شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۲
۱

فاصله‌گذاری و تردیدهای جدی اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور

شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۹
کد مطلب: 354348
گفت و گوی روزنامه اعتماد با غلامحسین کرباسچی، از فاصله‌گذاری و تردیدهای جدی اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور حکایت می‌کند.
فاصله‌گذاری و تردیدهای جدی اصلاح‌طلبان با رئیس‌جمهور
به گزارش جهان به نقل از کیهان، کرباسچی البته در پاسخ سوال‌های تردیدآمیز روزنامه اصلاح‌طلب، به شکل جدلی پاسخ داده و تصریح کرده که مگر خاتمی به همه شعارها و وعده‌ها عمل کرد که از روحانی توقع داشته باشیم.

خبرنگار می‌پرسد «آیا فردایی که روحانی به تدریج از برخی مواضع اصلاح‌طلبانه فرضا فاصله گرفت، صدای اعتراض و انتقاد از درون خیمه اصلاح‌طلبان بلند نمی‌شود که نباید به این گزینه تن می‌دادیم؟» و کرباسچی در پاسخ می‌گوید حجاریان در جلسات انتخاباتی اصلاح‌طلبان می‌گفت اصلاح‌طلبی را رها کنید و باید شعارمان کاهش آلام مردم باشد.

روزنامه اعتماد مجددا می‌پرسد «در صورتی که روحانی به خاطر عملکردش شکست بخورد، شکست روحانی صددرصد به حساب شکست اصلاح‌طلبان هم گذاشته خواهد شد در حالی که روحانی صددرصد اصلاح‌طلب نیست و نباید در این مورد تعارف سیاسی کنیم. به همین دلیل هم این هشدار از بدنه اصلاح‌طلبی شنیده می‌شود که وقتی ما در قدرت سهمی نداریم چرا باید در شکست‌های احتمالی روحانی سهیم شویم و هزینه این شکست را در انتخابات مجلس بعد بپردازیم معتقدند وقتی در قدرت سهم نداریم در شکست نباید شریک باشیم. می‌گویند که روحانی حاضر نیست برای اصلاح‌طلب‌ها هزینه بدهد و عینیت آن را در انتخابات مجلس آینده و عملکرد رحمانی فضلی ارزیابی می‌کنند».

کرباسچی در پاسخ گفت: یعنی دولت خاتمی که صددرصد از او حمایت کردیم در همه کارهایش موفق بود یا به سرازیری افتاد؟ وقتی به سرازیری افتاد و اصلاح‌طلبان هم‌چنان در کنارش ماندند، آیا اشتباه کردند و شکست خوردند؟ چه فرقی هست بین اینکه روحانی شکست بخورد با وقتی که خاتمی شکست خورد؟

وی ادامه می‌دهد: قطعا هیچ اصلاح‌طلبی نمی‌تواند بگوید که ما در دوره خاتمی تمام برنامه‌های کلان و جزیی را قبول داشتیم. یادمان باشد نخستین تهاجم به خاتمی از دفتر تحکیم و حامیان او در دانشگاه بود. تا جایی که ایشان عصبانی شدند و گفتند که دستور می‌دهم بیرون‌تان کنند.

دبیرکل کارگزاران همچنین در پاسخ این پرسش که «اگر یک سال آینده برخی وزرای دولت روحانی عملی انجام دادند که ۱۸۰ درجه خلاف مرام اصلاح‌طلبی بود، آیا بدنه اصلاح‌طلبان هزینه‌اش را می‌دهند؟» گفت: به هر حال از الان نمی‌توانیم یک سال بعد را پیش‌بینی کنیم اما با وضع موجود فکر می‌کنیم که روحانی مشورت‌پذیر است. از دوره انتخابات تا امروز، رفتار روحانی، رفتار قابل دفاعی است. نمی‌گویم طوری رفتار کرده که من به عنوان عضو کارگزاران انتظارش را داشتم یا همان رفتاری را داشته که آقای محمدرضا خاتمی انتظار داشته است اما ببینید همین الان آقای تاج‌زاده از زندان بیشتر از هر فرد اصلاح‌طلب دیگری دولت روحانی و عملکردش را تایید می‌کند.

کرباسچی همچنین گفت: نمی‌توان هر روز به پهلوی یک وزیر زد و بگوییم این طوری رفتار کن و آن طوری رفتار نکن.

وی درباره این سوال که آیا کارگزاران بدنه اجماعی دارد می‌گوید: بدنه به این معنا که کارت عضویت به دست افراد بدهیم، نداریم... ما دنبال گسترش تشکیلات‌مان هستیم و شورای مرکزی را گسترش دادیم و جایگزینی افرادی که رفتند را انجام داده‌ایم در استان‌ها هم نیروهای کارگزارانی را منسجم کرده‌ایم و انتخابات مجدد در نیروهای استانی داشته‌ایم و ممکن است اواسط سال آینده کنگره را برگزار کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
الان کرباسچی کجاست؟؟؟