شورای نظارتی رقابت بازار در فرانسه، شرکت گوگل را به پرداخت ۱۵۰ میلیون یورو جریمه محکوم کرد.
به گزارش جهان نيوز، به گفته مقامات فرانسه، شرکت گوگل به دلیل «موقعیت برتر» ناشی از قدرت بالای موتور جستوجوگر خود تقریبا کنترل کامل بازار تبلیغات اینترنتی را در اختیار گرفته است و با سوءاستفاده از این موقعیت، خود را به کاربران و تبلیغکنندگان تحمیل میکند. این اولین بار است که شورای رقابتی فرانسه گوگل را محکوم به پرداخت جریمه میکند. مبلغ این جریمه یکی از بالاترین ارقامی است که فرانسه تاکنون برای یک شرکت خصوصی در این کشور در نظر گرفته است.
«ایزابل داسیلوا» رئیسشورای نظارتی رقابت بازار در فرانسه به خبرنگاران گفت: موقعیت منحصر به فرد گوگل در بازار فرانسه بیسابقه است. آنها بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد بازار تبلیغات را از بقیه رقبا ربودهاند.
شورای نظارتی رقابت بازار در فرانسه میگوید دلیل اصلی جریمه گوگل، حمایت از رقبای این شرکت است که کارهای خلاقانه زیادی انجام دادهاند اما به دلیل قدرت گوگل در بازار مجازی، دیده نمیشوند.
شرکت گوگل دوماه زمان خواهد داشت تا با ارسال یک گزارش کامل پاسخگوی شورای نظارتی رقابت بازار در فرانسه باشد. این کمپانی اعلام کرده است که در نظر دارد تا ضمن اعتراض به جریمه در نظر گرفته شده درخواست تجدیدنظر در آن را ارائه کند.