شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

گزارشی از هفته سیزدهم لیگ دسته اول

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 453683
توقف تیم‌های بالای جدول، برد پاس در خانه برای فرار از قعر، شکست تیم‌های مدعی صنعت نفت، خیبر خرم آباد و ماشین سازی و برتری ارزشمند خونه به خونه و مس کرمان از اتفاقات مهم هفته سیزدهم لیگ دسته اول بود.
 به گزارش جهان به نقل از مهر، هفته سیزدهم از مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عصر سه‌شنبه با برگزاری ۱۰ مسابقه به پایان رسید که دو تیم بالانشین پیکان و فجرسپاسی که رقابت نزدیکی با همدیگر دارند، برای دومین هفته متوالی برابر حریفان‌شان تن به تساوی دادند که ناکامی این هفته آنها در خانه رقم خورد.
 
در تهران پیکان صدرنشین که تا دقیقه ۸۳ از میهمانش آلومینیوم اراک پیش بود، در نهایت برابر این تیم به تساوی یک بر یک رضایت داد و فجرسپاسی هم برابر میهمانش مس رفسنجان به تساوی بدون گل رسید تا همچنان پیکان به خاطر گل زده بیشتر نسبت به رقیب شیرازی در صدرجدول باقی ماند.
 
در بابل، خونه به خونه رده سومی که هفته پیش با ۴ گل در زمین آلومینیوم اراک شکست خورده بود، برابر یکی از مدعیان این رقابتها یعنی صنعت نفت آبادان به پیروزی ۲ بر یک دست یافت تا جایگاهش در رده سوم را تحکیم بخشد. مس کرمان هم در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته با گل دقیقه ۸۰ فرزاد حسن‌خانی میهمانش خیبر خرم‌آباد را با یک گل شکست داد تا در رده چهارم جدول باقی بماند.
 
بهترین اتفاق این هفته برای داماش گیلان رخ داد زیرا با پیروزی برابر مس رفسنجان، ۵ پله در جدول صعود کرد و از بین مثلث قعرنشینان به رده سیزدهم رسید. در این هفته ماشین‌سازی هم در خانه ایرانجوان شکست خورد تا بوشهری‌ها با بردن این تیم مدعی، سه پله در جدول صعود کنند. در بخش پائینی جدول، شهرداری اردبیل با برتری مقابل میهمانش توانست به بقش بالایی جدول برسد ولی نساجی در زمین گیتی‌پسند اصفهان متوقف شد.
 
همچنین در نبرد قعرنشینان تیم پاس در خانه با یک گل فولادیزد را شکست داد با صعود یک پله‌ای در جدول، به آینده امیدوارتر شد. نفت مسجدسلیما هم در آخرین مسابقه هفته با نتیجه ۲ بر یک پارسه را مغلوب کرد تا به نیمه بالایی جدول برسد و شرایط بهتری را برای خودش رقم بزند.
 
در پایان دیدارهای این هفته چهار تیم پیکان تهران، فجرسپاسی شیراز، خونه به خونه بابل و مس کرمان با نتایجی که بدست آوردند، اختلاف خود را با دیگر تیم‌های تعقیب کننده بیشتر کردند تا یک سوم لیگ دسته اول را با نتیجه‌ای قابل قبول به پایان برسانند.
 
نتایج دیدارهای برگزار شده از هفته سیزدهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
* مس کرمان یک - خیبر خرم آباد صفر
* داماش گیلان یک - گل‌گهر سیرجان صفر
* خونه به خونه ۲ - صنعت نفت آبادان یک
* فجرسپاسی شیراز صفر - مس رفسنجان صفر
* گیتی‌پسند اصفهان صفر - نساجی مازندران صفر
* شهرداری اردبیل ۲ - آلومینیوم هرمزگان صفر
* پاس همدان یک - فولاد یزد صفر
* پیکان تهران یک - آلومینیوم اراک یک
* ایرانجوان بوشهر ۲ - ماشین‌سازی تبریز یک
* نفت مسجدسلیمان ۲ - پارسه تهران یک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *