شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افشاگری تازه از قتل محافظ شخصی ملک سلمان

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 708711
یک منبع آگاه می‎گوید که علت قتل مشکوک عبدالعزیز الفغم، محافظ شخصی پادشاه عربستان به تلاش وی برای ترور محمد بن سلمان ارتباط دارد.
افشاگری تازه از قتل محافظ شخصی ملک سلمان
به گزارش جهان نيوز، موضوع کشته شدن « عبدالعزیز الفغم»، محافظ شخصی «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی، بار دیگر به مرکز خبرهای این کشور بازگشته است.
 
مجموعه توییت حساب کاربری «العهد الجدید» که خود را ناظر و تحلیلگر تحولات و اتاق‌های فکر عربستان سعودی معرفی می‌کند، اطلاعات جدیدی را در مورد قتل الفغم و «ممدوح آل علی»، یکی از دوستانش در ماه سپتامبر ارائه داد.

وی در رشته توییتی نوشت:

۱. الفغم در کاخ «السلام» و نه در خانه دوستش به قتل رسید.
۲. ممدوح آل علی، ارتباطی با مرگ الفغم ندارد، اما هر دو در یک روز کشته شده‎اند.
۳. علاوه بر این ۲ نفر، ۱۱ افسر دیگر سعودی نیز در همان روز زخمی شدند.
۴. الفغم پیش از مرگ از سمت خود کناره گیری نکرده بود.

براساس توییت‌های العهد الجدید، الفغم و آل ممدوح به همراه ۱۱ افسر دیگر در زمان اجرای برنامه ترور «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی، توسط نیروهای «بلک واتر» کشته شدند.
 
وی افزود: "مزدوران بلک واتر در آخرین دقایق موفق شدند این ترور را خنثی و بقیه افسران درگیر را زخمی کنند. "

به ادعای این حساب کاربری توییتری، الفغم و تیمش موفق شده بودند از سد امنیتی نخست بگذرند و درگیری آنان با مزدوران بلک واتر در هنگام عبور از دومین سد امنیتی رخ داد.

وی در ادامه نوشت، در جریان این عملیات آسیبی به بن سلمان وارد نشد، اما ترس و وحشت ناشی از صدای شلیک برای او کافی بود.

الفغم از محافظان شخصی و مورد اعتماد پادشاه عربستان بود که به دلیل انتقال اطلاعات در مورد جنگ یمن و سیاست‌های شکست خورده بن سلمان به پادشاه از سوی ولیعهد عربستان مورد غضب واقع شده بود. علت مرگ وی در ماه سپتامبر از سوی رسانه‌ها و مقامات عربستان، درگیری شخصی با یکی از دوستانش اعلام شده بود.
 
منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *