شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱
این حجم زیاد صحبت های خصمانه فقط در دوماه!

باز هم یاوه گویی فرانسه علیه ایران

آیا دولت فرش قرمز خود برای سفر وزیرخارجه فرانسه را جمع می کند؟
چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب: 589644
هر چه به زمان سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران نزدیک تر می شویم حجم یاوه گویی ها و زیاده خواهی های این کشور علیه ایران بیشتر می شود.
باز هم یاوه گویی فرانسه علیه ایران
به گزارش جهان نيوز؛ هر چه به زمان سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران نزدیک تر می شویم حجم یاوه گویی ها و زیاده خواهی های این کشور علیه ایران بیشتر می شود.
 
لودریان وزیرخارجه هفتاد ساله فرانسه در گفت و گو با شبکه تلویزیون فرانسوی BFM به تکرار ادعاهای ضد ایرانی خود پرداخت. 
 
فرانسه که مدت هاست از نفوذ ایران در منطقه عصبانی است، بیش از همه حضور موفق ایران در سوریه او را به فریاد واداشته، چراکه خاطرات دوران سیاه تحت الحمایگی تحمیلی این کشور بر سوریه و لبنان او را مستحق به دخالت در منطقه غرب آسیا کرده است.
 
او در این مصاحبه در اظهاراتی مضحک ایران را به نقض قوانین بین المللی در سوریه متهم می کند و می گوید: «ما خواستار خروج تمامی کسانی هستیم که نباید در سوریه باشند، از جمله شبه‌نظامیان ایران و حزب‌الله »
 
این اظهارات در حالی است که فرانسه از سال 2011 و بعد از آغاز فتنه تکفیری ها در سوریه از جمله کشورهای حامی تروریست ها بوده که به نبرد با دولت مرکزی سوریه پرداخته‌اند و حتی دخالت‌های فرانسه در مسائل داخلی سوریه بارها با واکنش مقام‌های این کشور مواجه شده است. در مقابل، دولت‌های عراق و سوریه همواره نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش را مورد تمجید قرار داده‌اند. 
 
وزیر خارجه فرانسه همچنین به تکرار ادعاهای آمریکایی - صهیونیستی درباره قصد ایران برای تشکیل یک محور شیعی از تهران تا دریای مدیترانه پرداخته و به شعله های تبلیغات ایران هراسانه غربی دامن زده است.
 
این اظهارات در حالی است که قرار است او در نیمه اسفند ماه با سفر به تهران پا روی فرش قرمزی بگذارد که محمدجوادظریف برای او پهن کرده است. با وجود این گزافه گویی های پلیس بد مذاکرات برجام، به نظر نمی رسد دولت روحانی هیچ اراده سیاسی برای جلوگیری از موج اتهامات این کشور به ایران داشته باشد. چرا که تاکنون صحبت های خلاف واقع و فعالیت های بسیاری توسط فرانسوی ها انجام شده که در یک سیاست خارجی وافع بینانه می توانست به احضار سفیر و حتی اخراج آن از کشور منتهی شود.
 
دو ماه پیش هم وزیر خارجه فرانسه در شورای روابط خارجی نیویورک به حمایت ایران از سوریه، حزب الله لبنان و مردم یمن حمله کرد و مدعی شده بود در سفر خود به ایران در خصوص این موارد صحبت خواهد کرد!
 
ژان ایو لودریان، در ۲۵ آبان‌ماه، در سفر به پایتخت سعودی با اشاره به پیشرفت های موشکی گفته بود فرانسه از مداخله‌ها و مقاصد سلطه‌طلبانه ایران در منطقه نگران است! امانوئل مکرون هم در این خصوص گفته بود: «احتمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران وجود دارد» و «باید با ایران در مورد برنامه موشکی مذاکره کرد».
 
همچنین وزیر خارجه فرانسه اول بهمن به روزنامه «فیگارو» گفته بود «ما گفت‌وگوهایی را با ایران در مورد مسائل مربوط به برنامه موشک‌های بالیستیک و پرسش‌های مربوط به مسائل منطقه‌ای آغاز کرده‌ایم».
 
او حتی با اشاره به نفوذ منطقه ای ایران و پیشرفت های نظامی ادعا کرده بود به خاطر گفت‌وگو با محمد جواد ظریف در خصوص همین موارد ۱۴ اسفند ماه به تهران سفر می‌کند!
 
فرانسه که پایگاه همایش ها و جلسات و هماهنگی های منافقین علیه منافع ایران شده است حتی در اغتشاشات اخیر نیز از آشوب گران حمایت کرده و به وضوح در امور داخلی ایران دخالت کرد. در همین خصوص کاخ الیزه بعد از تماس تلفنی حسن روحانی و امانوئل مکرون بیانیه ای صادر کرد و گفت مکرون در تماس تلفنی خود از برخورد با اغتشاش‌گران ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتن‌داری ایران و احترام به حقوق اساسی آن‌ها شده است! 
 
 
همه اهانت های بالا در حالی صورت می‌گیرد که دولت تدبیر و امید در سال‌های گذشته و خصوصاً پس از انعقاد توافق هسته‌ای امتیاز‌های فراوانی را در اختیار شرکت‌های فرانسوی چون توتال، پژو، رنو و سیتروئن قرار داده و آن‌ها را از ورشکستگی نجات داده است.
 
در برابر این امتیازها، دولت فرانسه نه‌تنها در برابر بدعهدی‌های آمریکا در توافق هسته‌ای مقابله کرد بلکه همراستا با دونالد ترامپ خواستار افزایش تحریم‌ها بر روی صنعت دفاعی موشکی ایران شد و بدتر این‌که با پناه دادن به گروهک تروریستی منافقین در پاریس و قراردادن آن زیر چتر حمایتی دستگاه اطلاعاتی خود عملاً تحرکات علیه ایران را شدت بخشید
 
حالا با این کارنامه سیاه فرانسه آن هم در عرض دوماه، باید دید آیا وزارت خارجه برای یک بار اقدامی واقع بینانه انجام می دهد و در پاسخ به اهانت های متعدد این کشور، سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران را لغو می کند و یا باز هم در مقابل این اظهارات لبخند زنان فرش قرمز می گستراند؟!

منبع:رجانیوز
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایران هم خواستار خفقان گرفتن تمامی کسانی هست که مزخرف گویی می کنند و بزرگتر از قد و قواره شان یاوه سرایی میکنند و از صحنه سیاسی در سوریه حذف شده اند، از جمله فرانسه و آمریکا . البته این گنده گوئیها نتیجه وادادگی مدعیان بالا بردن ارزش و احترام پاسپورت ایرانی است .