پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱۰
چاینا دیلی:

«دیپلماسی» تنها گزینه اثربخش آمریکا در برابر ایران

چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 692060
روزنامه چاینا دیلی، پرشمارگان ترین روزنامه انگلیسی زبان چین، با تقبیح تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نوشت آمریکا بجای گزینه تحریم در قبال ایران باید به دنبال دیپلماسی برای برطرف کردن اختلافات باشد.
«دیپلماسی» تنها گزینه اثربخش آمریکا در برابر ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، این رسانه چینی روز چهارشنبه در مطلبی نوشت راهبردهای کنونی آمریکا اشتباهاتی پی در پی است که اوضاع را وخیم تر می کند دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا تحریم هایی را علیه رهبری ایران در نظر گرفته و وزیر خارجه اش نیز با عربستان و امارات برای منزوی کردن ایران تلاش می کند.

گزارش این روزنامه می افزاید: کماکان تحریم ها برقرار است در صورتی که آمریکا باید دلایل خود را بر گزینه دیپلماسی متمرکز کند و به دنبال حل مسایل با استفاده از این ابزار باشد.
روزنامه چینی تحریم های اخیر آمریکا را نمادین توصیف کرده و افزوده است بیشتر نام هایی که امروز آمریکا برای تحریم ایران به آنها اشاره می کند، پیشتر از سوی این کشور در فهرست تحریم بوده اند و بعید است این تحریم ها جز افزودن بر تنش ها نتیجه دیگری داشته باشد.

نشریه تصریح کرد که امروز هیچکس در زمینه خروج از برجام با آمریکا موافق نیست هیچ دلیلی وجود ندارد که تخطی ایران را از این توافق نشان دهد همه امضا کنندگان این توافق با ایران یکصدا هستند و پایبندی تهران را به آن تایید می کنند.

چاینا دیلی نوشته است که شاید بهتر باشد آمریکا به این همه تلاش برای جمع کردن متحد برای تحت فشار قرار دادن ایران پایان دهد راهبردهایی از این دست بعید است جواب بدهد.

نشریه به آمریکا توصیه کرده است برای یک بار هم که شده است بجای این اقدامات و تهدیدها و تحریم ها، به سمت دیپلماسی حرکت کند و اگر این چنین کند نتیجه آن را خواهد دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
جمهوری اسلامی ایران 40 سال است مقابل زورگویی‌های آمریکا ایستاده است و این مسیر را با جدیت ادامه می‌دهد، به همین خاطر است که رئیسجمهور نادان آمریکا هر روز تحریم جدیدی علیه ایران وضع می‌کند، البته این تحریم‌ها صرفاً جنبه تبلیغی دارد و اثری در عزم و اراده مردم و مسئولان در راه پیشرفت و عزت ایران ایجاد نخواهد کرد.
Romania
ترامپ و انگلیس تسلیم شدن ایران را می‌خواهند
Romania
حدود 14 هزار نظامی تروریست آمریکایی ازتروریسم، طالبان و داعش درافغانستان حمایت می کنند.
United Arab Emirates
آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشورجنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون با مجوز رسمی رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
United Arab Emirates
از طرف ملت ایران می‌گویم آقای ترامپ شما غلط می‌کنید
United Arab Emirates
کشتار غیرنظامیان یمنی توسط عربستان و امارات با حمایت آمریکا، اروپا و رژیم کودک کش صهیونیستی انجام میشود
Iran, Islamic Republic of
که آمریکا جنایتکار شماره یک ازسال 2001 تاکنون بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان است.
آمریکا تروریسم بین المللی است.
آمریکا داعش جهانی است.
Iran, Islamic Republic of
حمله به نفتکش ها کار آمریکا جنایتکار شماره یک بود
که آمریکا جنایتکار شماره یک درحمله تروریستی به نفتکش ها درخلیج عمان دست داشته است.
دربرابر اشغالگری آمریکا جنایتکار شماره یک سکوت نمی کنیم
سکوت دربرابرجنایت ازخود چنایت بدتراست.
از سال 1945 تاکنون درهر جای دنیا جنایتی رخ می دهد دست آمریکا جنایتکار شماره یک درکاراست.
Iran, Islamic Republic of
سقوط پهپاد آمریکایی پیام خوبی برای کشورهای منطقه مانند عربستان سعودی، امارات، بحرین و اسرائیل بود
United Arab Emirates
جامعه بین‌المللی ومجامع حقوق بشری چرا ازسال 2001 تاکنون دربرابر جنایت ها، خیانت های، دخالت های و تجاوز های آمریکایی ها جنایتکار شماره یک درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان کاری نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیارکرده اند؟