شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

افزایش آمار تلفات انفجار در شمال افغانستان

يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 646438
منابع خبری در افغانستان از افزایش تعداد کشته‌های انفجار در یک همایش انتخاباتی در ولایت تخار خبر دادند.
افزایش آمار تلفات انفجار در شمال افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، یک هفته مانده به انتخابات پارلمانی در افغانستان، روز شنبه انفجار در یک همایش انتخاباتی در ولایت تخار در شمال این کشور دست‌کم ۲۲ کشته و نزدیک به ۳۶ زخمی برجای گذاشت.

احمد جواد هجری، سخنگوی والی تخار در گفت‌وگویی رادیویی گفت: این انفجار ظهر شنبه در یکی از شهرهای این ولایت و در جریان همایش انتخاباتی یکی از زنان نامزد در انتخابات روی داد.

به گفته این مقام محلی، عامل انفجار خودروی بمب‌گذاری شده بوده و تحقیقات در این باره آغاز شده است، شماری از کشته‌های این انفجار نیروهای امنیتی بودند و شماری دیگر را مردم عادی شرکت‌کننده در این همایش تشکیل می‌دادند.در این انفجار که در جریان همایش انتخاباتی نظیفه یوسفی بیگ، نامزد انتخابات در این ولایت روی داد، به این نامزد انتخاباتی، آسیبی نرسیده است.

هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.این سومین حمله به کارزارهای انتخاباتی افغانستان در یک ماه گذشته است. نظیفه یوسفی بیگ یکی از ۴۱۷ زنی است که در سراسر افغانستان در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کرده‌اند که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از جمله ۴۱۷ زن در رقابت برای ۲۴۹ کرسی مجلس نمایندگان افغانستان شرکت خواهند کرد.تبلیغات انتخاباتی در شرایطی آغاز می‌شود که طالبان و داعش حملات خود را در سراسر افغانستان تشدید کرده‌اند.حدود ۵۴ هزار تن از نیروهای نظامی و انتظامی افغانستان در روز انتخابات مسئول حفاظت از حوزه‌های رأی‌گیری خواهند بود.

این حمله به کارزار انتخاباتی در حالی صورت گرفته است که طالبان با انتشار بیانیه‌ای تایید کرده است که هیأت مذاکره‌کننده طالبان در دفتر قطر این گروه با زلمای خلیل‌زاد، مشاور وزارت خارجه‌ آمریکا درباره حل مسالمت‌آمیز مسأله افغانستان و پایان دادن به درگیری‌ها دیدار و گفت‌و گو کرده‌ است. ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در عین حال تأکید کرده‌ است: مهم‌ترین مانع بر سر راه برقراری صلح در افغانستان، حضور نیروهای خارجی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *