يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۱

نام وزارت بهداشت تغییر کند

يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 609562
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با نقد آموزش پزشکی در کشور پیشنهادی نسبت به تغییر عنوان نام وزارت بهداشت به وزارت سلامت مطرح کرد.
نام وزارت بهداشت تغییر کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سید امیر محسن ضیایی در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره طرح ریفرم برای آموزش پزشکی اظهار داشت: امروز دیگر به این طرح نمی‌توان ریفرم گفت چون این طرح جاری آموزش پزشکی دانشگاههای کشور است و اگر دانشگاهی آن را اجرا نکند از روند آموزش عقب می‌افتد.
 
وی ادامه داد: امروزه حتی به سمتی باید پیش برویم تا هر بیمارستانی به طور جداگانه فارماکوپه تخصصی داشته باشد، بنابراین برگشت از طرح ریفرم پزشکی غیرممکن است ولی مسلما باید اصلاحاتی در آن صورت پذیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه حوزه آموزش پزشکی کشور ، سلامت محور نیست و درمانگر است و حتی بهتر است که نام وزارت بهداشت نیز به وزارت سلامت تغییر کند تا توجه به آموزش سلامت محور جامعه بیشتر شود.

ضیایی در مصداقی درباره ضعف آموزش پزشکی کشور به رشته دندانپزشکی گریزی زد و گفت: مثلا دندانپزشکان از همان اول دوره‌های آموزشی بیشترین توجه آنان به جای پیشگیری بر محور خدمات درمان دندانپزشکی است.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب خ
Iran, Islamic Republic of
چه دردی از مردم دوا می شه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟