چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اطلاعیه آبفای استان تهران در مورد افزایش نگران‌کننده مصرف آب تهران / شست و شوهای عید را به بعد موکول کنید

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 720293
افزایش مصرف آب در روزهای گذشته موجب افت فشار و قطع آب در برخی مناطق شده است.
کرونا و افزایش نگران‌کننده مصرف آب
به گزارش جهان نيوز، شیوع ویروس کرونا در کشور، مصرف آب را به حدی بالا برده است که شرکت آب و فاضلاب استان تهران ناگزیر از صدور اطلاعیه در این باره شد.

در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع شهروندان تهرانی می‌رساند به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا در تهران و ضرورت رعایت دوچندان نکات بهداشتی از سوی شهروندان و هم‌چنین هم‌زمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب تهران به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است.

مصرف آب شهروندان تهرانی در روز جمعه 9 اسفندماه 98 از مرز سه میلیون مترمکعب عبور کرد که این میزان برای این مقطع از سال بالاست.

افزایش مصرف آب در روزهای گذشته موجب افت فشار در برخی مناطق شهر تهران و قطع آب در شهرها و روستاهای پیرامونی شده است.

از شهروندان محترم استان تهران درخواست می‌شود ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیر ضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، درها و پنجره‌ها فعلا خودداری شود تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.

هر چند این اطلاعیه مربوط به استان تهران است ولی گزارش های رسیده از سراسر کشور، از بالا رفتن مصرف آب حکایت دارند و بیم آن می رود با اختلال در شبکه توزیع آب، وضعیت بهداشتی کشور در مواجهه با کرونا وخیم شود. لذا همان گونه که در این اطلاعیه آمده، به طور جدی از مصرف بی رویه آب خودداری کنیم و شست و شوهای عید را به زمانی دیگر موکول کنیم. همچنین موقعی که دستان مان را با آب و صابون مایع می شوییم، شیر آب را ببندیم و در انتهای شست و شو، برای آبکشی، مجدداً باز کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *