دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

کفش طلا مشترک به سوآرس و رونالدو

پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 386089
باشگاه بارسلونا در مراسمی کفش طلایی فوتبال اروپا در فصل ۲۰۱۴ - ۲۰۱۳ را به لوئیس سوآرس داد. این جایزه به طور مشترک به این مهاجم اروگوئه‌ای و کریستیانو رونالدو مهاجم رئال مادرید رسید.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، لوئیس سوآرس مهاجم جنجالی بارسلونا فصل قبل با پیراهن لیورپول بازی‌های بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. او توانست در ۳۳ دیداری که با پیراهن این تیم انگلیسی به میدان رفت ۳۱ گل به ثمر رساند و به عنوان بهترین گلزن انتخاب شود. جالب این است که سوآرس حتی یکی از این گل‌های خود را هم از روی نقطه پنالتی به ثمر نرساند چرا که پنالتی‌زن نخست لیورپول استیون جرارد بود.

جایزه کفش طلایی فوتبال اروپا در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۴ به طور مشترک به سوارس و کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی رئال مادرید رسید با این تفاوت که رونالدو چند گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در مراسمی که در شهر بارسلونا برگزار شد کفش طلایی فوتبال اروپا که هر ساله به بهترین گلزن اهدا می‌شود به سوآرس داده شد. قرار است که باشگاه رئال مادرید هم در مراسمی این جایزه را به رونالدو دهد.

کنی دالگلیش اسطوره باشگاه لیورپول و سرمربی سابق این تیم در این مراسم حضور داشت و جایزه را به سوآرس داد. این مهاجم اروگوئه ای بعد از رابی فاولر نخستین بازیکنی است که در دو فصل پیاپی بیش از ۲۰ گل برای لیورپول به ثمر می رساند.

این برای سومین بار است که جایزه کفش طلایی فوتبال اروپا مشترکا به دو بازیکن می رسد. پیش از این هم هریستو استویچکوف و هوگو سانچس در فصل ۱۹۸۹-۱۹۹۰ و تیری آنری و دیگو فورلان در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۵ این جایزه را مشترکا به دست آوردند.

لوئیس سوآرس در ۱۳۳ بازی برای لیورپول توانست ۸۲ گل به ثمر برساند. او همچنین ۲۳ پاس گل داد که ۱۳ تای آنها در فصل قبل بود. سوآرس هر چند بهترین دوران خود را با پیراهن لیورپول پشت سر می‌گذاشت با این حال تصمیم گرفت از این تیم جدا شود تا پیراهن بارسلونا را بر تن کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *