پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توصیخ اوباما درباره نامزدهای انتخابات آمریکا

سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 481775
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه از رسانه های کشورش خواست برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را که آشکارا دروغ می گویند و تبلیغات انتخاباتی‌شان با هیچ عقل سلیمی جور در نمی آید، رسوا کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رئیس جمهور دموکرات آمریکا در سخنرانی خود به نام هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره نکرد اما بدون تردید پیکان انتقادات خود را متوجه دونالد ترامپ نامزد میلیاردر جمهوری خواه کرده بود.

باراک اوباما ضمن انتقاد صریح از نحوه پوشش تبلیغات انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری توسط شبکه های خبری آمریکا که تمام اظهارات و حرکات دونالد ترامپ را منعکس می کنند، تاکید کرد اطلاع رسانی مناسب درباره یک شخص این نیست که میکروفن را در اختیار او قرار دهیم.

باراک اوباما که در مراسم اعطای جایزه روزنامه نگاری در واشنگتن سخنرانی می کرد، از رسانه های کشورش خواست درباره تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری تحقیق کنند، آنها را زیر سوال ببرند و از آنها بخواهند که به مردم پاسخگو باشند.  اوباما اذعان کرد آن چه در حال حاضر در تبلیغات انتخاباتی آمریکا و نحوه پوشش رسانه ای آن شاهد هستیم، دموکراسی و جامعه آمریکا را از مسیر درست منحرف خواهد کرد.

اوباما خاطر نشان کرد:" زمانی که مسئولان منتخب و مبارزات انتخاباتی از مسیر تعقل، واقعیات و تجزیه و تحلیل ها خارج می شوند، زمانی که مرزها میان راستی و ناراستی برداشته می شود، شرایطی به وجود می آید که دیگر قادر نخواهیم بود به نام نسلهای آتی تصمیمات صحیح بگیریم."

رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد از بی اعتنایی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به اصل "تصحیح سیاسی" (که در مبارزات انتخاباتی ترامپ به وفور مشاهده می شود)، تاکید کرد برخی افراد در مبارزات انتخاباتی خود بدون ملاحظه حرفهای توهین آمیز می زنند و آشکارا دروغ می گویند.

باراک اوباما تصریح کرد انتقادات شدیداللحن بعضی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از برخی کشورهای خارجی به تدریج نگرانیهایی را در خارج از کشور به وجود آورده است. اوباما افزود آمریکا جایی نیست که بتوان سیاست های هذیان آلود را تحمل کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در پاسخ به سوالی درباره واکنش سران برخی از کشورهای خارجی به این مسئله، تاکید کرد آن چه در حال حاضر اتفاق می افتد برای ما ناراحت کننده است.

دونالد ترامپ که ثروت هنگفت خود را از سرمایه گذاری در بخش غیرمنقول آمریکا به دست آورده است، در ماههای اخیر اظهارنظرهای جنجال برانگیزی درباره مناقشه سوریه ، مخالفت با پذیرش آوارگان سوری ، منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا و ضرورت دیوار کشیدن در مرزهای آمریکا و مکزیک داشته و با سخنان خود انتقاد بسیاری از مسئولان حزب جمهوری خواه را برانگیخته است اما این میلیاردر شصت و نه ساله به رغم همه این انتقادات، بخت اول پیروزی در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *