جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۳

واکسن «کرونا» تا ۴۰ روز دیگر تولید می‌شود

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۹
کد مطلب: 717119
در حالی که شیوع ویروس کرونا در چین و دیگر کشورها باعث نگرانی عمومی شده است، محققان گفته‌اند واکسن این ویروس برای درمان قطعی تا 40 روز دیگر ساخته خواهد شد.
واکسن «کرونا» تا ۴۰ روز دیگر تولید می‌شود
به گزارش جهان نيوز، محققان دانشگاه «چینگ هوا» شهر پکن تاکید کرده‌اند به سرعت روی ساخت واکسن برای ویروس کرونا که تاکنون باعث ابتلای نزدیک به 12 هزار نفر در سراسر دنیا شده است، کار می‌کنند.
 
«جانگ لینچی» سرپرست تیم تحقیقاتی که ساخت واکسن را برعهده دارد، در اظهاراتی که تارنمای یی‌سی چین امروز «شنبه» از او نقل کرده است، گفت: تولید واکسن برای درمان این ویروس به مراتب آسان‌تر از واکسن ویروس HIV است که فرد را به بیماری ایدز مبتلا می کند.
 
او افزود: ایدز دارای پیچیدگی‌های بسیاری است که ویروس ووهان از آن برخوردار نیست. اینکه بدن فرد بیمار در برابر ویروس مقاومت زیادی نشان می دهد و خود را از خطر ابتلا به آن با قدرت بالا ایمن می کند، نشان می‌دهد که ساخت واکسن کار سختی نیست.
 
این پژوهشگر تاکید کرد: واکسن تولیدی تا حدود 40 روز دیگر بسیار قابل اطمینان و موثر خواهد بود.
 
جانگ با اشاره به اینکه این دانشگاه تجربه بسیار غنی در خصوص تولید واکسن‌های بیماری سارس و مرس دارد، گفت: با این تجربه پیش بینی می‌شود واکسن درمان ویروس کرونا که ویروس ووهان هم نامیده می شود، تا 40 روز دیگر تولید شود.
 
این محقق چینی افزود: این دانشگاه در حال همکاری آزمایشگاهی و کلینیکی با بیمارستان هایی است که مبتلایان به این ویروس را درمان می کنند.
 
 
کمیسیون بهداشت ملی و وزارت مالی چین 60 میلیارد یوان (8.74 میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص دادند.
 
منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای بررسی اینکه انتشار ویروس کرونا کار صهیونیست ها هست یا نه، فقط کافیست این ویروس را در شهرک های صهیونیست نشین رژیم غاصب جعلی و کودک کش اسرائیل انتشار دهید. آنگاه خواهید دید که دو ساعته نه تنها واکسن در اختیار همه صهیونیست ها قرار خواهد گرفت، بلکه درمان آن نیز سر و کله اش پیدا خواهد شد!
United States
ویروس روی بنی اسراییل کار نمیکند، فقط روی چشم بادامی ها!!!
M.sh
Iran, Islamic Republic of
سال ۲۰۱۱ امریکا فیلم contagion رو تولید کرده و در مورد ویروس وحشتناک بوده و بعد ۹ سال این اتفاق میفته! کاملا مشخص بود که زیر سر رژیم تروریستی امریکاست....