شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

گزارش دیوان محاسبات جواب می‌خواهد نه هیاهو

سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 725251
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه دیوان محاسبات بگوید مابه‌ازای ارزهای تخصیص یافته کجا رفته هیاهو نمی‌خواهد! هر کس مسئول است باید پاسخگو باشد.
گزارش دیوان محاسبات جواب می‌خواهد نه هیاهو
به گزار جهان نيوز، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اختلاف دیوان محاسبات و دولت درباره تفریغ بودجه اظهار کرد: طبق قانون دیوان محاسبات موظف است گزارش تفریغ بودجه سالیانه را به مجلس ارائه کند.

وی با اشاره به واکنش رئیس جمهور به گزارش دیوان محاسبات تصریح کرد: در گزارش دیوان محاسبات نوشته نشده بود که عدد ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو گم شده و معلوم نیست چنین عبارتی از کجا آورده شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در گزارش دیوان به طور مشخص آمده که چه مقدار ارز به وارد کننده تخصیص یافته که مطابق با آن کالا وارد کشور نشده است و این یعنی عده‌ای ارز را گرفته‌اند و کالایی در مقابل آن وارد کشور نشده است که این دو حالت دارد یا وارد کننده ارز را خارج از کشور برای موضوع دیگری هزینه کرده و یا در داخل فاکتورسازی شده و ارز  را به قیمت آزاد فروخته‌اند که هر دو حالت تخلف بوده و بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوطه باید پاسخگو باشند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ارزهایی به افراد و شرکت‌ها تخصیص یافته و به ازای آن کالایی به کشور نیامده باید مشخص شود این ارتباط‌ها غیرمعمول و خارج از عرف با مسئولان داشته‌اند؟! و گمان می‌کنم قوه قضائیه باید مطابق قانون گزارش تفریغ بودجه را بررسی و نتیجه آن را اعلام کند.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: مسائل اینچنینی درباره نحوه هزینه‌کرد بودجه، هر سال در گزارش تفریغ دیوان می‌آید، ولی امسال عده‌ای سعی کردند عبارت گم شدن را درباره بودجه مطرح کنند که به نظرم این‌کار از سوی رسانه‌های دولت صورت گرفت. 

وی گفت: چرا باید عبارت گم شدن را استفاده کنیم؟ یک سری شرکت با نام و نشان مشخص ارز را با قیمت ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کرده‌اند تا برای مردم کالا بیاورند که کالایی وارد نشده و اگر بانک مرکزی یا بانک‌های عامل در این زمینه تضمینی نگرفته‌اند باید پاسخگو باشند. 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و در صورتی که کالای پزشکی بوده وزارت بهداشت و درمان هم اگر در ارائه مجوزها و تأییدیه‌ها به بانک مرکزی دقت نکرده‌اند، مسئولند و باید پاسخگو باشند.

امیرآبادی فراهانی خاطرنشان کرد: اینکه دیوان محاسبات بگوید مابه‌ازای ارزهای تخصیص یافته کجا رفته هیاهو نمی‌خواهد! هر کس مسئول است باید پاسخگو باشد و نباید کار مثبت دیوان محاسبات با سروصداهای اینچنینی زیر سؤال برود.

منبع:آنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
تمام کسانی که می توانند کمک کنند تا این رانت ورانت خواری جمع شود وکاری نمی کنند در پشگاه خدا و مردم باید جواب گو با شند؟