جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۲۹
نامه سردار نقدی به روحانی

آقای رئیس جمهور! به بردگی ملت رضایت ندهید

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 582906
در بهره‎برداری از فضای مجازی ما فقط در دو راهی انسداد-ولنگاری قرار نداریم، بلکه راه سومی هم وجود دارد که همان راه اعتدال است:بهره‎برداری هر چه گسترده‎تر از فضای مجازی با مدیریت ایرانی.
آقای رئیس جمهور! به بردگی ملت رضایت ندهید
به گزارش جهان نيوز، سردار نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران در خصوص اتفاقات اخیر در کشور و چالش‌های پیش آمده پیرامون شبکه‌های اجتماعی، طی نامه ای به رئیس جمهور، مطالب مهمی را مطرح و نسبت به روند کنونی مدیریت فضای مجازی هشدار دادند. متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای حسن روحانی

با سلام
همان‌گونه که مستحضرید امروزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و نیز فضای مجازی جزئی لاینفک از ابزار زندگی جامعه بشری است و همه اذعان دارند که جامعه‌ای می تواند به پیشرفت بیشتری برسد که حداکثر استفاده را از این ظرفیت بنماید.

گمان نمی کنم حتی یک نفر عاقل و دلسوز در کشور وجود داشته باشد که ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر و فراگیرتر فضای مجازی را نفی کند، هر چند جوسازی‌ها و عوام فریبی‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد، ولی اختلاف نظرها در این حوزه به هیچ وجه مربوط به بود و نبود فضای مجازی و تعطیل یا برقراری آن نیست، بلکه اختلاف نظر بر سر نحوه مدیریت آن است.

مسأله این است آیا مدیریت این فناوری باید در اختیار ملت ایران باشد و یا اینکه زحمت را ایرانی بکشد و آقایی اش را دیگران بکنند؟

مردم عزیز ایران حق دارند بدانند چه اتفاقی دارد می افتد:

واقعیت این است که فناوری اطلاعات و ارتباطات و آن‌چه ما آن‌را فضای مجازی می‌نامیم، از ۴ جزء تشکیل شده است.
۱- بستر شبکه‌های ارتباطی
۲- زیر ساخت‌های عمرانی و انرژی
۳- نرم‌افزارها
۴- محتوا

حال چند سؤال اساسی مطرح است:
سؤال اول) چه کسانی در بیابان‌ها و خیابان‌های کشور با تحمل خطرات فراوان و مشکلات حاد زیر آفتاب سوزان و بارش برف و باران و یخبندان، ده‌ها هزار کیلومتر فیبر نوری را زیرزمین می‌خواباند؟ پاسخ روشن است کارگران و مهندسان ایرانی

سؤال دوم) چه کسانی این فیبرها را که هر روز به‌خاطر حوادث، با قطعی و خرابی مواجه می‌شوند، نگهداری می‌کند؟ جواب معلوم است جوانان ایرانی

سؤال سوم) چه کسانی مراکز سوئیچ و کنترل فنی این شبکه‌ها را می سازد و نصب و راه اندازی می کنند؟ صنعتگران ایرانی

سؤال چهارم) چه کسانی با تحمل سختی ها و خطرات در گرما و سرمای شدید روی ارتفاعات و قلل مرتفع کشور دکل‌های مخابراتی را نصب می کند؟ جوانان ایرانی

سؤال پنجم) چه کسی با پرداخت هزینه‌های سنگین، بودجه این زیرساخت‌ها و ساختمان‌ها و ابنیه مورد نیاز این تأسیسات را تأمین می‌کند و می‌سازد؟ پول جیب مردم، عرق جبین مهندسان ایرانی

سؤال ششم) فضای مجازی نیاز به انرژی و برق و گاز در اقصی نقاط کشور دارد. چه کسی این‌ها را تأمین می‌کند؟ پول جیب و عرق جبین مهندسان ایرانی

سؤال هفتم) محتوای مورد نیاز مردم ایران در فضای مجازی را چه کسی تولید می‌کند؟ جواب روشن است، ۹۵% محتوا را خود مردم ایران تولید می‌کنند.

سؤال هشتم) نرم‌افزارهای تکمیلی را چه کسی تولید می‌کند!؟ ۸۵% آنرا نرم‌افزارنویسان و فناوران ایرانی

سؤال آخر این است که این شبکه عظیم که نرم افزار و سخت افزار و ابنیه و انرژی و شبکه ارتباطی و همه چیز آن را ما ایرانی‌ها با زحمت و سرمایه خودمان درست می‌کنیم، مدیریتش در دست کیست؟ در دست رژیم صهیونیستی و عناصر مشکوک آن رژیم این همه زحمات را ما مردم ایران می کشیم، سود آن‌را چه کسی می برد؟ با هر کلیک که ما می‌کنیم، دلارها به حساب چه کسی واریز می شود؟ به حساب آمریکا و مؤسسات استعماری وابسته به آن آیا این انصاف است!؟ آیا این عاقلانه است!؟

این که بدتر از دوران برده‌داری است. برده‌داران قدیم لااقل برای مدیریت بردگان خودشان باید در آفتاب می‌ایستادند و برای شلاق زدن باید خودشان هم عرق می‌ریختند، امروز آقای برده‌دار نشسته هزاران کیلومتر دورتر در ویلای اشرافی و گرم و نرم از جایش هم تکان نمی‌خورد، از یک طرف از همه ما بیگاری می‌کشد و جوان وکارگر و صنعتگر و فناور ایرانی را در مخاطرات فراوان به میدان کار می فرستند تا سامانه‌ها را آماده کنند و از طرف دیگر، با هر اشاره و انگشت ما پول به جیبش سرازیر می شود.

لااقل برده‌داران قدیم غذا و محل سکونت برده‌های خود را می‌دادند. امروز این برده‌داران مدرن به ملت ما که این همه زحمات را می‌کشند چه می‌دهند!؟

فحشا و نابودی نوامیس و اخلاق را به ملت‌ها پمپاژ می‌کنند. حجم بالای دروغ و شایعه و شبهه‌های دینی و اخلاقی را بر سر ملت آوار می کنند.

مواد مخدر و کالاهای بنیان برانداز خودشان را با فشار تبلیغات به جوانان ما تحمیل می‌کنند و هر موقع هم که سازمان های اطلاعاتی غرب بخواهند این فضا را تبدیل به ارتش جنگی برای به آشوب کشیدن کشور و آتش زدن مساجد و امامزاده‌ها و مغازه‌ها محل کسب و کار مردم و از بین بردن امنیت کشور می‌کنند.

این چه معامله زشت و تحقیرآمیزی است که ما با ملت خودمان می‌کنیم؟
آقای رئیس جمهور!
حرف ما یک جمله بیشتر نیست و آن این‌که اگر همه زحمات و حمّالی‌های فضای مجازی بر گردن ما ایرانی‌هاست، مدیریت آن هم باید به دست ایرانی باشد.
انواع شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان های ایرانی به دست دانشمندان و فناوران ایرانی تولید شده است که با قدری حمایت توسط دولت می‌تواند فراگیر شود. چرا باید قدر این ظرفیت‌ها را ندانیم؟ چرا باید بجای ایجاد شغل برای جوانان متخصص ایرانی در این عرصه برای جوانان روسی و آمریکاییها شغل ایجاد کنیم؟ چرا جوانان متخصص خودمان را باور نداریم؟ آیا این باورپذیر است کشوری که ۱۰ سال پیش ماهواره طراحی کرده و ساخته و با موفقیت در مدار قرار داده است کشوری که شبیه‌سازی موجودات زنده را در توان دارد، کشوری که پیچیده‌ترین رادارها و سامانه‌های الکترونیک و جنگ الکترونیک را با طراحی بومی می‌سازد، از ساختن یک پیام‌رسان بومی که بقدر یک درصد این سامانه ها هم پیچیدگی فنی ندارد عاجز باشد!؟ اگر وزارت ارتباطات کشوری که ده سال پیش ماهواره پرتاب کرده توانایی راه اندازی یک نرم افزار پیش پا افتاده را ندارد عوضشان کنید.

خیلی بی انصافی است که با ادبیات انگلیس ها و شاه با مردم خودمان صحبت کنیم و هر کس را که مخالف سلطه اجانب است مخالف پیشرفت بنامیم.

ما می‌گوییم فضای مجازی باید ده‌ها برابر این توسعه بیابد، امّا با مدیریت ایرانی، نه مدیریت دشمن.
در بهره‌برداری از فضای مجازی ما فقط در دو راهی انسداد-ولنگاری که افراط و تفریط است قرار نداریم، بلکه راه سومی هم وجود دارد که همان راه اعتدال است، نه انسداد و ولنگاری، بلکه بهره‌برداری هر چه گسترده‌تر از فضای مجازی با مدیریت ایرانی؛ همان راهی که اکثریت کشورهای مقتدر جهان می‌روند و می‌بینیم حتی کشورهایی که هیچ اختلاف اساسی فرهنگی و سیاسی با آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارند، مدیریت فضای مجازیشان را به آن‌ها نمی‌دهند.

این‌که همه زحمات را ما بکشیم و سود کلان و بی شمار مالی و استفاده از آن به‌عنوان اهرم ناامن‌سازی کشور برای دشمنان باشد، این برده‌داری است. شکی نیست هر که به این بردگی مدرن رضایت دهد، در بر باد رفتن نوامیس ملّت شریک است، آن‌که به این وضع خفّت‌بار؛ یعنی مدیریت بیگانگان بر فضای مجازی کشور رضایت دهد، در خون بیگناهانی که در حوادث و اغتشاشات تحمیلی بیگانگان بر زمین می‌ریزد، شریک است. تصور اینکه متخصصان ایرانی نمی توانند این شبکه را بومی کنند بزرگترین توهین به دانشگاهیان ماست که سامانه هایی دهها برابر پیچیده تر را طراحی کرده و ساخته اند.

همین امروز راه را بر ظرفیت‌های بی‌شمار داخلی باز کنید و آن‌ها را جایگزین اجانب نمایید که فردا دیر است.
آقای رئیس جمهور! نپسندید که ملت ایران به بردگی برود! شما به پاسداری از عزّت و منافع ملت ایران قسم خورده اید. آقای رئیس جمهور به بردگی ملت ایران رضایت ندهید.

و السلام علی من اتبع الهدی
بسیجی خادم ملت ایران محمدرضا نقدی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برو بابا تو دیگه چی میگی ؟
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا ساده است دیگه
فک کرده حدادعادل یا جلیلی رئیس جمهوره
بینده خدا هیمن اقا با همین فضا آب رو گل الود کرد و رای اورد
حالا تو امدی از سالم سازی حرف بزنی
Iran, Islamic Republic of
این مسئله مربوط به شورای عالی امنیت ملی هست و فقط تصمیم رئیس جمهور نیست
یعنی آشنا شدن مردم با فیلترشکن خوبه؟
قبلا نوجونها به فیلترشکن آشنا نبودن که در این چند روز کارآموزی خوبی شد
قبل از هر چیزی مردم باید فرهنگ استفاده داشته باشن و اگر بدونن خودشون استفاده نمی کنن
جلوگیری از ویدئو چی شد؟
جلوگیری از ماهواره چی شد؟
بنده تو خونم نه ماهواره دارم، نه اینترنت دارم و نه تلویزیون سراسر دروغ باصطلاح ملی رو می بینم
Iran, Islamic Republic of
سردار بسیجی نقدی را دوست دارم چون همانی هستم که دیده میشود
Canada
ایشون چرا از سکه هایی که از اقای احمدی نزاد گرفتن صحبت نمی کنن . اقای خادم مردم ایران
سرور
Iran, Islamic Republic of
اگر به تهمت زدن است راحته مثلا تو چرا از سکه هایی که از روحانی داری می گیری چیزی نمیگی.
Iran, Islamic Republic of
روزگاري در اين كشور سالهاي 1340الي 1355 در روستاها پنبه مي كاشتند و گوسفند پرورش مي دادند وبا پنبه و پشم گوسفندها نخ درست مي كردند و نخ ها با رنگ هاي طبيعي رنگ مي كردند و انواع قالي ، لباس و ... درست مي كردند و خانه هاي روستائي با محصولات خودشان رنگارنگ بود در سالهاي فوق تراكتور ، ماشين هاي تراش ، پمپ هاي آب ، بلبرينگ و كفش هاي تمام چرم توليد مي كرديم و به همه كشورها صادر مي كرديم زماني كه چيني ها و كره اي ها و ژاپني ها در ايران كارگري مي كردند ولي آلان كارمان شده به همديگر توهين كردن و به بيراهه رفتن ، يك زماني در اين كشور كسي پنجم ابتدائي و ديپلم مي گرفت براي خودش كسي بود آلان فوق ليسانس يمان هم بي سواد و بي كارمان همه خانه هايمان شده واسايل چيني و كره اي و افتخار هم مي كنيم براي همين است كه مي گويند كار هر بز نيست خرمن كوفتن گاو نر مي خواهد مرد كهن ، آقاين محترم در اين چهل سال ما را به كجا مي برند سالهاي آينده سالهاي جنگ آب است همه كشورها براي خود برنامه دارند ابر باردار مي كنند و فكر تامين آب هستند ولي بزرگان ما بعد از 1500 سال مانده اند كه پيامبر و امام ها معصوم بوده اند يا نبوده اند خط قرمز هستند و يا نسيتند هر كس را مي گويند اين پولها را گرفته چه كار كردي مي گويد من از امام نامه داشتم از امام جمعه نامه دارم از وزير نامه دارم آقازاده هاي آقاين كه بلائي به سر ايران دارند مي آورند آقايان افتخار مي كنند از زباله توليد برق مي كنيك كسي نيست بگويد اين همه مواد شيميائي را مي سوزاني و هوا را آلوده مي كني و مردم را مسموم مي كني كه بگوئي توليد برق مي كنم همه جا را سرد درست كرديم تا آبها بخار شود تا در پاكستان و افغانستان برف و باران بيايد و آقازاده ها كشاورزي مي كنند و همه جا را كرده اند باغ شخصي و هر جا دوست دارند چاه مي زنند و آب هاي زيرزميني را تبخير مي كنند و افتخار هم مي كنند اشتغال درست كرده اند به كجا مي رويم
عارفی
Iran, Islamic Republic of
عالی بود
خدا حفظتون کنه
جزاکم الله خیرا و احسن الجزا
ولی کو گوش شنوا
رضا
Iran, Islamic Republic of
عامى هم نيستى تو با اين نظر دادنت چه برسه به عارف ! كجاش عالى بود مرد حسابى ؟! اين بابا مگه معاون سپاه نيست ؟! بهش ياد ندادند با مقام مافوقش درست حرف بزنه ؟! شرافتاً اگر امام خمينى در قيد حيات بود تحمل ميكرد يه نظامى در كار رئيس جمهورش دخالت كنه ؟! آيا بنظر جنابعالى نبايد خون گريست به حال اين مملكت ؟!
Iran, Islamic Republic of
روحانی مافوق ایشان نیست. مافوق ایشان و سپاه از نظر اداری مقام ولی امر است.
Iran, Islamic Republic of
کو گوش شنوا بنده خدا
مگه میخای جناب نقدی همین اصلاح طلبها جلو د خونه بکشنت
...
آقاي سردار نقدي همه اين را مي ذانند ولي اين جرو بحث ها براي يار گيري و تمام تقصير ها را به گردن رقبا انداختن و كف وسوت در مجالس است . براي اين است وانمود كنند رقيب ما مي خواهد مردم را از فضاي مجازي محروم كند . ديديد زمان رقابت انتخاباتي گفتيم ر قيب ما چه مي كند مي خواهند در خيابان ديوار بكشند حالا مي بينيد با فضاي مجازي مخالفت ميكنند
Iran, Islamic Republic of
این حد از آزادی ولنگ باز تو هیچ کشور توسعه یافته ای نیست..جوری دارن مدیریت میکنند که به خاطر اینکه یک پنجم موی سر شون پوشیده است فکر میکنند آزادی ندارند اما ازون طرف همه تو سیاست حرف میزنند همه سیاتها قابل دسترس است و .. رونامه های زنجیره ای هر چی میخوان مینویسند همه کتابی داره تو کشور چاپ میشه ///گروهک ها اقلیت ها واهبی و بهایی و ..دارن فعالیت تبلیغی میکنند بعدم میگن آزادی نیست..
باید جلوی این آزادی بی درو پیکرکه داره کشور رو نابود میکنه گرفت بشه..ذهن و روان مردم از بین رفت ..این حجم از خود بیگانگی و و تخریب ذات و غربزدگی و ..عمده اش نتیجه این شبکات ماهواره ای و سایتهاست..دیگه از این بالاتر که مردم به لیستی رای میدند که اونا میگن؟
Iran, Islamic Republic of
اينا تا اين مملكت رو كره شمالي نكنن كه ول نميكنن. ببند اينترنت و همه سايتا رو ملي كن و ملت رو تو جهل نگهدار و خودت چپاول كن.
Iran, Islamic Republic of
اولا جنابعالی، اصلا کره شمالی رو نمیشناسی. هیچ توضیحی هم نمیتونی بدی. پس بیخود اظهار فضل نکن. بیا همین ایران.
خب کی چپاول کرده؟ نجومی بگیران. عضو کدام دولتند؟ دولت حسن روحانی. این یک.
اگه مردم اعتراض درست داشته باشن، وزارت کشور، به جای تأمین امنیتشون و برقراری یک فضای امن، اراذل و اوباش رو آزاد میگذاره. وزارت کشور متعلق به کیه؟ دولت روحانی. همون که حامی اش هستی. این دو.
نیروهای انقلابی که دزدها رو معرفی میکردن رو کی از ادارات اخراج کرد. همه میدون روحانی. اینم سه.
در نتیجه، هرچی لاپوشونی و دزدی هست، واسه اون دولتی که تو الان طرفدارشی، ولی مردم مردم میکنی!! قصه چیه؟! توضیح بده حداقل مردم مد نظرتون بدونن!
وانگهی، وجود فضای آزاد، باعث شفافیت و انتقاد نمیشه وقتی اعتراض رو جلوی تریبون، با 52 ناسزا جواب میدن، حتما آدمایی هستن که در پشت پرده، به 4 میخ بکشنت! پس اگه طرفدار آزادی هم بودی، نمیبایست طرفدار روحانی باشی! بازم تناقض و دروغ.
ثالثا، فضا باز باشه، اجازه نقد هم بدن، اما اطلاعاتی وجود نداشته باشه، باز هم چرخه نقد، کامل نیست. حالا بگو ببینم شما که مدعی هستی دولت افسادطلبان، طرفدار شفاف سازیه، در مناظرات، چرا به یک سؤال آقای قالیباف جواب ندادند؟ اینکه دارایی ها و خونه تون رو چگونه تهیه کردید؟ لیست اموالشون رو چرا ندادن؟!
هان؟! پس بیخود ژست انسان های موجه رو نگیر. شما در شرارت، با افسادطلبان در یک خط قرار دارید. اینترنت امن و شبکه های پیام رسان ملی مثل سروش هم، امکان مدیریت فضای ایران از آمریکا رو میگیره. اینه که مخالفید.
والسلام
کامی
Iran, Islamic Republic of
همون اول قصه ات رو خوندم فهمیدم چند چندی با خودت! مثل اینکه دکل های نفتی، خاوری، مرتضوی، رحیمی، ۳۰۰۰ میلیارد، دانشگاه ایرانیان و ... به گوش مبارک نرسیده! خودت رو به در و دیوار نزن مردم اعتمادی به سروش و امثال سروش نمی‌کنند چون میدونن ...
میلاد
Iran, Islamic Republic of
رسیده نه به اندازه بانک های خصوصی حقوق های نجومی برجهای سر به فلک کشیده صرافی های برادر خرج های ملیاردی برجام بی خاصییت حتی در ماه رمضان ظریف صبحانه کاری ناهارکاری نمی دانم چه کوفت و زهرماری به برادرش کری گرگ های درنده دیگرمی خوراند اینقدر مزه کرده بود دیگر ماه به جلسه هفتگی تبدیل شده بود وپشت در های بسته به سادگی روحانی وزود باوری بعضی از ملت ایران پوزخند می زدند
Iran, Islamic Republic of
كامى جون ! خيلى خوب جوابشو دادى اما خنده دار اينجاست كه از قاليباف شاهد مثال مياره ! ميگه سؤالهاى قاليباف ؛ خنده دار نيست وجداناً ؟!
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی مردم نشون دادن که با طرز فکر شما و دوستان دلواپستان به هیچ وجه موافق نیستند. لطفا از جانب خودتان صحبت کنید. سروش و سایر پیام رسان های داخلی مثل رسانه میلی مخاطبی ندارند
Iran, Islamic Republic of
درو د بر شما و سردار نقدی . این کامی خودش در نقش چند نفر کامنت می ذاره و این از تعداد مثبت و منفی های کامنت ها کاملا مشخصه که با هم مساویه
Iran, Islamic Republic of
همین که فیلتر تلگرام باعث شد مردم با فیلترشکن برن داخلش نشون میده که نظر مردم با نظر جناب اقای نقدی تفاوت فاحش داره. مسئله این نیست که نمیتونیم نرم افزار خوب بسازیم مردم نمیتونن به اداره کنندگانش اعتماد کنند
Iran, Islamic Republic of
...
کلیدشکسته
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران با برجام به بردگی رفت سردار
Iran, Islamic Republic of
یک نکته کلیدی را ایشان فراموش کرده اند و آن این است که اینها می خواهند امریکا را به کشور برگردانند و اگر مدیریت این فضا در اختیار خودمان و ایرانی ها باشد دیگر نمی توانند امریکا را برگردانند. این که می خواهند امریکا را برگردانند تحلیل نیست بلکه کاملا مستند است.
Iran, Islamic Republic of
خيلي ساده است از اين واضح تر نمي شود بيان كرد براي گرفتن ماليات از شركتهاي زير مجموعه آستان قدس رضوي ، فعاليتهاي اقتصادي خاتم سپاه ، حسابهاي قوه قضائه ، حسلب 100 امام ، شركت هاي بنياد و... در قانون نيامده و فقط اعلام مي كنند فرمان امام خميني بوده است ايشان هم با زبان بي زباني اعلام مي كنند امام خميني كه معصوم نبوده و همه اين موارد قابل نقد و اصلاح است كه اين شركت ها وضع اقتصاد كشور را به اين مرحله رسانده است ولي مراجع حكومتي ما و كساني كه منافع شان در خطر مي افتد خر را رها كرده و به پلانش چسبيده اند كساني كه لازم بود مطلب را بگيرند گرفته اند زحمت بيهوده نكشيد
رر
Iran, Islamic Republic of
حرفها و گفته هايت مايه ابرو ريزي نظام است!؟
جواد
Iran, Islamic Republic of
شما که اینقدر برا مالیات آستان قدس چرتکه میندازید و .... فعلا برو مالیات حقوقای نجومی و ذخایر نظامتونو جمع کنین بعدشم قراردادای محرمانه ipc و اقتصادی و خودرو تونو مالیاتاشو بدید و بگید که توی این قرار دادای محرمانتون چه طور بناس نفت که متعلق به همه نسلهای ماست بریزید تو حلقوم شرکتای صهیونیستی و وزیرای پادوی کابینه هم حق حسابشونو بگیرن تکلیف خسارت چند ده میلیارد دلاری کرسنت رو مهلوم کنید که به خاطر گل سرسبد کابینتون زنگنه گردن ملت گذاشتید مالیاتای داداش جون و شرکای صرافشو بگیربد و مالیات آقای ب.ز که ازدیتتون جایزه گرفته چند تاچندتا رو له ملت برگردونید بعدن بیاید برا اموال امام رضا خط ونشون بکشید. شما به عصمت که هیچب به اصل امامم اعتقاد نداری .
امیر
Iran, Islamic Republic of
شما خودت رو چی فرض کردی که تو همه چیز نظر می دهی؟!!
محمدعلی
Iran, Islamic Republic of
لطفا از این شخص خبر تهیه نکنید...