يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱۹

وزیر دفاع آمریکا عراق را به حملات بیشتر تهدید کرد

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب: 713356
وزیر دفاع آمریکا با متهم کردن «الحشد الشعبی» به تحریک واشنگتن، گفت آمریکا ممکن است علیه عراق دست به حملات «پیش‌دستانه» بزند.
وزیر دفاع آمریکا عراق را به حملات بیشتر تهدید کرد
به گزارش جهان نيوز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه با متهم کردن «الحشد الشعبی» به انجام «اقدامات تحریک‌آمیز»، عراق را به حملات نظامی بیشتر تهدید کرد.

اسپر که در ساختمان وزارت دفاع آمریکا در واشنگتن در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، هدف از اعزام نیروهای نظامی بیشتر به منطقه غرب آسیا را ایجاد بازدارندگی در برابر ایران توصیف کرد و مدعی شد که حمله راکتی اخیر به یک پایگاه نظامی آمریکا در «کرکوک» و همچنین اعتراضات در برابر سفارت آمریکا در بغداد با سازماندهی و دستور ایران انجام شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی گفت: «حمله به نیروهای ائتلاف، تازه‌ترین مورد تهاجمات ایران است. نیروهای ایالات متحده، برای تقویت امنیت [در سفارت] مستقر شده‌اند.»

وی سپس گردان‌های حزب‌الله عراق را که اخیرا هدف حمله نظامی آمریکا قرار گرفته‌اند، به تلاش برای تحریک واشنگتن متهم کرد و گفت: «فکر می‌کنم که گردان‌های حزب‌الله ممکن است در آینده رفتار تحریک‌آمیز تازه‌ای انجام دهد. اگر چنین کاری کنند، بابت آن پشیمان خواهند شد.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه از این هم فراتر رفت و گفت ممکن است واشنگتن حتی بدون هیچ بهانه‌ای هم عراقی‌ها را هدف قرار دهد. او چنین حملاتی را «پیش‌دستانه» توصیف کرد. اسپر گفت: «ایالات متحده در صورت لزوم، علیه این شبه نظامیان حملات پیش‌دستانه انجام می‌دهد. روشن است که این حملات به دستور رژیم ایران در حال انجام است.»

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «نشانه‌هایی هست که آن‌ها دارند برای حملات بیشتر برنامه‌ریزی می‌کنند. اگر از این حملات [از قبل] اطلاعی بیابیم، برای حفاظت از نیروهای آمریکایی، حفاظت از جان آمریکایی‌ها، اقدام پیش‌دستانه انجام خواهیم داد. بازی عوض شده است.»

او حمله نظامیان آمریکایی در کرکوک را «عبور از خط [قرمز]» واشنگتن توصیف کرد و گفت حمله به مواضع الحشد الشعبی، «پاسخ قدرتمند» آمریکا بود که به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انجام گرفت.

وی همچنین به انتقاد از دولت عراق پرداخت و گفت: «من اقدام کافی از جانب [دولت] عراق برای پرداختن به مسئله گروه‌های مورد حمایت ایران را شاهد نبوده‌ام. آن‌ها باید برای پاسخگو کردن عاملان حمله به نیروهای آمریکایی اقدامات بیشتری انجام دهند.»

اظهارات اسپر چند روز پس از آن انجام می‌شود که جنگنده‌های آمریکایی مقرهای گردان‌های حزب‌الله در نزدیکی شهر «القائم» را هدف حمله قرار دادند. در این حملات، نزدیک به ۳۰ نفر شهید و ده‌ها تن زخمی شدند. در پی این حملات که نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار می‌آید، هزاران نفر از مردم عراق روز سه‌شنبه در برابر سفارت آمریکا تجمع کردند.

وزیر دفاع آمریکا در مورد این تجمع و تلاش برخی از معترضان برای ورود به محوطه سفارت آمریکا، گفت کسی به محوطه اصلی سفارت دسترسی پیدا نکرده است. اسپر توضیح داد: «آن‌ها به مجموعه بیرونی که باید توسط نیروهای امنیتی عراقی مورد محافظت قرار می‌گرفت، دسترسی پیدا کردند.»

به گفته وی، بعد از آنکه آمریکا ده‌ها نیروی نظامی در سفارت مستقر کرد، این مجموعه اکنون «به خوبی» امن است.

معترضان دیروز به درخواست دولت و الحشد الشعبی اطراف سفارت آمریکا را ترک کردند، اما گفته‌اند که از پارلمان می‌خواهند طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کند. آمریکا اکنون به بهانه مبارزه با داعش، بیش از ۵۰۰۰ نیرو در عراق دارد. دولت عراق می‌گوید آمریکا با حمله به مواضع نیروهای عراقی، توافقات دوجانبه در مورد استقرار نیرو در عراق را نقض کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین تجاوز آمریکا به عراق و حمله به مواضع گروه الحشد الشعبی در این کشور و نیز حمایت دولت بحرین از این حمله را محکوم کرد.
Iran, Islamic Republic of
مقاومت اسلامی در عراق، پاسخی کوبنده به اشغالگران آمریکایی خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
اذعان ائتلاف آمریکا به کشتار ۱۳۶۰ غیرنظامی از سال ۲۰۱۴
Iran, Islamic Republic of
تسلیحات ساخت آمریکا دست تروریست‌ها
تروریست ها ازسال 2011 تاکنون سوری ها با سلاحهای ساخت آمریکا می کشند، دونالد ترامپ نجس و حشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت رئیس جمهور آمریکا جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده مدعیان حقوق بشر جنایتکار شماره یک، ایران را تحریم می کند شرم آور است.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا کشوری است که ازسال 2001 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها جنایتکار شماره یک ، سعودی‌ها جنایتکار شماره یک و اسرائیلی‌ها جنایتکار شماره یک از اغتشاشات ایران حمایت می‌کردند.
Iran, Islamic Republic of
اخطار مقامات الحشد الشعبی / آمریکایی‌ها باید فورا از عراق اخراج شوند/ سفارتخانه آمریکا به پایگاهی نظامی تبدیل شده
Iran, Islamic Republic of
نیروهای عراقی تحت حمایت ایران قصد حملات دیگری به مواضع آمریکا دارند/ آمریکا حمله پیشدستانه می‌کند
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی اسرائیل را مسئول حوادث اخیر عراق معرفی کرد
حمله اخیر آمریکا تجاوز آشکار به خاک عراق است/
ترامپ مسئول حمله به سفارتخانه آمریکا در بغداد است
نیروهای خارجی را اخراج می کنیم
آمریکا انتقام داعش را از حشد الشعبی عراق گرفت.
آمریکا و اسرائیل عامل ایجاد ناامنی درمنطقه و عراق هستند.
مسئولین عراق با ملت خود همراهی کرده و آمریکا را اخراج کنند.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ مسئول حمله به سفارتخانه آمریکا در بغداد است
گفت وگوی پمپئو و رئیس پارلمان عراق درباره حمله به سفارت آمریکا در بغداد، اهانت، توهین، بی احترامی و خیانت به ملت عراق است/ پمپئو وزیر خارجه آمریکا مسئول حمله ائتلاف آمریکایی به نیروهای حشد الشعبی عراق است.
اعتراضات خشونت‌آمیز علیه سفارت آمریکا نتیجه سیاست خارجی ترامپ است.
اعتراضات خشونت‌آمیز علیه سفارت آمریکا نتیجه سیاست خارجی پمپئو است.
اعتراضات خشونت‌آمیز علیه سفارت آمریکا نتیجه سیاست خارجی مارک اسپر وزیردفاع آمریکا است.
Iran, Islamic Republic of
اعتراضات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد نشان داد مردم بر خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق اصرار دارند.
Iran, Islamic Republic of
مقابله با نیرو‌های آمریکایی به شیوه‌های گوناگون آغاز شده است. آمریکا مانع طرح‌های اقتصادی دولت عراق که متناسب با منافع این کشور نیست، می‌شود بنابر این آیا با این شرایط دولت عراق می‌تواند طرحی اقتصادی را اجرا و عملیاتی کند.
Iran, Islamic Republic of
همه باید موضع خود درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از کشور را به شکل واضح بیان کنند.
حوادث عراق بیانگر رویارویی مردم عراق با ارتش اشغالگر آمریکاست.
Iran, Islamic Republic of
حمله اخیر آمریکا جنایتکار شماره یک به الحشد الشعبی عراق برگ دیگر درکارنامه سیاه وننگین مقامات آمریکا و قانون جنگل مدعیان دروغین حقوق بشر است.
Iran, Islamic Republic of
دولت عراق باید از راه‌های دیپلماتیک برای برداشتن گام‌های محکمی ضد تجاوزات امریکا اقدام کند.
در داخل عراق مزدورانی هستند که در جهت منافع امریکا گام بر می‌دارند.
علیرغم اینکه عراق هزینه سلاح‌های خریداری شده از امریکا را پرداخت کرد، اما تنها بخش اندکی از سلاح‌های امریکایی به بغداد رسید.
هیچ یک از رسانه‌های عربی، پرواز بالگرد‌های امریکایی بر فراز بغداد را محکوم نکردند.
Romania
اگر آمریکا دست از جنایت بر ندارد، تظاهرات مردم عراق ادامه خواهد داشت
اگر آمریکا دست از جنایت در عراق بر ندارد، هرگز این آخرین تظاهرات نخواهد بود.
تظاهرات مقابل سفارت آمریکا بیانگر خشم ملت عراق از جنایت های دولت آمریکا است.
این خشم و انزجار مردمی، بیانگر پیام ملت و فرزندان بسیج مردمی است و اگر آمریکا دست از جنایت علیه ملت عراق و نیرو های امنیتی که بسیج مردمی از جمله آنهاست، هرگز اولین و آخرین تظاهرات نخواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ، پمیئو، وزیردفاع آمریکا، پنتاگون، اردوغان و نتانیاهو عامل اصلی ترور سردار سلیمانی هستند.
Iran, Islamic Republic of
شادی دونالد ترامپ، مایک پامپئو، پنتاگون، مارک اسپر، برایان هوک، بنیامین نتانیاهو را به عزا تبدیل خواهیم کرد.
انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت.
انتقام سختی از اسرائیل خواهیم گرفت.
Iran, Islamic Republic of
...