پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

حمله رژیم صهیونیستی به سوریه +تصاویر

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب: 439916
جنگنده های دشمن صهیونیستی در چارچوب حمایت از گروه های مسلح تروریستی و برای بالابردن روحیه آْنها، شب گذشته به یک مرکز نظامی در مسیر القنیطره حمله کردند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در پی ادعای این رژیم مبنی بر شلیک چند راکت به شمال فلسطین اشغالی از بلندی‌های جولان، شب گذشته با تجاوز به خاک سوریه یک نفر را به شهادت رساندند و ۷ نفر را نیز زخمی کردند.

متجاوزان صهیونیست در چارچوب حمایت از گروه‌های مسلح تروریستی و برای بالابردن روحیه آنها، ساعت ۱۱ و نیم شب گذشته به یک مرکز نظامی در مسیر القنیطره حمله کردند که بر اثر آن یک نفر شهید و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

یک مقام نظامی نیز روز گذشته اعلام کرده بود که دشمن صهیونیستی ساعت شش و نیم بعد از ظهر (به وقت محلی) اقدام به پرتاب چند راکت به خاک سوریه کرد که در جریان آن اداره حمل و نقل و ساختمان استانداری القنیطره هدف قرار گرفت.


وی در عین حال خاطرنشان کرد که این حمله صرفا خسارت مالی بر جای گذاشت.

کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز تصاویری از موشک‌های رژیم صهیونیستی که به طرف اهداف این رژیم در جولان در حرکت هستند را منتشر کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس اعلام رسانه‌های خبری، رژیم صهیونیستی سازمان جهاد اسلامی فلسطین را به دست داشتن در حملات موشکی از بلندی‌های جولان به شمال اسرائیل متهم کرده و دولت سوریه را در قبال این حملات مسئول دانسته بود.

در عین حال سازمان جهاد اسلامی با تکذیب این اتهام، هدف رژیم صهیونیستی را طرح این ادعا، بهانه جویی برای تعرض به این جنبش و رهبران آن دانسته و نسبت به عواقب آن به تل آویو هشدار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه ادعا کرد که چند راکت از بلندی های جولان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده اما تلفاتی نداشته است.


پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد چهار فروند راکت از خاک سوریه به منطقه جلیله در بخشی از جولان اصابت کرده است که هیچ قربانی به دنبال نداشته است.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت پرتاب این راکت‌ها را بر عهده نگرفته اما رژیم صهیونیستی ادعا کرده که مسئولیت آن به دوش دولت سوریه است و دولت بشار اسد باید پاسخگوی این اقدام باشد.

ارتش رژیم صهیونیستی به سوریه هشدار داد که موشک‌های شلیک شده از بلندی های جولان به مناطق شمالی این رژیم را تلافی خواهد کرد.

اسرائیل از سال ۱۹۶۷ حدود ۱۲۰۰ کیلومتر مربع از بلندی های جولان را اشغال کرده است.

گرچه اسرائیل و سوریه بطور رسمی در حالت جنگی قرار دارند اما خط آتش بس بعد از جنگ ۱۹۷۴ تقریبا آرام است اما تنش میان مرزهای سوریه و فلسطین اشغالی بعد از جنگ های داخلی سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده، تشدید شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *