دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۸
نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات تهران در گفتگو با جهان نیوز:

مجلس یازدهم چند قانون راهبردی تصویب کرد/ وضع اقتصادی فعلی کشور اصلا قابل قبول نیست

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۵
کد مطلب: 873462
رحماندوست گفت: میزان مشارکت در چند استان حدود شصت، هفتاد درصد بوده، همان استانی‌هایی که از مرکز کشور و پایتخت دور هستند پای انقلاب و مشارکت ایستادند.
مجلس یازدهم چند قانون راهبردی تصویب کرد/ وضع اقتصادی فعلی کشور اصلا قابل قبول نیست
گروه سیاسی جهان نيوز: مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در دوره نهم مجلس شورای اسلامی و یکی از 32 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران در گفتگو با جهان نيوز درباره حضور مردم در انتخابات یازدهم اسفند اظهار داشت: مشارکت 41 درصد اعلام شده اما روی این 41 درصد حرف داریم چراکه ایرانیانی هم که در خارج از کشور بودند جزء آن 61 میلیون واجد شرایط حساب شدند. انتخابات ریاست جمهوری به گونه‌ای است که ایرانیان در هر کشور خارجی می‌توانند در آن شرکت کنند و این آمار را می‌شود لحاظ کرد اما در انتخابات مجلس این امکان وجود ندارد. حدود هفت، هشت میلیون نفری از ایرانیان در خارج از کشور هستند که اگر این عدد کسر شود قطعا میزان مشارکت از 41 درصد بالاتر می‌رود.

وی با بیان اینکه میزان مشارکت در برخی استان‌ها حدود شصت، هفتاد درصد بوده، خاطرنشان کرد: برآیند میزان مشارکت در کل کشور 41 درصد می‌باشد در حالی که میزان مشارکت در چند استان حدود شصت، هفتاد درصد بوده است. اتفاقاً همان استانی‌هایی که از مرکز کشور و پایتخت دور هستند پای انقلاب و مشارکت ایستادند و این طور نیست که بگوییم از انقلاب روی گرداندند.

نماینده اسبق مجلس در واکنش به تبلیغات و فضاسازی بین‌المللی علیه انتخابات گفت: برنامه‌ریزی و نوع تبلیغات ضد انقلاب به گونه‌ای بود که تصور می‌شد کسی پای صندوق رای نمی‌رود البته که ما چنین تصوری نداشتیم و دلمان قرص بود. این میزان 41 درصد با خیلی از کشورهای دارای حکومت دموکراتیک قابل مقایسه است و آنطور نیست که این عدد خیلی پایین باشد. از طرفی هم این میزان مشارکت نسبت به انتخابات‌های گذشته آنقدری تفاوت نکرده است.

رحماندوست درباره نقطه قوت و ضعف مجلس یازدهم، گفت: در این دوره مجلس درگیر دانشگاه و کارهای دیگری بودم و آنچنان ارزیابی و تحلیل علمی ندارم، اما جسته و گریخته که بررسی کردم چندین قانون درست و راهبردی در این دوره 4 ساله تصویب شده است.

وی با اشاره به اینکه در دوره دوازدهم کسانی به انتخابات ورود کردند که اکثراً افرادی بودند که به مبنای انقلاب، رهبری و ارزش‌ها اعتقاد بیشتری داشتند، بیان کرد: در این دوره گروه‌هایی که به نوعی با انقلاب زاویه دارند ظهور و بروز نداشتند. برخی از نیروهای آنان مثلا در رشت رای نیاوردند و برگشتند.

نماینده اسبق مجلس درباره اولویت‌های مجلس دوازدهم گفت: یکی از مشکلاتی که در کشور وجود دارد تعداد زیاد پرسنل نظام اداری است. نمی‌گوییم اینها را بریزند بیرون اما باید ساز و کارهایی اندیشید که مدل فعلی حقوق بگیری تغییر کند. یا اینکه نظام آموزش و پرورش به سمتی می‌رود که همه باید دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا بگیرند، هیچ حساب و کتابی نیست که اینها چقدر به درد کار می‌خورند درحالی که طبق سند تحول آموزش و پرورش باید کسانی که دیپلم می‌گیرند یک کارآمدی و مهارتی داشته تا بتوانند کسب و کاری داشته باشند. خیلی از مشاغل در کشور نیاز به مدرک هم ندارد.

رحماندوست با بیان اینکه، بحث اقتصادی هم یکی از اصلی‌ترین مسائل جامعه است، گفت: معتقدم که در طول مجالس نهم، دهم و یازدهم نمایندگان در لایحه‌ها و طرح‌های اقتصادی به مسائل اقتصادی بنیادی نگاه نکردند و بیشتر به اصلاحات اقتصادی پرداختند که نتیجه آن وضعیت اقتصادی فعلی کشور است که اصلا قابل قبول نیست.

وی با اشاره به تذکر رهبر انقلاب به منتخبان مجلس، درباره اینکه امید و شیرینی مجلس جدید را با دعوای سیاسی به کام مردم تلخ نکنید، بیان کرد: در هر جای دنیا اختلاف افتادن بین دست‌اندرکاران اداره کشور به آن کشور آسیب می‌زند اخیرا هم شاهد بگو مگو بین افراد دو لیست اصولگرا بودیم که تا حدی این تلخی را ایجاد کرد که با نهی رهبر انقلاب بخشی از آن ترمیم شد. برخی‌ها فقط مدعی ولایت مداری هستند اما در عمل اینطور نیستند و از این تلخ کردن‌ فضا باید فاصله بگیرند که نمی‌گیرند.

بیشتر بخوانید:
ریاست مجلس آینده هم با آقای قالیباف است/ اولویت مجلس دوازدهم بهبود وضع اقتصادی است
https://jahannews.com/vdch-xn6i23nqkd.tft2.html
jahannews.com/vdch-xn6i23nqkd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
با آمار سرشماری 1395 نسنجید با آمار 1402 بسنجید!!
Iran, Islamic Republic of
درصدی که شرکت کردن دیگه. سال ۱۳۹۸ ۴۲٪ سال ۱۴۰۲ ۴۱٪ خورده ای .
دانا
Iran, Islamic Republic of
برخی فکرهایی که از جانب هر کسی بیان شود اشتباه است
۱- گران کردن کالاها،۲- تعدیل نیروها، ۳- ارزان بودن کار و کارگری ۴ - نبود بستر کار ۵- بانک بهتر از تولید است ۴- عدم گردش سیستم های تجاری، تولیدی ، اقتصادی ۵ - از همه بدتر جدا کردن تجارت و اقتصاد(تجارت داخلی و تجارت خارجی)
۶- انبار کردن پول و منابع مالی در بخش یا جایی، و در هر صورت بهانه جویی به دلیل نداشتن طرح درست برای اقتصاد پویا.
United States
یعنی آیا وضعیت اقتصادی کشور که مجلس یکدست انقلابی بوجود آورده اصلا قابل قبول نیست؟؟؟!!! پس آیا حتما یک مجلس چندوجهی غیر انقلابی وضعیت اقتصادی قابل قبولی ایجاد خواهد کرد؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اولین مطالبه مردم شفافیت در ارا ، توصیه نامه ها و تصویب قوانین جهت اجرای قانون به صورت عادلانه برای همه است
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
يك انقلاب اقتصادي بايد رخ بده
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....