يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۲

آقای‌روحانی‌ با شجاعت تمام تحریم‌ها را شکست!؟

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب: 575239
نشریه وابسته به خاندان هاشمی: در حال حاضر نه تنها تحریم‌های قبلی سر جای خود باقی ماند بلکه تحریم‌های بی‌سابقه؛ شدید و جدیدی در پسابرجام (مانند قانون مادر تحریم‌ها) علیه ایران تصویب شد، با این تفاوت که دیگر بخش زیادی از توان هسته‌ای را از دست داده‌ایم و همزمان تحریم هم می‌شویم.
آقای‌روحانی‌ با شجاعت تمام تحریم‌ها را شکست!؟
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه وابسته به خاندان هاشمی (آرمان) در مطلبی نوشت: «آقای روحانی تلاش کرد در دوره نخست خود به چند وعده اساسی داده‌‌شده عمل کند. هرچند واقعیت‌ها و مشکلات مانع از این شد که آن وعده‌ها به‌خوبی تحقق یابد، اما رئیس‌جمهور با شجاعت تمام و با استفاده از مدیران کارآمد در عرصه سیاست خارجی موفق شد فشار سنگین روی جامعه و تحریم‌های شکل‌گرفته را بشکند و مسیر را هموارتر کند».

 این روزنامه زنجیره‌ای مدعی شده است که تحریم‌ها در دولت یازدهم شکسته شده است.در سال ۹۴ پس از امضای توافق هسته‌ای، روزنامه‌های زنجیره‌ای با تیترهایی همچون «تحریم‌ها به تاریخ پیوست»، «صبح بدون تحریم»، «فروپاشی تحریم»، «اینک بدون تحریم»، «تحریم رفت»، «پیروزی، بدون جنگ» و... به استقبال این توافق رفتند. روحانی اعلام کرد که تمامی تحریم‌ها در روز اجرای توافق- دی ماه ۹۴- بالمره لغو خواهد شد و نه تعلیق.

قرار بود با اجرایی شدن برجام، صدها میلیارد دلار از دارایی‌های کشورمان که بلوکه شده است، آزاد شود، تمامی تحریم‌ها آنگونه که آقای رئیس‌جمهور به صراحت اعلام کرده بود، لغو شود، فروش هواپیما و قطعات آن از تحریم خارج شود، گشایش اقتصادی ایجاد شود، روابط تجاری که لازمه آن گشایش «ال‌سی» در بانک‌های خارجی است از بن‌بست خارج شود، چرخ معیشت مردم همراه با سانتریفیوژها به چرخش درآید، سرمایه‌گذاری خارجی صورت پذیرد، تورم از میان برداشته شود و تولید از رکود خارج شود ولی طرف مقابل ما یعنی ۶ کشور ۱+۵ و مخصوصاً آمریکا به هیچ یک از این تعهدات خود عمل نکرد.

در حال حاضر نه تنها تحریم‌های قبلی سر جای خود باقی ماند بلکه تحریم‌های بی‌سابقه؛ شدید و جدیدی در پسابرجام (مانند قانون مادر تحریم‌ها) علیه ایران تصویب شد، با این تفاوت که دیگر بخش زیادی از توان هسته‌ای را از دست داده‌ایم و همزمان تحریم هم می‌شویم.

منبع:شهدای ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اصغر
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی دلاورخداقوت پهلوان
محسن
Iran, Islamic Republic of
خودتون رو مسخره کنین!