يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
۷
نامزد انتخابات مجلس در تهران در گفتگو با جهان نیوز:

داشتن نقشه راه و برنامه جزو نقاط قوت مجلس یازدهم بود/ مجلس آینده باید بر حسن اجرای قوانین نظارت بیشتری داشته باشد/ ضعف مجلس یازدهم رسانه‌ای بود؛ نتوانست دستاوردهای خود را به گوش مردم برساند

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 877476
قاسم پور گفت: مجلس یازدهم توان این را نداشت که اقدامات و عملکردش را به سمع و نظر جامعه نخبگان، فرهیختگان و آحاد مردم برساند.
داشتن نقشه راه و برنامه جزو نقاط قوت مجلس یازدهم بود/ مجلس آینده باید بر حسن اجرای قوانین نظارت بیشتری داشته باشد/ ضعف مجلس یازدهم رسانه‌ای بود؛ نتوانست دستاوردهای خود را به گوش مردم برساند
گروه سیاسی جهان نيوز: فاطمه قاسم پور نماینده مجلس یازدهم و یکی از ۳۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران در گفتگو با جهان نيوز با بیان اینکه مجلس دوازدهم حتماً باید در چند موضوع تمرکز داشته باشد، اظهارداشت: یکی از مهمترین آن‌ها نظارت بر حسن اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت است. برنامه هفتم پیشرفت با رویکرد حل مسئله و مسئله محوری برای مسائل اصلی کشور در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مدون شده است. رویکرد برنامه رفع ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، رفع ناترازی حوزه انرژی و کمک به اقشار کم درآمد و محرومین جامعه است. توجه به اقشار مختلف جامعه مانند جامعه بازنشستگان که متناسب سازی برای آن‌ها دنبال شود. در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم موضوع مسجد محوری یکی از اهداف برنامه است.

وی با اشاره به اینکه مطالبات مهم اقشار مختلف در برنامه هفتم به صورت قانون مصوب شده و لازم است وارد عرصه اجرا شود، گفت: از آنجایی که یکی از وظایف مجلس حوزه نظارت است قاعدتاً از اولویت‌های نظارتی مجلس دوازدهم حتما نظارت بر اجرای برنامه هفتم خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره قوانین مجلس یازدهم در حوزه معیشت و اقتصاد، بیان کرد: مجلس یازدهم در حوزه معیشت و اقتصاد مردم قوانینی مصوب کرده که نیازمند این است که در حوزه اجرا بیشتر مورد توجه قرار گیرد مانند قانون تسهیل صدور مجوزها و جهش دانش بنیان اینها قوانینی است که برای تحقق  شعار سال بسیار لازم است و رویکرد مردم محوری حوزه اقتصاد را مورد توجه قرار داده است.

قاسم پور با بیان اینکه در این قوانین مجلس مشارکت مردم در ارتقاء حوزه اقتصاد و جهش تولید مدنظر قرار گرفته است، گفت: اینها در حوزه اجرا باید با دقت بیشتری دنبال شوند. درباره شعار سال هم خلاءهای قانونی که وجود دارد باید برطرف شود و یکی از اولویت‌های مجلس دوازدهم این باشد که جهش تولید با مشارکت مردم دنبال شود. در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم مجلس دوازدهم باید در کنار مصوباتی که مجلس یازدهم داشته بتواند مصوبات را دنبال کند.

وی درباره توجه به اقشار کم درآمد در مجلس آینده، گفت: توسعه بحث کالابرگ به عنوان مسئله مهمی باید توسط مجلس دوازدهم پیگیری شود و اگر احیاناً خلاءهای قانونی وجود دارد اینها برطرف شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نقطه قوت مجلس یازدهم، بیان کرد: داشتن نقشه راه و برنامه جزو نقاط قوت این مجلس بوده که در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مصوبات خیلی خوبی داشته است. دقت نظر هم در عرصه نظارت بوده اما در مجلس دوازدهم حتماً باید بیش از مجلس یازدهم نظارت بر حسن اجرای قوانین داشته باشند. نمایندگان باید بتوانند از ابزارهایی که در حوزه نظارت دارند در راستای اجرایی شدن قوانین بهره بگیرند این بحث مهمی است که باید دنبال شود.

قاسم پور درباره نقاط ضعف مجلس یازدهم، گفت: ضعف این مجلس ضعف رسانه‌ای است. این مجلس توان این را نداشت که اقدامات و عملکردش را به سمع و نظر جامعه نخبگان، فرهیختگان و آحاد مردم برساند. همین موضوع یکی از نقاط ضعف اجرایی نشدن قوانین است چراکه وقتی ذینفع، نخبگان و کارشناسان از قوانین آنطور که باید و شاید اطلاع نداشته باشند آن مطالبه‌گری و جریان سازی اجتماعی برای اجرایی شدن قانون هم دنبال نمی‌شود. مجلس هم باید ارتباطاتش را با آحاد مردم با استفاده از فناوری، بیشتر کند، هم باید اقداماتش را به سمع و نظر مردم برساند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم در حوزه زنان، خانواده و جمعیت، کارنامه دارد، افزود: قانون جوانی جمعیت، لایحه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، لایحه تامین امنیت زنان، مصوبات برنامه هفتم در حوزه زنان و خانواده که اگر هر کدام از اینها در یک مجلس بود برای کارنامه آن مجلس در حوزه زنان و خانواده حتما باعث افتخار بود و الحمدالله این کارنامه را مجلس یازدهم دارد که به همت کمیسیون های تخصصی فرهنگی، اجتماعی و حقوقی مجلس اتفاق افتاده است. انشاءالله مجلس دوازدهم بر حسن اجرای این قوانین یک ورود جدی داشته باشد و لایحه تامین امنیت را به عنوان کاری که نیمه تمام مانده از مجلس یازدهم پیگیری کند. تنقیح قوانین حوزه خانواده هم از مسائلی است که مجلس دوازدهم باید پیگیری کند.

بیشتر بخوانید:
بحث نظارت در مجلس یازدهم ضعیف بود
https://jahannews.com/vdcguu973ak9ut4.rpra.html
jahannews.com/vdcguu973ak9ut4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جواد
Iran, Islamic Republic of
دلار رو 28 تحویل گرفتین کردین 60
پارس رو 170تحویل گرفتین کردین530
پفک رو 3000تمان تحویل گرفتین کردین 30تومان
...........آخه از چی دفاع میکنید؟
Iran, Islamic Republic of
از زمان روی کار آمدن مجلس و دولت انقلابی چه اتفاقی برای قیمت کالاها و اجناس افتاده؟
Iran, Islamic Republic of
با مقایسه قیمتها با دوران روحانی همه چیز روشن میشه
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
همه چیز از زمان روحانی ارزونتره
Iran, Islamic Republic of
این گرانی ها به علت دولت قبل است، وگرنه این دولت و مجلس رفاه و امنیت و اقتدار برای مردم آوردند
Iran, Islamic Republic of
بالاخره الان گرونیه یا رفاه؟
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
خودمم نمیدونم خواهشا اینقد سوال پیچم نکنید.