جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵
پرویز سروری:

محاسبه غلط هاشمی رفسنجانی مانند عملکرد دولت موقت خسارت‌بار است

قدرت بازدارندگی موشکی ایران مکمل دیپلماسی کشور
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 482339
قائم‌مقام جمعیت رهپویان با بیان اینکه محاسبه غلط رئیس‌جمهور پیشین مانند دولت موقت خسارت‌بار است گفت: موشک‌های جمهوری اسلامی ایران قدرت و ظرفیت بازدارندگی ایجاد می‌کند و مکمل دیپلماسی ما محسوب می‌شود.
محاسبه غلط هاشمی رفسنجانی مانند عملکرد دولت موقت خسارت‌بار است
گروه سیاست جهان نيوز ـ  پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امروز هم روزگار موشک است هم دیپلماسی» اظهار داشت: ما شاهد بروز نوعی از دیپلماسی هستیم که به «دیپلماسی چند وجهی» معروف است، یعنی بر خلاف دیپلماسی سنتی که ابعاد محدودی از موضوع را در بر می‌گیرد این دیپلماسی پازلی از همه عناصر تأثیرگذار را داراست و در واقع مکمل اقتدار کشور است.

سروری ادامه داد: اگر امروز بخواهیم موضوعی را در دیپلماسی پیگیری کنیم باید قدرت بازدارندگی داشته باشیم و از این رو موشک‌های جمهوری اسلامی قدرت و ظرفیت بازدارندگی ایجاد می‌کند و مکمل دیپلماسی ما محسوب می‌شود.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه این نوع اقتدار در حوزه دفاعی باعث بازدارندگی علیه هرگونه تهدید است و در عین حال دست مذاکره‌کنندگان کشور را نیز برای برگ برنده باز می‌گذارد، افزود: طرح این مسئله که فردای دنیا، فردای مذاکره است نه فردای موشک از سوی کسانی که خودشان رئیس دولت بوده‌اند، جای تعجب دارد.

وی تصریح کرد: بنابراین این سخنان یک نوع اشتباه فاحش و محاسبه غلط در فرآیند کسب امتیازات بیشتر در عرصه بین‌المللی و اقدام کاملا منعطف به نفع مصالح دشمن است.

سروری با یادآوری عملکرد دولت موقت در برخورد سازش‌کارانه نسبت به قدرت دفاعی کشور خاطرنشان کرد: این سخنان در واقع درون خود یک نوع حرکت ارتجاعی دارد و ما را به زمان اول انقلاب بازمی‌گرداند که دولت موقت با گفتمان سازش و تسلیم می‌خواست منافع کشور را بدست بیاورد اما تمام این اقدامات منجر به خسارت برای کشور شد و چنانچه تمهیدات رهبری و شخصیت‌های مؤثر در آن زمان نبود شاید در جنگ تحمیلی دچار خسارت‌های وسیع‌تری می‌شدیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان با اشاره به نقش موثر جنگنده‌های F14  در جنگ تحمیلی و حفاظت از فضای کشور و ایجاد قدرت دفاعی و تهاجمی برای جمهوری اسلامی یادآور شد: اگر این محاسبه غلط دولت موقت اجرا می‌شد خسارت عظیمی روی دست ملت ایران می‌ماند.

وی بر همین اساس تأکید کرد: رجعت به آن زمان که نشان داده منافع ملی کشور را تأمین نمی‌کند و حتی اقدامی در جهت منافع دشمن است، سودی برای ما ندارد و اینکه برخی این گفتمان را تحت عنوان مذاکره مطرح می‌کنند دستاوردی جز به نفع دشمن نخواهد داشت.
منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Norway
حاسبه شما درست بود؟؟!!!!!!
نسل اول
زمان دولت موقت اختیارات مافوق را شورای انقلاب داشت و می توانست تصمیم بهتری بگیرد
لطفا شرایط آن زمان را درک کنید و کوتاهی ها را تقصیر دولت موقت نیندازید
خداوند رحمت کند بازرگان را که چقدر ازهمین آقای هاشمی و بعضی دیگر مورد ناسزا و تهمت قرارگرفت این دنیا می گذرد کمی تامل کنیم!
شهروند درجه چندم
فعلا که هاشمی هرکاری میخواد انجام میده و هر موضعی دوست داره میگیره تا صبح دولتش بدمد
البته عدم انتخابش برای ریاست مجلس خبرگان جواب خوبی برای هاشمی است گرچه حتما دوستان و حامیان رسانه ای او جنجال آفرینی می کنند
Iran, Islamic Republic of
خب چرا با این خسارات برخورد نمی شود
رضايي ع ر
راست ميگه !!
چرا كسي با اين خسارت برخورد نمي كند ؟؟؟