پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

حسن نوروزی: آرزومند مبارزه با فساد بودیم

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 702661
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با رد اعتراض و انتقادها به مبارزه با فساد و برچسب امنیتی کردن کشور درمبارزه با فساد، گفت: امنیتی کردن کشور درمبارزه با فساد صحبتی خارج از منطق و مبنا است.
حسن نوروزی: آرزومند مبارزه با فساد بودیم
به گزارش جهان نيوز، حسن نوروزی درباره اظهارات وکیلی نماینده مجلس مبنی بر اینکه مبارزه با فساد نیازمند این همه سروصدا نیست، گفت: ما آرزومند چنین روزهایی بودیم و در همین راستا در مجلس نیز تلاش کردیم قوانینی همچون حسابرسی به اموال مسئولان، اصلاح قانون پولشویی و قانون تجارت الکترونیک را به تصویب برسانیم تا در زمینه مبارزه با فساد اقداماتی برچسانجام دهیم.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در طول ۴۰ سال انقلاب همه چیز جز مبارزه جدی و فراگیر با فساد داشتیم، لذا همزمان باید هم پیشگیری و هم با آن مبارزه کنیم.

وی درباره اظهارات این نماینده مجلس مبنی بر امنیتی کردن کشور در مبارزه با فساد ادامه داد: این صحبت‌ها نادرست است؛ چراکه در اصل فاسد بوده که دست به فساد زده است و لذا به نظر می‌رسد این حرفا خارج از منطق و مبنا است و اگر چنین بود حضرت علی (ع) با این افراد مبارزه نمی‌کرد.

وی تاکید کرد : در عین حال طی ماههای اخیر در قوه قضائیه غیر از مبارزه مستقیم با فساد کارهای مبنایی و ریشه ای مهمی در مبارزه سیستمی با فساد انجام شده است که بسیاری از ان ها در حالی اجرایی شده است که سالها مسکوت مانده بود.

نوروزی تاکید کرد: حضرت علی (ع) به زیادبن علی می‌گوید به من خبر رسیده به بیت المال مسلمین دست درازی می‌کنی یا ایشان به یکی از استاندارانش می‌گویند کار، طعمه نیست بلکه بر گردن تو امانت است یا به مالک اشتر نامه می‌نویسند که فاسدان را محاکمه و مواخذه کن و مقامشان را بگیر و قلاده خوار و ننگ بر گردنشان بگذار و آن‌ها را نیز اعلام کن ، زمانی که مبارزه با فاسد صورت می‌گیرد به تبع با فساد هم مبارزه می‌شود.
 
منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
جناب خدا کند که قلب وزبانتان یکی باشد؟؟