جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲۳
۸۸

اردوغان: به روحانی گفتم هزینه سنگینی خواهید پرداخت!

پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 459202
رجب طیب اروغان تنها نیم ساعت پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دومای این کشور و حمله شدید به ترکیه در خصوص سرنگون کردن سوخوی ۲۴ بر فرار سوریه، رئیس جمهور ترکیه ادعای تازه ای را این بار علیه ایران مطرح کرد.
اردوغان: به روحانی گفتم هزینه سنگینی خواهید پرداخت!
به گزارش جهان به نقل از میزان، رئیس جمهور ترکیه که سخنرانی وی از شبکه خبر سراسری کشورمان نیز پخش می شد، مدعی شد: روسیه برخی اعضای خانواده مرا متهم کره اند و من با رئیس جمهور ایران در این باره صحبت کردم که شما در این اشتباه شرکت می کنید و هزینه سنگینی خواهید پرداخت.

وی در ادامه ادعای خود افزود: ایرانی ها پس از ۱۰ روز این صحبت ها را از رسانه های خود حذف کردند .

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از نطق رادیو و تلویزیونی خود افزود: من گفته بودم که اگر رئیس جمهور روسیه ثابت کند که ترکیه از داعش نفت می خرد من از سمت خودم کناره گیری می کنم ما اسنادی داریم که این اتهامات را تکذیب می کند اما اگر ما اسنادی را ارایه کردیم آیا ولادیمیر پوتین از سمت خود کناره گیری خواهد کرد؟

رجب طیب اردوغان بیان کرد: یک سوری با گذرنامه روس از داعش نفت می خرد و به دولت سوریه می فروشد و یکی از قهرمانان شطرنج روسیه نیز در این شبکه خرید نفت مشارکت دارد. ما مدارکی داریم و ارایه خواهیم کرد.

این اظهارات رئیس جمهور ترکیه در شرایطی است که مقامات گروه تروریستی داعش به روزنامه الاخبار اعلام کردند که به ترکیه نفت می فروشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


غلط کرده
Romania
کاری نکن روس ها تکلیف دستیابی به آب های گرم را یکسره کنند و دیگه خودشان هم مرز سوریه شوند.
می دونیم سخته اما یکیار مثل آدمیزاد فکر کن و دست از حمایت اسرائیل، عربستان و فرزندشان داعش بردار! مثل یک آدم! البته که براتون سخته!!
متین
Iran, Islamic Republic of
ای وااای ترسیدم!
احسان
توهم زدی رجب
اردوغان مزدور امریکا در منطقه
تا کی باید اراجیف اردوغان را تحمل کنیم و مسئولین خواب ما جوابی به یاوه گویی های این داعشی ندهند
مسئولين ما خواب نيستند بلكه خودشون رو به خواب زده اند!!
كريم
دست و پا زدن اردوغان در باتلاقي كه افتاده بيشتر اورا غرق خواهد كرد و راه نجاتي جز اعتراف نخواهد داشت او سياست را با شارلاتان بازي اشتباه گرفته است
این یارو فکر می کرد هواپیمای ایرانی را زده اما.....
سرنوشت این اردوغان نفهم همان سرنوشت صدام و بلکه بدتر از آن خواهد بود.
پس چرا جناب روحاني جواب قاطع نداده و توهين تركيه را با سكوت خود تأييد كرده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه زدن هواپیمای ایرانی سخت تره؟
فریبرز
خدا این اردوغان رو حفظ کنه که باعث شد روسیه /سوریه را مجهز تر کنه
لعنتش کنه
خدایا شکرت که دشمنان ما از احمقان هستند
اگر کشور ما به جای دیپلماسی مضحک خنده، دیپلماسی مبتنی برعزت و حکمت و مصلحت را در پیش میگرفت این همه توهین نثارمون نمی شد.
نظرت چیه دیپلماسی تهاجمی رو که رسوایی برامون آورد امتحان کنیم ها
تو اون زمان فقط مستکبرین از عصبانیت از پیشرفتهامون توهین میکردن ولی الان از وادادگیها هر بچه بی تربیتی به خودش اجازه خط ونشون کشیدن میده. حتی مسئولان درجه چندم عربستان هم برای رئیس جمهورمون خط و نشون کشیدن و به وضوح میگن ایرانیا از ضعفشون هست که به دنیا رو آوردن!! وقتی جلوی دشمن کوتاه بیای پررو میشن.
تا منظورت از رسوایی چی باشه؟
مسعود
عجب رويي دارين شما جماعت؟!! اين ديپلماسي بيشتر مايه رسوايي و دهن كجي ديكتاتورهاي ريز و درشت دنيا نيبت به ملت ايرانه يا ديپلماسي مبتني بر حفظ اقتدار و عزت و سربلندي در برابر توهينها و زياده خواهيهاي روز افزون دشمنان پررو و متكبر و جنايتكار؟؟
همچين از ديپلماسي اين دولت دفاع مي كنيد كه انگار چه گلي به سرمون زده تو اين دوسال!! غير از اين بوده كه رهبري حكيم و بصير و صبور انقلاب حفظه الله تعالي مجبور شده اند پشت سرهم نسبت به نفوذ دشمنان هشدارداده و مسئولان فعلي را از رفتار مبتني بر خوش خيالي و ساده انگاري و دوست شمردن دشمنان غدار و حيله گر و در برابر آن افراطي خواندن جوانان مؤمن و حزب الهي منتقد دولت برحذر دارند؟
دیپلماسی در مقابل دشمن باید به قول شما تهاجمی باشه نه گردن کجی!مشکل از شماست که با داعش و حامیانش به جای دشمنی دنبال رفاقتی!!
گرچه فتنه گران خودشون یه پا داعشی وطنی هستند!
لابد از نوع هشت سال دولت معجزه هزاره سوم!! که در سازمان ملل وقتی سخنرانی می کرد به خاطر عزت و اقتدارش همه صندلی ها خالی میشد خخخخخخ
همون یک ذره عزت و افتخاری که الان داریم مدیون مقام معظم رهبری و همچنین دولت 4 ساله اول احمدی نژآد است.
همه صندليها نه ,بلكه صندليهاي مربوط به دولت وحشي و جنايت پيشه آمريكا و رژيم كودك كش اشغالگر قدس و چندتا تا كشور اروپايي كه پادويي آمريكا و صهيونيستها را مي كنند.
چه ربطی داشت؟!
حالا مثلا زمان احمدی نژاد از این توهین ها نبود؟!
اون زمان بدتر از این توهین ها بود منتهی چون شما نمیخواستین بشنوین فکر میکردین خبری از این توهین ها نیست!
برای نمونه وقتی مرسی به تهران آمد و در کشور خودمون مارو متهم به حمایت از تروریست کرد...!
نمونه بیار آها منظورت اسیر کردن چند باره نیروهای متجاوز انگلیسی و آمریکائی است دیگر نه ؟
Canada
همون که به سرباز نوجوان انگلیسی گفت Thank you
میخواستی شلاقش بزنه؟!؟تنکیو استدلال!!
همینکه اشغالگران عراق(که الان هم برای فتنه گرا حکم خدا رو دارند) با اونهمه ادعا بعد از تجاوز به آبهای ایران بلافاصله به اون فضاحت اسیر شدند سیلی محکمی به صورت آمریکا و انگلیس بود که توان پاسخگوئی هم نداشتند!حالا مثلا انتظار داشتی ایران با یک بچه انگلیسی فریب خورده مثل داعش برخورد کنه؟!؟ معنی عزت در اوج اقتدار یعنی همین!
مسعود
جناب ! توهين همه جا و همه وقت بوده و هست و خواهد بود حتي در زمان امام راحل عظيم الشأن هم بود .مهم نوع برخورد با اين توهينهاست. پس از اظهارات جاهلانه و به دور از عقل مرسي در تهران و توهين او به دولت و ملت ايران كه البته نتيجه اين بي عقي و كج فهمي خود را هم ديد! ,ديگر هيچ طرفداري از او از ناحيه دولت و ملت ايران نشدو حتي ديديم كه در زمان سرنگوني او توسط دولت كودتا در مصر بازهم ايران هيچگونه حمايتي از او نكرد. اما در دولت مدعي تدبير و اعتدال و اميد و قس عليهذا! در طول بيش از دو سال گذشته شاهد نثار انواع توهينها از سوي ابرجنايتكاران عالم و نوچه هاي آنها بر عليه ملت و نظام مقدس اسلامي ايران بوده و هستيم . اما دريغ يك جواب قاطعانه و مقتدرانه از سوي دولت و دستگاه ديپلماسي آن. اين دولت همان قدر كه در برابر منتقدان و دلسوزان داخلي چهره در هم كشيده و با نهايت عصبانيت و تندي با هرگونه انتقادي برخورد كرده و اقتدارش ! را به رخ كشيده ,صدها برابر آن در برابر انواع توهينها و تهديدهاي بيگانگان سر خود را زير برف كرده انگار كه اصلا" هيچ چيزي نه شنيده و نه ديده!! اين برخوردها به حدي ضعيف بوده كه حتي چندتا شيخ نشين ميكروسكوپي دست نشانده حاشيه خليج فارس هم شير شده و هر ازگاهي ايران را تهديد به حمله نظامي مي كنند!!!!!!
کسی که با گردن کجی پیش دشمن(داعش و حامیانش) دنبال عزت میگرده وقتی از خواب بیدار میشه که گردنشو بریدن!!
اونکه از دشمن انتظار توهین نداشته باشه احمقه و اونکه در مواجهه با توهینهای دشمن با لبخند و عشوه و دلبری بخواد عزت خریداری کنه احمق تر!..عزت در مقابل دشمن با اقتدار به دست میاد نه انفعال!
دیپلماسی مبتنی بر عزت ملی که رفیق گرمابه و گلستان اردوغان بود
اون موقع که جرات توهین نداشتن.
اردوغان آن موقع با الان فرف داشت.
آن روز ترکیه به شدت با اسرائیل برخورد در ملا عام سیاسی می کرد.
از توهین های اردوغان در اون زمان مثال بیار بعد طرز مواجهه با توهین ها رو به یاد بیار اونوقته که تازه معنی عزت رو میفهمی!!
فقط ترکیه تهدیدمون نکرده بود! یادمه زمان همون احمدی نژاد که این همه ازش بد میگفتن! خود شاه عربستان ازش دعوت کرد بره عربستان واسه حج! ...
چه افتخاری؟پادشاه عربستان دعوتش کرده!
یعنی پادشاه عربستان در مقابل قدرت ایران زانو زده بود اما الان بعد از تمام حوادثی که از برکات ارتقا(!) عزت پاسپورت ایرانی در عربستان بود وزیر ایرانی باید پیش وزیر کویت زانو بزنه تا وزیر آل سعود اونو به ملاقات بپذیره!!!انقدر سخته فهمیدن اینهمه تفاوت؟!؟
بله وقتی با وجود همه انتقاداتش بازم شاه عربستان ازش حساب ببره یعنی کلی حرف. نه این 500 نفرو بکشن بیلاخ تحویل بدن
patrick
این همه توهین هم بخاطر همون هشت سال بعضی ها هست
اصلا مگه قرار بود کسی قربون صدقه دشمن بره؟!؟شما باید جوابگو باشید با چه منطقی در مقابل داعش و حامیانش فقط لبخند پت و پهن تحویل میدید؟!؟
دیگه چرت و مرت نگو اگه قرار بود توهین شه 8 سال وقت دلشتن زمان خودش!از عقل به دوره نظرت
اگر حتی افرادی از روسیه نفت داعش را میخریدند، این کار در ترکیه و با هماهنگی مقامات ترک انجام میشده. اگر چه این حرف دروغ است اما داعش مرزی بجز ترکیه برای فروش نفت یا ورود تروریست نداشته است.
با توجه به همپیمان بودن روسیه و دولت سوریه ، روسیه به راحتی میتونه از خود دولت سوریه نفت خریداری کنه!چه احتیاجی به داعش داره؟از طرفی بمباران مواضع داعش توسط روسیه اثبات شدست و اینکار آتش به دامن ترکیه انداخته!!حمایت ترکیه از داعشه که باید توسط ترکیه با یک دلیل منطقی توجیه بشه!!!
بوسجین
مردک تو هواپیمای روسیه زدی و بخاطر ان اگر باتلاقی باشد تو در ان فرو خواهی رفت به ایران چه ربطی دارد همین گقته تو نشان از حماقتت دارد که این قضیه سوریه و زدن هواپیما همه و همه یک برنامه از پیش طراحی شده توسط اربابانت است که تو را وسیله قرار داده اند اگر چنگی اتفاق بیافتد که از نوغ سوم باشد مردم و کشور تو جولا نگاه حتی موشک های غربی خواهد بود نه ایران
بازگشت عزت ایرانی !
طفلی آقای ظریف اینبار می خواد بره جلوی پای کی زانو بزنه تا واسطه بشه تا اردوغان ما رو نخوره؟!
افرادی که جلوی ترکیه زانو میزدند و عبدالله گل توی تهران دولت ایران را به خاطر مسائل سال 88 شماطت میکرد دیگر روی کار نیستند
کی ایران جلوی ترکیه زانو زده؟!؟چرا چرند میگی؟!
ایران به مقابله با فتنه و حامیان فتنه همیشه افتخار میکنه نه اینکه به جای مانور اقتدار مقابل دشمن جوری رفتار کنه که آل سعود به خودش جرئت تعرض و کشتار حجاج رو بده و بعد ازون طلبکار هم از معرکه بیرون بیاد!
چون ترکیه خودش نفت نداره با سیاستهای امریکا هماهنگ شده ، دولت ما بجای وارد کردن در وپنجره ازترکیه باید به فکر بیکاری جوانان خود ما باشد.
البته دولت در حال برنامه ریزی و تدارکات لازم جهت انتقال توریست به ترکیه می باشد تا برادران ترکیه زیاد زیان نبینند
mohamad
درو پنجره رو ولش آنتالیارو بگو .......
جای احمدی نژاد خالی در این موارد خیلی خوب جواب می داد ...... اقا این ریس خودش گفته حقوقدان است واهل تقابل نیست و فقط تعامل بلد هست اون هم از نوع برد برد
البته از نوع برد ،خورد - خورد ، برد
Iran, Islamic Republic of
البته برد--برد بانتیجه ی 3--2 !!!!!!!!!
البته برد برد اونم از نوع سه دو
ما سه تا زدیم دو تا هم خوردیم ولی در عین این بازی برد برد است
پیدا کنید پرتقال فروش رو ..........
Germany
لطفا آقایان در دولت در صورت صحت این ادعا پاسخ رییس جمهور را به ایشان رسانه ای کنند. اگر هم دروغ می گوید بطور واضح و محکم دروغش را بر ملأ کنند.
آقای اردوغان متأسفانه به این آیه دقت نکرد و با دنباله روی از غرب شرافت و آخرتش را به باد داد:
والذین کفروا اولیائهم الطاغوت یخرجونهم من النور الی الظلمات اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون.
واقعا این چه دیپلماسیه که درپیت ترین کشورها هم برامون شاخ شونه میکشن؟؟؟؟!!!!!!!!!

یه روزی ما هم مثل روسیه محکم بودیم ولی حالا!!!!!!!
تا حالا این دیپلماسیه منفعل برامون چه دستاوردی داشته؟؟؟؟
Romania
تکذیب شده بابا
سیاست ایران در رابطه یک طرفه از این دیوانه اشتباه است. در این چند روز گذشته این یارو هرچی لیاقت خودش بوده ،نثار ما کرده. بنظرم مسئولان ما بیش از اندازه ی مرسوم مراعات دیپلماتیکی !! دارند. یه نفر جواب این مرتیکه رو بده....
علی
کوچکترین غلطی درباره ایران بکنی نتیجه اش را فوری خواهی دید. مردک حامی تروریست!
ابوذر
ما مطیع امر رهبریم
پاسخ ما سخت و شکننده خواهد بود
اسفندیار
درود بر احمدی نژاد
مرگ بر آمریکا و نوچه هایش
Romania
خدا حفظش کنه باعث انبساط خاطر ما ایرانیها میشه احمق ها
علیرضا
جواب این نفهم را چنان باید بدهند که تا عمر داره یادش باشه با چه کشوری داره صحبت می کنه. به جای وارد کردن پوشاک ترک و مبلمان ترک باید ترکیه را تحریم کرد تا به غلط کردن بیفته. مثل همان کاری که پوتين کرد.
این هم از بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی.
اخه ترکیه که هر روز به ما توهین میکنه چرا ما باید با این کشور در ارتباط باشیم چرا وقتی ترکیه هم پیمان ما رو هدف قرار میده ما هیچ حرفی هیچ حرکتی انجام نمیدیم...
...
حسين
United States
يعني يه مرد تو اين دولتمون پيدا نميشه جواب گستاخي اين اردوغانو بده....
همشهری
نگران نباشید دولت لبخند حلش میکنه .وقتی قیام امام حسین از نظر اقایان گفتگو و دیپلماسی بوده .اردوغان پخ کنه ما التماس حلش میکنیم .تا کد خدا ناراحت نشه
فریدون
شهر که شلوغ بشه قورباغه هفت تیرکش میشه. روزگار ما را نگاه طوری رفتار کردیم که از عادل الجبیر و اردوغان گرفته تا کری و تفاله های اروپایی برامون خط و نشون میکشن.ولی همچنان میخندیم بخند بخند امروز فردا کشورهای درجه 5 دنیا ...........
Germany
برای ملتی که سالهاست میلیاردها دلار و باج به اقتصاد ترکیه بابت خوشگذرانی هاشون می پردازند! آن هم به کشوری که همه تاریخ و هویتش در خرابه های به جامانده از تمدن های یونان و ایران و روم است، و رییس جمهورش توهم امپراطوری عثمانی را دارد ، بد نیست قبل از این تروریست پرورهای عقده ای و طرفداران پان تورکش، ملت بزرگ ایران بدانند که در اوج سبوعیت و اقتدار عثمانی ها در اروپا، زبان دیوانی و مظاهر تمدن تورک ها ! زبان پارسی بوده است...
Iran, Islamic Republic of
خودتت فهمیدی چی منتشر کردی
مدارک اصلی دست ایران است.افشاگری شود.
امیر
United States
نفت مفت و از سوریه برده، طلبکارم شده!!
United States
میشه ایران ترکیه رو موشکباران کنه لطفا؟ لذت ببریم
فعلا اردوغان و خانواده اش پول و مقام برایشان شیرین نشسته است به این زودیها هم کناره گیری نمی کند اگر اردوغان کناره گیری کند بریز و بپاش خانواده اش را چه کسی باید بدهد اردوغان حرف مفت می زند. یک دروغگو بیش نیست.
زرديني
.. ديپلماسي خنده را تحويل بگير
رضا
United States
مرگ برامریکا ومتحدانش ...
Iran, Islamic Republic of
فعلاً مانده خودتو از گيجي سيلي روسيه خلاص كني رجب خان!
Iran, Islamic Republic of
خداي مردم مظلوم سوريه رجب خان را بدجوري گرفتار خواهد كرد.
علی
دوستان عزیز بیاییم با توکل به خدا کمپین تحریم سفر به ترکیه رو حمایت کنیم تا مانع سرازیر شدن سالانه میلیون ها دلار به جیب ترک های حامی داعش بشیم
یا علی
کمپین_تحریم_سفر_به_ترکیه(حامی_داعش)
رسم مردانگی و مروت نیست در حالیکه جوانان غیور کشورمون برای مبارزه با داعش و دور نگه داشتن اونها از مرز کشور و مال و نامسمون جان خودشون رو فدا میکنن ما با سفر به ترکیه و ارسال دلار به این کشور به ارسال سلاح از طریق ترکیه به داعش برای به شهادت رسوندن سربازان وطنمون کمک کنیم
بیاییم یه یا علی بگیم از کمپین تحریم سفر به ترکیه حمایت کنیم
کمپین_تحریم_سفر_ترکیه(حامی_داعش)
با توجه به ضعف دستگاه دیپلماسی کاری که از دست مردم ایران برمیاد همینه
سرور
تنها سفر نیست خرید پرچه و لباس و سایر اجناس بنجل ترکیه ای را هم اضافه کنید.کاپشن ترک که در اربیل عراق به پول ما 70 هزار تومان است فقط با یک اتو کشیدن در مغازه های مارک ما 600 تا 700 هزار تومان فروش می رود.والله هیچ جای دنیا اینطور نیست.
سالانه میلیون ها دلار از سفر ایرانی ها نصیب ترکیه میشه الان میشه با این کمپین سفر به ترکیه رو تحریم کرد و اگاه سازی انجام بشه
علی
با توکل به خدا این کمپین رو اشاعه میدیم
حالا که دولتمردانمون دچار ضعف و سستی هستن ما مردم خودمون باید هرکاری از دستمون برمیاد انجام بدیم
کم مونده دیگه ابدارچی دفتر رییس جمهور بورکینافاسو بیاد بهمون توهین کنه و تحقیرمون کنه
واقعا وزیر امور خارجه خسته نباشه
Iran, Islamic Republic of
اگر ترکیه حکومت عثمانی داشته خوب ایران هم امپراتوری عظیمی داشته که نصف خشکی های زمین تحت حکومت امپراتوری ایران بوده
حاجی
Iran, Islamic Republic of
اردوغان اشتباه سلطان سلیم و درباره ایران داره تکرار میکنه....