جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دانشگاه آزاد صاحب دانشکده خبر می‌شود

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 374298
رئیس دانشگاه آزاد از تاسیس دانشکده خبر در این دانشگاه خبر داد و گفت: زمینه‌های جذب هیات علمی برای تاسیس دانشکده خبر را فراهم می‌کنیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد صبح امروز در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد خبرنگارانی که در میدان خون و آتش در غزه ایستادند تا چهره واقعی رژیم سفاک اسرائیل را نشان دهند و به شهادت رسیدند، گفت: افتخار می‌کنم که بتوانم یک خبرنگار صادق و شجاع باشم، ما معلم‌ها به نوعی خبرنگار هستیم.

وی با اشاره به صحبت‌های پایانی شهید صارمی در ۱۷ مرداد سال ۷۷ گفت: یاد صارمی‌ها، افشارها، آوینی‌ها و افراسیابی‌ها را گرامی‌ می‌دارم، گاهی تاثیر یک خبرنگار در تحولات اقتصادی و اجتماعی در حد یک دولتمرد موثر است.

میرزاده گفت: خبرنگارانی که در غزه شهید شدند تمام رشته‌های مظلوم‌نمایانه صهیونیست را پنبه کردند.

میرزاده ادامه داد: خبرنگاران چشم بیدار و وجدان جامعه بشری و تصویرگر زمان خویش هستند و می‌توانند صدای مظلومان باشند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه روز خبرنگار روز یادآوری حق‌‌جویی، عدالتخواهی و دریدن نقاب دروغین از چهره دروغ‌گویان است گفت: اطلاع‌رسانی یکی از ارکان حقوق بشر است و ما بدون وجود مطبوعات مستقل نمی‌توانیم انتظار جامعه عادل را داشته باشیم.

وی با بیان توصیه‌هایی به خبرنگاران گفت: آموزه‌های قرآنی برای خبرنگاران این است که انسان همیشه باید به دنبال برقراری قسط و عدل باشد و مسئله دیگر تبیین خبرهای رسیده است تا از انتشار اخبار نادرست جلوگیری شود.

میرزاده عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های انسان‌های مومن و متدین این است که هر سخنی را نمی‌گویند مگر آنکه دارای استحکام باشد. به گفته وی عبور از اخباری که بر آنها علم و آگاهی کافی ضرورت دارد، خبرنگار باید اعتدال و انصاف داشته باشد.

میرزاده افزود: به این فکر هستیم که تسهیلات تحصیلات تکمیلی برای خبرنگاران فراهم شود و تاسیس دانشکده خبر را در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه آزاد از تاسیس دانشکده خبر در این دانشگاه خبر داد و گفت: زمینه‌های جذب هیات علمی برای تاسیس دانشکده خبر را فراهم می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *