جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نخست وزیر ژاپن وضعیت فوق العاده اعلام می‌کند

دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب: 723481
پس از آن که انتقادهای زیادی از عملکرد دولت ژاپن در مقابله با شیوع ویروس کرونا مطرح شد نخست وزیر این کشور قصد دارد وضعیت فوق العاده اعلام کند.
نخست وزیر ژاپن وضعیت فوق العاده اعلام می‌کند
به گزارش جهان نيوز، رسانه های ژاپنی امروز دوشنبه اعلام کردند شینزو آبه نخست وزیر این کشور قصد دارد برای مقابله با شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

یک مقام دولت ژاپن اعلام کرد انتظار می رود طرح وضعیت فوق‌العاده فردا سه شنبه اعلام و از روز چهارشنبه اجرایی شود.

طی وضعیت فوق العاده که از روز چهارشنبه عملی خواهد شد فرمانداران نواحی به مردم خواهند گفت در خانه ها بمانند و از مدارس و دیگر نهادها درخواست خواهند کرد فعالیت خود را تعطیل کنند.

این خبر پس از آن اعلام شد که اخیرا انتقادهای زیادی به عملکرد دولت آبه در مقابله با شیوع ویروس کرونا مطرح و افزایش اپیدمی در توکیو پایتخت و دیگر شهرهای بزرگ گزارش شده است.

بر اساس این گزارش آبه مشخص می کند کدام نواحی و برای چه مدتی تحت وضعیت فوق العاده قرار خواهند گرفت. طبق گفته یک مقام دولتی توکیو و اوساکا و شهرهای بزرگ دیگر احتمالا مشمول طرح اضطراری ملی خواهند بود. اخیرا یوریکو کویکه و هیوفومی یوشیمورا فرمانداران توکیو و اوساکا علاوه بر انجمن پزشکی ژاپن فشار زیادی بر دولت وارد کردند تا پیش از آنکه نظام سلامت این کشور از هم فرو بپاشد وضعیت فوق العاده اعلام شود.

گفته می شود وضعیت فوق العاده ژاپن اختصاصی این کشور است و حقوق فردی را محدود خواهد کرد و از سوی دیگر به فرمانداران نواحی این اجازه را می دهد اقدامات خاصی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا انجام دهند.

به طور مثال بر اساس قانون اساسی ژاپن بر خلاف دیگر کشورهای تحت هجمه ویروس مانند چین و فرانسه اگر وضعیت فوق العاده و متعاقب آن منع آمد و شد اعلام شود، رعایت آن اجباری و نقض آن موجب جریمه نخواهد شد. همچنین هیچ کسب و کاری را نمی‌توان از فعالیت منع کرد.

نخست وزیر ژاپن نمی تواند به اختیار خود وضعیت فوق  العاده اعلام کند و باید از مشاوره هیات کارشناسی پزشکی و سلامت عمومی بهره بگیرد. همچنین پیش از اعلام چنین وضعیتی دولت باید پارلمان را مطلع سازد.

بر اساس آمار منتشر شده تا کنون 4563 نفر در ژاپن به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده و 104 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

توکیو با 143 ابتلای جدید در صدر فهرست مبتلایان به کرونا قرار دارد و به این ترتیب شمار کلی آن در پایتخت ژاپن به 1033 نفر رسیده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *