوگوی تلفنی اردوغان با ترامپ در خصوص آخرین تحولات منطقه و بحران لیبی
اردوغان نماینده آمریکا و نماینده تروریست های منطقه خاورمیانه است.
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق شد
آمریکا نیروهای اشغالگر خود را از عراق خارج کند.
آمریکا ازسال 2003 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی و ناامنی درعراق و منطقه است.
آمریکا از سال 2003 تاکنون عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم در عراق و منطقه است.
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
جا دارد از مردم مظلوم آمریکا که امسال روز قدس ملت ما را با آتشزدن پرچم آمریکا در نقاط مختلف این کشور جبران کردند، تقدیر و تشکر کنیم. انشاءالله در شادی تمام بشریت که نابودی استکبار جهانی با ظهور حضرت حجت(عج) و تشکیل حکومت اسلامی است جبران خواهیم کرد!
Iran, Islamic Republic of
وزیر امور خارجه کشورمان درباره مسائل اخیر آمریکا به بیان یک تبعیض نژادی در این کشور اکتفا کرده است! چرا بهخاطر عمل خباثتانگیز پلیس تروریست آمریکا و در اقدامی متقابل آنگونه که مقامات آمریکا در مورد اغتشاشات دستپخت عوامل غربی در ایران بلافاصله در مقابل دوربین ظاهر و رسما علیه کشورمان، به حمایت از چند خودفروخته اقدام میکردند، رئیسجمهور و یا وزیر امور خارجه کشورمان اقدام مشابه انجام نمیدهند؟!
Iran, Islamic Republic of
.........
Iran, Islamic Republic of
رتبه اول کرونا در دنیا، جنگ داخلی، تعداد سلاح در دست مردم، گرسنگی، بیکاری، بیخانمانی، قتل و جنایت دولتی و... نمونهای از صدها ویژگی کشور آمریکاست. با این حساب کدام انسان خردمندی از این کشور در حال فروپاشی انتظار همکاری و مساعدت دارد؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی پلیس آمریکا جلوی دوربین با فشار دادن زانوهای خود روی گلوی یک شهروند سیاهپوست بیسلاح و بیپناه او را میکشد تصور بفرمایید در جایی که دوربین در کار نیست چه جنایت وحشتناکی مرتکب میشود! تازه متوجه میشویم این وحشیها بر سر مردم افغانستان و عراق چه آوردهاند.
Iran, Islamic Republic of
۲ کشته و ۸ مجروح در انفجار بمب در جنوب شرق ترکیه
Bulgaria
این مصداق تروریسم اقتصادی بر علیه مردم ایران است ننگ بر رژیم جنایت پیشه آمریکا