يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
التماس‌های آخر برای جدا نشدن اسکاتلند از انگلیس؛

کشور استعمار پیر در آستانه تجزیه!

پس از استقلال ایرلند از انگلیس نوبت به اسکاتلند رسید
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 364298
سرزمین کوچک انگلیس که با ضمیمه کردن سرزمین‌های ولز، ایرلند و اسکاتلند نام جعلی "بریتانیای کبیر" را برای خود برگزید، پس از استقلال جمهوری ایرلند که به بهای خون مردم این سرزمین به دست آمد، با استقلال اسکاتلند شاهد چالشی عمیق در بقای سرزمین خود خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، پیر استعمار که شگردش در سده‌های اخیر تفرقه و تجزیه کشورهای هدف بوده، حالا خودش هم در خطر چندپارگی کشورش دست و پا می‌زند.

شهریورماه امسال مردم اسکاتلند که کشورشان یک سوم خاک انگلیس و مهمترین منابع نفت و گازی بریتانیا کبیر به آنها تعلق دارد، برای استقلال کامل از انگلیس به پای صندوق‌های رای می‌روند که بر طبق آخرین آمار، بیشتر مردم اسکاتلند در همه‌پرسی به استقلال کشورشان از انگلیس رای خواهند داد.

سرزمین کوچک انگلیس که با ضمیمه کردن سرزمین‌های ولز، ایرلند و اسکاتلند نام جعلی بریتانیا کبیر را برای خود برگزید، پس از استقلال جمهوری ایرلند که به بهای خون مردم این سرزمین به دست آمد، امروز شاهد چالشی عمیق در بقای سرزمین خود است.

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس نیز که آگاه است تنها بازنده استقلال اسکاتلند، انگلیس بوده زیرا این مسئله ضربه جبران‌ناپذیری بر پیکره استقلال روباه پیر می‌زند، آخرین تقلاها و التماس‌ها را برای جدا نشدن اسکاتلند از کشورش می‌کند و برای این منظور دست به تهدید اسکاتلندی‌های نیز می‌زند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *