پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته‌ در بازار!

شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب: 639151
رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو گفت: افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کردند بدانند که این واکسن‌ها برای سال قبل بوده و اثر بخشی لازم را ندارند و باید مجددا واکسن جدید آنفلوآنزا را تزریق کنند.
واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته‌ در بازار!
به گزارش جهان نيوز، طی روزهای اخیر بازرسان وزارت بهداشت در بازرسی‌های خود از سطح داروخانه‌ها موفق به کشف 2 مورد داروی تاریخ مصرف گذشته، یک مورد داروی قاچاق شدند همچنین انتشار برخی از اخبار ضد و نقیض درباره فروش واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته نیز نگرانی‌هایی را برای افراد جامعه به وجود آورد که با واکنش رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو مواجه شد.

واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته اثربخشی لازم را ندارند
رییس اداره بیولوژیک سازمان غذا و دارو با بیان اینکه متاسفانه گزارش‌هایی مبنی بر عرضه غیرقانونی واکسن آنفلوآنزای سال گذشته از سوی برخی از داروخانه‌ها دریافت کردیم، گفت: افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کردند بدانند که این واکسن‌ها برای سال قبل بوده و اثر بخشی لازم را ندارند و باید مجددا واکسن جدید آنفلوآنزا را تزریق کنند.

علی واشقانی از توزیع واکسن آنفلوآنزای جدید از این هفته خبر داد و گفت: متاسفانه یکسری گزارش‌ها به ویژه در استان فارس داشتیم مبنی بر این که برخی از داروخانه‌ها به صورت غیر قانونی واکسن آنفلوآنزای سال قبل را عرضه کردند که این داروخانه‌ها شناسایی و برخوردهای قانونی لازم با آنها انجام شده است.

وی تاکید کرد: بنابراین افرادی که طی چند روز گذشته واکسن آنفلوآنزا تزریق کردند بدانند که این واکسن‌ها برای سال قبل بوده و اثر بخشی لازم را ندارند. بنابراین بعد از توزیع واکسن جدید آنفلوآنزا باید مجددا آن را تزریق کنند.

واشقانی همچنین در این‌باره به ایسنا گفت:‌ البته واکسن سال گذشته عوارض خاصی برای مردم ندارد و مشکلش عدم اثربخشی است، بنابراین از این هفته واکسن جدید آنفلوآنزا توزیع می‌شود و افرادی که طی چند روز گذشته این واکسن را تزریق کردند باید مجددا  واکسن جدید را هم  تزریق کنند.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *