کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسن روحانی:

می‌دانم در زندگی مردم فشار وجود دارد/ آمار بیکاری و تورم کاهش یاقته است/ از منطق ظریف می‌ترسند

10 مرداد 1398 ساعت 12:51

رئیس‌جمهور در واکنش به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان از سوی آمریکا گفت: هر روز از مذاکره دم می‌زنند و از روی عجز در برابر خردورزی، وزیر خارجه ما را تحریم می‌کنند.


گروه سیاسی جهان نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آئین بهره‌برداری از فاز نخست نیروگاه برق هریس با اشاره به توانمندی ایران در حوزه برق و انرژی اظهار داشت: وقتی به راحتی از برق استفاده می‌کنیم مانند ماهی‌ای که در آب است، قدر آن را نمی‌دانیم ولی وقتی در تابستان گرم برق قطع می‌شود یا در بیمارستان هنگام عمل جراحی و یا در تولیدصنعت هنگام قطعی برق متوقف می‌شود، قدر و ارزش این صنعت و انرژی را می‌دانند و قدردان خادمان صنعت برق و انرژی می‌شوند.

وی با بیان اینکه آماری که وزیر نیرو اشاره کردند در آغاز انقلاب اسلامی و در 40 سال پیش، مقدار برق کشور 7 هزار مگاوات بوده، در آغاز دولت تدبیر و امید 69 هزار مگاوات بوده است، گفت: امروز در سال ششم دولت، میزان برق تولیدی ما 81 هزار و 700 مگاوات است که به معنی رشد چشمگیر در سرمایه‌گذاری و تولید و خدمات لازم در حوزه انرژی است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه وارد تکنولوژی جدید و نو در حوزه نیروگاهی شدیم و راندمان نیروگاه‌های ما بالاست، گفت: راندمان 58 درصدی راندمان بسیار مطلوبی است که با نیروگاه‌های کلاس F می‌توانیم بهره‌برداری بهینه از انرژی داشته باشیم.

وی با تاکید بر‌اینکه در شرایطی هستیم که این افتتاح‌ها دلپذیرتر است، ابراز داشت: هر افتتاح، یک فتح و یک پیروزی برای رشد اجتماعی و اقتصادی ماست. در سال جدید هر ماه در یک استان شاهد افتتاح‌های ارزشمند از جمله حوزه آب و برق بودیم. امروز شاهد افتتاح یک نیروگاه و آغاز عملیات نیروگاه جدید، افتتاح سد و شبکه‌های آبیاری هستیم که بیش از 6 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری شده است، اینکه در حوزه آب و برق بیش از 6 هزار میلیارد افتتاح داریم، به معنی پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و افزایش نشاط است.

حجت‌الاسلام روحانی چرایی ارزشمندی افتتاح‌ها در این شرایط را مطرح کرد و افزود: اینکه یک کشور در شرایط عادی بوده و تحریم خارجی ندارد و فعالیت بانک‌ها عادی بوده و فروش نفت و یا کالاهای دیگر، عادی است، در این شرایط افتتاح افتخار نیست، در شرایطی مانند ایران که تحریم و فشار دشمن زیاد است، این افتتاح‌ها افتخار بالاتری را برای ملت به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه می‌بینید که استیصال بدخواهان ما به کجا رسیده است‌، گفت: یک سال پیش می‌گفتند قادریم نظام ایران را تغییر داده، استقلال ایران را بشکنیم، آینده ایران را در اختیار بگیریم و کاخ سفید برای ایران تصمیم بگیرد و این آرزوها را داشتند اما نمی‌دانستند ملت ما در همه مقاطع و همه صحنه‌ها در برابر فشار دشمن موفق و پیروز بوده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اینکه می‌گویند ایران همواره در مذاکرات موفق بوده و در جنگ نا‌موفق، نصف حقیقت را پذیرفتند و بقیه 50 درصد را هم درک خواهند کرد. اهل تجاوز نیستیم ولی در دفاع همواره پیروز شده‌ایم. همیشه دفاع ما موفق بوده و همیشه برای آب و خاک و وطن‌مان همه توان را به‌کار گرفتیم، ملت ما عزیزترین سرمایه‌ها و فرزندانش را برای دفاع از وطن فرستاد، هر زمان لازم شد می‌فرستد، این ملت بزرگی هست، چراکه بعد از یک سال و سه - چهار ماه می‌بینیم که آمریکا از اعمال سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ به کارهای کودکانه رسیدند.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید بر‌اینکه تعبیری غیر از اقدامات کودکانه شایسته کارهای آن‌ها نیست، ابراز داشت: هر روز می‌گویند می‌خواهیم با ایران بدون پیش‌شرط مذاکره کنیم ولی همزمان با این سخنان، وزیر امور خارجه ایران را تحریم می‌کند، قبل از آن غلط‌های بزرگتری کردند و رهبر‌ معظم انقلاب را تحریم کردند، دشمنان ما آنچنان عاجز شدند که سطح خرد‌ورزی و تفکر را از دست داده‌اند، راه مذاکره وزارت خارجه است و رئیس دیپلماسی ایران، وزیر امور خارجه است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ادعای ابرقدرتی دارند اما از منطق و مصاحبه یک دیپلمات شجاع و مقتدر مثل ظریف می‌ترسند، خاطر‌نشان کرد: دولتی که معتقد است در جهان مقتدر و ابرقدرت است، از مصاحبه وزیر خارجه ما می‌ترسد، آشکار است تمام ارکان کاخ سفید از منطق یک دانشمند دیپلمات فداکار و آگاه متزلزل می‌شود. ظریف در نیویورک مصاحبه می‌کند اما آمریکایی‌ها هفته‌ها ناراحتی خود را ابراز می‌کنند چراکه می‌گویند وزیر خارجه ایران افکار عمومی ما را منحرف می‌کند. شما که این همه ادعای آزادی بیان داشتید و ادعای دموکراسی در به اصطلاح آزادترین کشور دنیا داشتید، از منطق یک عالم مقتدر ایرانی کاخ قدرت‌تان به لرزه در می‌آید و کودکانه اعلام آمادگی مذاکره می‌کنید و از طرف دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کنید.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه هر چه نگاه می‌کنم چیزی جز عظمت ملت ایران را نمی بینم، تاکید کرد: آن‌ها با یک ملت متحد و منسجم مواجه هستند، قدرت ما از کجاست؟ قدرت قوای سه‌گانه از ملت ایران است. ایران فداکار، منسجم، یکپارچه، با نشاط و متحرک است که این ملت توان عظیمی را در برابر بدخواهان به‌وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه آیا آمریکا تصور می‌کرد که بعد از 16 ماه از تحریم شاهد به‌ثمر رسیدن صدها پروژه مهم باشند؟، گفت: دولت تدبیر و امید سالانه 40 هزار میلیارد تومان در حوزه برق سرمایه‌گذاری کرده است. دولت، بخش خصوصی، بانک‌ها و صندوق توسعه ملی دست به دست هم دادند تا این پروژه‌ها در دوران تحریم به ثمر بنشیند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر‌اینکه کاری که بخش خصوصی انجام داد، دارای افتخار مضاعف است، اظهار داشت: دولت باید همه امور حوزه برق را به‌تدریج به بخش خصوصی واگذار کند، به طوری که اکنون 67 درصد تولید برق کشور با بخش خصوصی است. سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی ما مسیر درستی را برای پیشرفت انتخاب کردند و مسیر ما در توسعه، همکاری و انسجام ادامه خواهد یافت.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه تردیدی ندارم دشمنان ما از تحریم خود پشیمان می‌شوند، ابراز داشت: تحریم گرچه ضرر دارد ولی فواید زیادی برای ایران دارد در حالی که برای دشمنان، هم شکست سیاسی، اخلاقی، حقوقی، تعهد در برابر نهادهای بین المللی و هم شکست در برابر یک ملت بزرگ 82 میلیونی را در پی دارد. آن‌ها فقط شکست را تحمل می‌کنند و سودی ندارند. ما هم ضرر می‌کنیم ولی در بخش منفعت، منفعت اصلی برای ملت ایران است که سبب شد روی پای خود بایستیم.

وی پیشرفت‌های فناوری در ایران را در دوران تحریم‌ها، بسیار امیدوار‌کننده و مهم ارزیابی کرد و گفت: در فناوری نوین پیشرفت‌های خوبی داشتیم. خبر رسیده که در بخش‌هایی از صنعت خودرو که مجبور بودیم قطعات لازم را وارد کنیم، امروز بخش اعظم آن را در داخل تولید خواهیم کرد. چند هفته دیگر شاهد افتتاح مهمی در صنعت هوایی و پدافند هوایی خواهیم بود که همه این‌ها پیشرفت علمی و تکنولوژی افتخار آمیزی را برای ایران به ارمغان آورده است.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه پهپاد مدرن آمریکا را با سیستم پدافندی ایرانی زدیم که نشان از پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های تکنولوژی است، اظهار داشت: مهم‌ترین نکته این است که این پهپاد را با سیستم خودمان زدیم و این به معنای افتخار بزرگ است.

وی با بیان اینکه یکی از کارشناسان نظامی خارجی مدعی شد که زدن این پهپاد مدرن توسط ایرانی‌ها شبیه به معجزه است افزود: وقتی دشمنان مدعی بودند که هر موشک ایرانی را قادریم منحرف کنیم، بفرمایید این موشک و این پهپاد مدرن شما.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید همه توان خود را برای پیشرفت کشور به‌کار گیریم، تصریح کرد: می‌دانم در زندگی مردم فشار وجود دارد و در یک سال و چند ماه برای زندگی عادی مردم فشار و سختی بوده و هست ولی در عین حال مردم ما در برابر دشمنان سر فرود نیارودند و سختی را با دل و جان خریدند. مردم می‌دانند مسئولان همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرند و دلیلش همه افتتاح‌های در ماه‌های گذشته است.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه در این شرایط سخت آمار بیکاری ما کاهش یافته و تورم ما روند کاهشی است و تا پایان سال شرایط بهبود می‌یابد، خاطر‌نشان کرد: راه ما تلاش بیشتر و اتحاد بیشتر و ورود دانشگاه‌ها و جوانان برای پیشرفت بیشتر کشور و اقتصاد و رفاه کشور است.


کد مطلب: 696555

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/696555/می-دانم-زندگی-مردم-فشار-وجود-آمار-بیکاری-تورم-کاهش-یاقته-منطق-ظریف-می-ترسند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com