کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فعال اصلاح‌طلب: روحانی در سیاست خارجی اختیاری ندارد!

10 مرداد 1398 ساعت 9:05

امروز رئیس‌جمهور در حوزه سیاست خارجی دچار مشکل است و نمی‌تواند ایده‌ها و برنامه‌های خود را پیش ببرد و می‌دانیم که با چه محدودیت‌هایی روبه‌روست.


به گزارش جهان نیوز، «فیاض زاهد» مشاور ارشد دو وزارتخانه کار و اقتصاد در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«امروز رئیس‌جمهور در حوزه سیاست خارجی دچار مشکل است و نمی‌تواند ایده‌ها و برنامه‌های خود را پیش ببرد و می‌دانیم که با چه محدودیت‌هایی روبه‌روست».

اکنون کسانی که مسبب اصلی وضع موجود هستند، بجای پاسخگویی به مردم و ارائه گزارش عملکرد، ژست منتقد گرفته و مقامات ارشد دولت را به فرافکنی تشویق می کنند.

آقای زاهد باید بجای گرفتنِ ژستِ منتقد، بگوید که دو وزارتخانه مهم اقتصادی که وی مشاور ارشد در آن است، چه اقداماتی برای رفع مشکلات معیشتی مردم انجام داده اند؟!

بیشتر بخوانید:
سال ۵۸ اندیشه بازرگان طرفدار زیادی نداشت اما امروز دارد
حزب‌اللهی‌ها را در موضوع FATF تحریک می‌کنند


ادعای اختیار نداشتن دولت در حوزه سیاست خارجی در حالی است که دولت تنها در یک قلم و آن هم برجام، با اختیارات کامل وارد شد و آنگونه که خود می خواست، توافق را تنظیم و امضا کرد. مقامات ارشد صراحتا اعلام کردند که تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست آقای ظریف، از برخی خطوط قرمز عبور کرد.

دیدارهای متعدد ظریف و کری، گفت و گوی تلفنی ۱۵ دقیقه ای روحانی و اوباما و موارد مشابه دیگر همگی با اختیار دولت انجام شد ولی در نهایت همانطور که منتقدان و کارشناسان به درستی اشاره کرده بودند، هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشت.

دولت آقای روحانی باید اکنون بابت خسارت محضِ برجام به افکارعمومی پاسخگو باشد.

منبع: مشرق


کد مطلب: 696522

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/696522/فعال-اصلاح-طلب-روحانی-سیاست-خارجی-اختیاری-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com