کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدام طوفانی فتاح داد آشنا و دوستان را بلند کرد +جزئیات

10 مرداد 1398 ساعت 9:10

دانشکده خبر، مستأجری است که به جای پرداخت بدهی خود و توضیح درباره اصل ماجرا سعی دارد صاحب ملک را بدهکار کرده و حاشیه را به متن بیاورد.


به گزارش جهان نیوز، هفتم مردادماه، خبری روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت مبنی بر اینکه دانشکده خبر تهران، وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) پلمب شد؛ اما این پلمب به خاطر تمکین به دستور رئیس جمهور مبنی بر انحلال مراکز آموزشی عالی دولتی نبود بلکه ظاهراً این دانشکده نه به بخشنامه دولتی اعتنا دارد نه به پرداخت بدهی خود! و همین امر سبب شده است تا بنیاد مستضعفان در راستای احقاق حقوق مستضعفان درصدد پلمب دانشکده خبر برآید.

فعالیت‌های بنیاد مستضعفان باید معطوف به محرومان و مستضعفان باشد
پرویز فتاح که با حکم مقام معظم رهبری پس از سعیدی‌کیا، ریاست بنیاد مستضعفان را برعهده گرفته است در مراسم معارفه خود خواستار تخلیه اموال و املاک این بنیاد توسط اشخاصی شد که این املاک را در اختیار گرفته‌اند. او تصریح کرده بود «آن‌هایی که مالی دست‌شان است باید تخلیه کنند و به بنیاد برگردانند، با زبان خوش بیاورند تا ما به زبان ناخوش متوسل نشویم. سود فعالیت‌های بنیاد باید معطوف به محرومان و مستضعفان باشد و هیچ چیز پنهان در بنیاد مستضعفان نخواهیم داشت

اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد باید برگردد
پس از انتشار اخبار پلمب ساختمان دانشکده خبر، با دخالت سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان فک پلمب شده بود؛ رئیس بنیاد مستضعفان در توئیتی درباره پلمب دانشکده خبر اعلام کرد که «عمداً از دانشکده خبر شروع کردیم تا خبرش به گوش همه برسد عزم جدی است.»



وی در ادامه پیام توئیتری خود می‌گوید «اموال مستضعفان دست هر مقام و منصبی باشد باید برگردد. مخلص و ارادتمند اهالی رسانه و دانشجویان عزیز هستیم. گفتیم فعلاً ملاحظه و فک پلمب کنند ولی مهلت تا پایان مرداد خواهد بود. این بار را ملاحظه کردیم ولی بعداً ملاحظه‌ای در کار نیست.»

واکنش دانشکده خبری‌ها به اقدام بنیاد مستضعفان
اما پدرام الوندی معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا) در واکنش به اقدام دیروز بنیاد مستضعفان و توئیت پرویز فتاح، در صفحه توئیتری خود نوشت: جدای از اینکه ادبیات توئیت چقدر آشناست و سال‌ها پیش نمونه اصلی آن را شنیده‌ایم و کشور از آن آسیب هم دیده است، خوب است بفرمایند چرا به جای اقدام از طریق مراجع قضایی نیروهای لباس شخصی در اجاره بنیاد، به ساختمان دانشکده هجوم برده‌اند؟


حرف‌های الوندی در حالی منتشر شده که مخاطب، نمونه اصلی و ادبیات رئیس جدید بنیاد مستضعفان را در عملکرد وی در کسوت رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد تعاون سپاه و وزارت نیرو به یاد دارد.

همه این اتفاقات در حالی است که اقدامات پرویز فتاح در کمیته امداد امام خمینی(ره) نشان داد وی بیشترین تعامل را با دولت داشته و سیاسی عمل نکرده است.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان: انتظار داریم فتاح با همین شتاب اموال مستضعفین را باز پس گیرد
محمدامین مهدی‌پور دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان پیرامون پلمب دانشکده خبر اظهار کرد: فتاح شروع خوبی داشت و امیدواریم این رویه وی در بازپس‌گیری اموال مستضعفین ادامه‌دار باشد.
وی در رابطه با واکنش سیاسی مسئولان دانشکد
خبر به بازپس‌گیری ساختمانی که این دانشکده مدت‌ها از پرداخت اجاره آن به بنیاد مستضعفان امتناع کرده بود، گفت: مسئولان این دانشکده بهتر است به جای سیاسی‌کردن ماجرا به پس دادن اموال مستضعفان اهتمام داشته باشند تا این اموال به دست صاحبان اصلی آن برگردد.

دبیرکل جامعه اسلامی دانشجویان اظهار کرد: دانشکده خبر به جای پرداخت بدهی‌های خود به سیاسی‌کاری روی آورده است تا صورت مسئله را عوض کند.

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت: فتاح کار سختی در پیش دارد
دانشور خدابنده‌لو دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت نیز با اشاره به مسئله اتفاق افتاده در دانشکده خبر گفت: پرویز فتاح کار سختی در پیش دارد. در افتادن با کسانی که اموال بنیاد مستضعفان را تصاحب کرده‌اند؛ کار سختی است و در این راستا از اقدامات رئیس جدید بنیاد مستضعفان حمایت می‌کنیم. 

وی تأکید کرد: همانطور که در توئیت فتاح آمده بود این اقدام شروع بازپس‌گیری اموال مستضعفان است که قطعاً مقاومت‌هایی از سوی جریان‌هایی که اموال مستضعفان را به دست گرفته‌اند، صورت خواهد گرفت.

ادبیات توئیت الوندی نیز آشناست!
ادبیات توئیتری پرویز فتاح در عملکرد وی پیدا بود اما ادبیات توئیت الوندی نیز چندان بیگانه نیست؛ امروز به دنبال انتشار توئیت پدرام الوندی بلافاصله فیلمی در خروجی خبرگزاری ایرنا قرار گرفت و با نشان دادن بخش‌هایی از ساختمان دانشکده خبر مدعی شدند عده‌ای به ساختمان دانشکده خبر حمله کرده! و اقدام به تخریب این ساختمان کردند! هرچند ادعاها علیه بنیاد مستضعفان جای شبهه و بررسی دارد اما بعید به نظر می‌رسد صاحب ملک خود اقدام به تخریب ساختمانش کند؛ اما اینکه به جای توضیح درباره بدهی دانشکده خبر به بنیاد مستضعفان و اعلام زمان پرداخت بدهی بخواهند اصل مطالبه را منحرف کرده و زیر سؤال ببرند، ادبیاتی شبیه به فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ دارد. فقط در داستان ساختمان دانشکده خبر پروژه شهیدسازی باقیمانده و ادعای زخمی شدن یک یا چند نفر تکمیل کننده اقدامات خواهد بود.

برخلاف معاون خبر خبرگزاری ایرنا اینگونه گزارش می‌دهد: «ضابطین با پلمپ کردن برخی اتاق‌ها، در اصلی دانشکده را نیز بستند؛ موضوعی که گفته می‌شود به درگیری لفظی بین دانشجویان و ضابطین منجر شده اما نهایتا کارکنان و دانشجویان به خارج از مجموعه هدایت شدند».

ایسنا در انتهای گزارش خود از دانشکده خبر اشاره می‌کند: «فتاح که از مدیران باسابقه و خوشنام محسوب می‌شود در مراسم معارفه خود به جای محمد سعیدی‌کیا در روز سوم مردادماه ۱۳۹۸ بر خروج بنیاد از عرصه‌های زیان‌ده تأکید کرد و گفت از اموال و املاک و دارایی‌های بنیاد با جدیت و قاطعیت و هوشمندی و تدبیر و بدون هرگونه توصیه‌پذیری از هر شخص یا مقام و منصبی حراست خواهم کرد.» با این حساب، اقدام برای پلمب دانشکده خبر، اولین خط و نشان فتاح به بدهکاران بنیاد مستضعفان بود.

پای آشنای توئیتری به بازی کشیده شد!
حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور که هرازچندگاهی با انتشار توئیت‌هایی خبرساز شده و گاه مجبور به پاک کردن توئیت خود و ارائه توضیحات می‌شود، با بازنشر توئیت پدرام الوندی، نوشت: ای کاش از دانه‌درشت‌ها شروع می‌کردید!

حسام الدین آشنا

آشنا بار دیگر در تلاشی برای بهتر رساندن منظور خود در توئیت دیگری به گفته‌های رئیس بنیاد مستضعفان اشاره کرد و نوشت: مطمئنم جناب آقای مهندس فتاح با نگاهی حق‌مدار، هم نگران اموالی از بنیاد هستند که به‌ناحق در اختیار دیگران است و هم مراقب خواهند بود که اموال و املاکی به ناحق از اشخاص حقیقی و حقوقی به بنیاد منتقل نشده باشد یا منتقل نشود.

 عده‌ای دیگر از فعالان سیاسی با اظهار نظرهایی سعی در سیاسی جلوه دادن اقدام رئیس جدید بنیاد مستضعفان دارند که معلوم نیست این میزان تلاش برای تخریب چهره یک مدیر، اقدامی برای منصرف کردن وی از پیگیری حقوق مستضعفین است یا تلاشی برای تسویه حساب سیاسی؟

دانشجویان قربانی بازی‌های سیاسی!
خبرگزاری ایرنا در ادامه خط خبری معاون خود در بخشی از گزارشش نوشت: برخی دانشجویان و حاضران در دانشکده خبر نیز از اقدامات مأموران بنیاد مستضعفان نوشتند. کاربری با انتشار تصاویری ادعا کرد: «یک عده ریخته‌اند جلوی دانشکده خبر دانشجوها را کتک زدند. به همین راحتی!».

گزارش این رسانه از کاربرانی که نه هویتشان مشخص است نه سندی از آن‌ها ارائه کرده تا آنجایی ادامه دارد که دانشجویی که وسط تعطیلات بین دو ترم در دانشگاه برای درس خواندن رفته نیز قربانی معرفی شده و پرداخت نکردن اجاره توسط دانشگاه و انحلال این دانشگاه را نیز به‌کل فراموش می‌کند و می‌نویسد: کاربری نیز چنین نوشت: «رفتیم گوشه‌ای بی‌سروصدا درس بخوانیم، دور از حاشیه، امروز دیدم وارد شدند و شیشه شکستند و لگد زدند و بی‌احترامی کردند. چرا؟» کاربری نیز به زمان حضور مأموران برای پلمپ اشاره کرد و آورد: «حالا ریختید در دانشکده خبر چرا دانشجو را کتک زدید؟ این بیچاره‌ها چه گناهی داشتند؟ شب می آمدید پلمب می‌کردید. کسی هم کتک نمی‌خورد».

این کاربران که مدافع دانشجویان شده و خبر از کتک خوردن دانشجو می‌دهند ظاهراً خبر ندارند که کوچکترین اتفاقات در دانشگاه‌های کشور توسط تشکل‌های دانشجویی و شوراهای صنفی رصد شده و با صدور بیانیه‌ها و موضع‌گیری‌های بدون تعارف فعالان دانشجویی مواجه می‌شود حال اینکه بسیاری از اعضای جنبش دانشجویی کشور از پرویز فتاح و اقدام قاطعش حمایت کرده‌اند.

تنها می‌توان گفت؛ آنچه مسلم این است که پرویز فتاح بدهی دانشکده خبر را وصول خواهد کرد. البته باید منتظر ماند و دید که جریان‌های سیاسی و مسئولان دانشکده خبر چه زمانی دست از سیاسی‌کاری برداشته و اموال مستضعفان را به آن‌ها باز می‌گردانند.

منبع:آنا


کد مطلب: 696524

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/696524/اقدام-طوفانی-فتاح-آشنا-دوستان-بلند-جزئیات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com