چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۶
۳۵

مجمع روحانیون: شنبه خونین کار ما نبود!/ باید مراجع را واسطه کنیم

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب: 342502
مجمع روحانیون مبارز با تکذیب صدور بیانیه دعوت به تجمع در ۳۰ خرداد پس از خطبه‌های رهبر معظم انقلاب (۲۹ خرداد ۸۸) مدعی شد: مجمع روحانیون هرگز چنین بیانیه‌ای صادر نکرده است.
مجمع روحانیون: شنبه خونین کار ما نبود!/ باید مراجع را واسطه کنیم
به گزارش جهان به نقل از کیهان، این مجمع با تکذیب صدور بیانیه دعوت به تجمع در ۳۰ خرداد پس از خطبه‌های رهبر معظم انقلاب (۲۹ خرداد ۸۸) می‌نویسد: مجمع روحانیون هرگز چنین بیانیه‌ای صادر نکرده است بلکه این مجمع در تاریخ ۱۳۸۸/۳/۲۷ (سه‌ روز قبل از ایراد خطبه‌های مقام معظم رهبری) برابر با قانون احزاب طی نامه‌ای از وزارت کشور تقاضای صدور مجوز راهپیمایی کرد، متأسفانه وزارت کشور علیرغم پیگیری مکرر تا روز شنبه ۱۳۸۸/۳/۳۱ از دادن پاسخ منفی یا مثبت خوداری کرد و ظهر روز شنبه به صورت تلفنی مخالفت خود را با تقاضای مذکور اعلام نمود. از آنجا که خبر تقاضای مجمع در برخی رسانه‌ها منعکس شده بود مجمع بلافاصله طی بیانیه‌ای رسمی اعلام نمود که بدلیل مخالفت وزارت کشور، این مجمع هیچگونه برنامه‌ای برای راهپیمایی ندارد و تلاش نمود از طریق صدا و سیما و سایر امکانات رسانه‌ای مراتب را به اطلاع مردم برساند.

این بیانیه ادعا کرد: کیهان مطلبی کذب علیه این مجمع که از یادگاران حضرت امام خمینی است، منتشر نموده که همانند دهها دروغ دیگر نتیجه‌ای جزء تشویش اذهان عمومی و متهم نمودن این نهاد مبارک و اعضاء محترم و برجسته آن و القاء اختلاف و تفرقه در جامعه ندارد.

یادآور می‌شود برخی اعضای مرکزیت مجمع روحانیون (نظیر خاتمی) تا همین ماه‌های اخیر با دست‌اندرکاران و بازداشتی‌های فتنه ۸۸ در رفت و آمد بوده‌اند و این در حالی است که خود خاتمی در جلسات محفلی چندین‌بار اعتراف کرده که باور ندارد در انتخابات ۸۸ تقلب صورت گرفته است. ادعای تقلب اسم رمز فتنه‌گری و التهاب و آشوبگری اصلاح‌طلبان تندرو در خیانت بزرگ آن سال بود.

مجمع روحانیون روز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۸۸ درخواست راهپیمایی برای روز شنبه ۳۰ خرداد (مصادف با سالروز آغاز حرکت تروریستی در سال ۱۳۶۰) را به فرمانداری تهران ارسال نمود و خبر آن را منتشر کرد و این در حالی بود که روز قبل از آن خبرگزاری‌ها از برگزاری نماز جمعه تهران به امامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای خبر داده بودند. ملت غیور ایران که در دو سه روز بعد از انتخابات نگران وضعیت بودند، همگی منتظر بودند تا رهنمودهای رهبری را به گوش جان بشنوند و در این میان خبر اقامه نماز جمعه به امامت ایشان، پایانی بر این انتظار بود.

در حالی که انتظار می‌رفت گروهها و جریانهای سیاسی نیز همسوی با ملت به استقبال رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب روند و تا برگزاری نماز جمعه و استماع سخنان ایشان از هرگونه اقدام نسنجیده دوری نمایند، لیکن مجمع روحانیون مبارز در اقدامی مشکوک و پرابهام، پیشاپیش برای فردای برگزاری نماز جمعه درخواست راهپیمایی نمود.

پنج‌شنبه (۲۸ خرداد) مجمع روحانیون ضمن تأکید به درخواست پیشین، با گسترش سطح آن، برای برگزاری راهپیمایی و تجمع در شهرها و میادین سراسر کشور درخواست مجوز نمود. این اقدام که توسط کارشناسان سیاسی اقدامی فتنه‌انگیزانه ارزیابی می‌شد، متأسفانه در کارنامه مجمع مدعی خط امام و ولایت فقیه، ثبت گردید.

این مجمع تا ساعات پایانی منتهی به روز شنبه نیز تلاشی برای لغو تجمع غیرقانونی اعلام شده نکرد. برخلاف اعتقاد برخی از اعضای مجمع، تعلل سؤال‌برانگیز دبیر این تشکل هم چنان ادامه یافت تا اینکه بنابر برخی گزارش‌ها آشوبگران آرایش نهایی خود را برای زدن ضربه صورت دهند. در این هنگام بود که ناگهان خبری فوری بر پیشانی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها نشست؛ «راهپیمایی امروز مجمع روحانیون لغو شد»! این عنوان خبری بود که با امضای موسوی خوئینی‌ها، دبیر مجمع روحانیون مبارز، در آستانه شکل‌گیری آشوب، راهی خروجی سایت‌ها شد. کاری که صرفاً ظاهرسازی بود و ساعاتی بعد اخبار اندوه‌بار از آشوب و اغتشاش، یکی پس از دیگری، منتشر شد و علاوه بر خسارت‌های میلیاردی به اماکن خصوصی و عمومی و به آتش کشیده شدن مسجد لولاگر در نزدیکی خیابان آزادی، توسط عناصر مسلح منافقین و اشرار، شماری از شهروندان بی‌گناه به ضرب گلوله کشته و زخمی شدند و این در حالی بود که جانشین نیروی انتظامی اعلام کرد این نیرو به هیچ وجه از سلاح گرم استفاده نکرده است.

تعلل چند ساعته و مشکوک دبیر مجمع روحانیون در لغو راهپیمایی روز شنبه بدون وجود کوچکترین توجیه را هرگز نمی‌توان در شکل‌گیری آشوب‌های آن روز نادیده گرفت؛ تعللی که موسوی خوئینی‌ها و خاتمی را مسئول خون کشته‌شدگان و مجروحین ماجرا می‌کند.
یادآور می‌شود فتنه‌گران وابسته به گروهک‌های ضد انقلاب و جریان نفاق جدید- مستظهر به حمایت طیف‌هایی نظیر مجمع روحانیون- سرانجام کار اوباشیگری را به هتاکی علیه ساحت امام حسین علیه‌السلام در روز عاشورا کشاندند و این در حالی است که در ۸ ماهه پیش از این ماجرای سیاه، به اسلام و جمهوری اسلامی و ولایت فقیه و امام و رهبری اهانت کرده بودند.

مجمع روحانیون هنوز هم این رفتارهای ضد انقلابی را که به نیابت از آمریکا و اسرائیل و انگلیس صورت گرفت، محکوم نکرده است.

باید مراجع را واسطه کنیم

در همین حال مشرق هم نوشت: در روزهای اخیر بحث های گسترده ای میان اعضای مجمع روحانیون درباره بازخوانی مواضع مجمع پس از انتخابات ۸۸ مطرح شده است. برخی اعضا با اشاره به بیانیه های ساختارشکن آنان پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری معتقدند ما باید شجاعت اعتراف به اشتباه را داشته باشیم. همچنین سکوت ما دربرابر وقایعی چون پاره کردن تصاویر امام خمینی(ره) باعث شده تا این رفتارها به نام ما ثبت شود.اما برخی دیگر از اعضا ضمن مخالفت با این پیشنهاد گفته اند اگر به اشتباهات خود اعتراف کنیم باعث می شود سخت گیری های نظام بر ما بیشتر شود. ما باید از طریق ملاقات با برخی مراجع و علما، آنها را واسطه قرار داده وبا پادرمیانی آنان به نظام برگردیم.

همچنین سخنان افشاگرانه حجت الاسلام رحیمیان علیه دخالت اعضای مجمع روحانیون در فتنه ۸۸ باعث شد تا کمیته ای با هدف ضربه زدن به حجت الاسلام رحیمیان شکل گرفته و تلاش هایی را برای یافتن اسناد رانت خواری و فساد وی آغاز نمایند. گزارش این کمیته پس از چند روز تلاش نشان داد وی در منزلی ساده و به دور از هرگونه تجمل و ویژه خواری زندگی می کند و در طول مدیریت ۳۵ ساله وی، نقطه منفی و مفسده ای وجود نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر فتنه گر و منافق
حر
مثل اینکه بعضی منافقانه رای منفی میدهند
بسمه تعالی
کسانی که ضعف ایمان به خدا دارند و از شیطان بزرگ آمریکا و خلف نامشروعش یعنی اسرائیل جنایتکار می ترسند و این شیطان بزرگ را به عنوان بت بزرگ پرستش می کنند در صدر کشور فروشی به بیگانگان هستند. ....
طاهر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
....شما اگر وجدان داشته باشید می دانید که ابتدا راهپیمایی ها ی توده مردم راهپیمایی سکوت بود ....
دلسوخته
Iran, Islamic Republic of
راهپیمایی سکوت با چاشنی حمله به پایگاه بسیج ، آتش زدن مساجد، حمله به مهد کودک، آتش زدن کیوسک تلفن ایستگاه اتوبوس،آتش زدن بانک و اتوبوس، آتش زدن سطلهای زباله، پاره کردن تصاویر حضرت امام سوزاندن پرچم های عزاداری سالار شهیدان و حمله به عزاداران حسینی و .... البته همه اینها بدون مجوز از وزارت کشور و با تایید و دستور از رژیم صهیونیستی و دولت مستکبر آمریکا و رژیم خبیث سلطنتی انگلیس صورت گرفت.این کارنامه روشن را به مجمع روحانیون .... تبریک میگوییم.
برخی اتفاقات در زمان خودش خوب شناخته نمی شود بحث فتنه و اینکه کی مقصر اصلی و کی اول شروع کرد و طرف دیگر هم لجبازی و دشمن هم از موقعیت کمال استفاده را برد هم از آن وقایع است بعداً مشخص می شود در راهپیمایی سکوت کی اول درگیری را شروع کرد اگر در این دنیا هم مشخص نشود ظاهراً آخرتی هم هم هست مشخص خواهد شد
....
برای همین فائزه پشت وانت.....
مردم را دعوت به سکوت می کرد؟
روز عاشورا که سر مردم به عزاداری هاشون گرم بود راهپیمایی سکوت شما بود که آتش به خیمه ها زد، سر مردم را شکست، بیرق ها را پاره پاره کرد.
آن روز گوش هایتان کجا بود که صدای سوت و کف و هلهله دوستان خودتان را بشنوید؟
حالا خوبه فیلماش هست.... اوایل سکوت بود بعدش که تهران تو آتیش بود
بیدارشو ای رفیق تاکی خفتن
نه بابا! خودت فکر کردی یا اربابات بهت رسوندن؟ پس علیه رییس جمهور قانونی وبیست وپنج میلیونی ... مهدی عربده میکشید؟
Iran, Islamic Republic of
در راهپیمایی سکوت می گفتند: اوباما ، یا با اونا یا با ما
اعضای محترم مجمع نگران شانتاژهای اصولگرایان نباشید .....
عبدالله
آره ، چون تا رسانه های آمریکایی و اسرائیلی را دارید نیازی به اصول گرایان ندارید. آنها همه جوره جور شما را می کشند
......شما قدرت طلبان
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
يه جمله مي شه ختم كلام گفت:
بايد حواسمون باشه و يادمون نره تو سال 88 چه به سر اين مملكت اومد و اوني كه موضع خودش رو معلوم نكرد دامنش لكه داره...
سرباز بی ادعا
Iran, Islamic Republic of
ننگ فتنه 88 بر پیشانی .... منافق تا ابد زده شده است. و این ننگ تا قیام قیامت باقیست و افسوس که با هیچ توبه و ندامت هم پاک شدنی نیست.
طاهر
Iran, Islamic Republic of
با سلام
تو بی ادعا اینهمه از طرف خدا حکم می دهی اگر ادعا داشتی چه می گفتی . بابا ریا کاری و تزویر چقدر !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تاکی میخواهید به این کارهای به منطق ادامه دهید.؟؟؟؟؟؟؟
تا موقعی که امریکا هبل و لات و عزیی را به نام خدا رنگ میکنه دست مزدور
هایی مثل تو میده......تو برو ساندویچت رو بخور .....
خدای شما منافقان هم مثل خودتون کاریکاتوریه......
رضا
آقا مرد باشید چند مورد از خیانت های اینارو رو کنید دیگه صدا شون در نیاد(تسخیر لانه جاسوسی و ...
Iran, Islamic Republic of
روسياهي مي ماند و بس
مرگ بر موسوی مرگ بر کروبی مرگ بر خات... و فتنه گران سال88
حتما نن جونه اقای کروبی سبب اون کشته ها بوده نه؟؟ شما و سران فتنه که همتون بی تقصیرید، کلا میخام بدونم به روح اعتقاد دارید؟
رضا
حداقل می تونند بعد از گذشت 4 سال به فرموده آقا عمل کنند و توبه نامه بنویسند و فتنه گران را محکوم کنند.
خوئینی ها بنویس تا نمردی!
مجمع روحانیون در 23 خرداد 1388برای چه چیزی می خواست راهپیمایی کند؟
برای برهم زدن کشور؟برای آشوب و بلوا؟برای خوش امد اوباما؟پ....
جواد
هیچی نگفتن دیدید که الان طلبکار هم هستن.برخی ملاحضات کاملا به ضرر نظام تمام شد و باعث شد آینده به خطر بیفته.برخی خواص باید پیاده میشدن ولی دیدیک که در این یکی دوساله دوباره سوار قطار شدن .البته با تخریب دولت نهم و دهم موفق شدن سوار بشن و این نتیجه ملاحضات بود.حالا هم دیگه کار از کار گذشته و پیاده کردن اونها با خداست که با نتیجه اعمال پیاده بشن.
به جای غر زدن ، اگه مبارزه فرهنگی بکنیم کیلید بعضیا میشکنه وزودتر از چهارسال از قطار پیادشون میکنیم....
این عین دروغ است هنوز زمان زیادی نگذشته وخاطرات ان روز را به خوبی به خاطر داریم
لحن ونوع نامه ای که اقایان دادند واز کنسل شدن راهپیمایی خبر دادند دقیقا طوری بود که مخاطب مخالف ان را برداشت میکردوبرای همین هم در نامه مکان وزمان راهپیمایی کذایی انها مشخص بود وسبزها هم دقیقاپیام را گرفتندودرزمان ومکان مشخص شده تجمع کردند اقایان نمیتوانند قضیه را ماست مالی کنند
اقای طاهر عزیز بدترین چیز اینه که آدم خودش را گول بزندوچیزی که من اصفهانی یادمه از 25 خرداد اتوبوس و سطل آشغال آتیش زدید.حالا چطور میگی راهپیمائی سکوت؟بالاخره هزاران فیلم و کلیپ موبایلی در دست همه هست.
آشنا
Iran, Islamic Republic of
سلام.پس حتما آقای خاتمی -سید حسن خمینی-راست میگن
راست میگن
.....
توضیح مجمع روحانیون روشن است. من هم یادمه که تقاضای آن ها برای 27 خرداد بود. ظهر شنبه هم صدا و سیما در بخش ها مختلف خبری و زیر نویس لغو راهپیمایی را اطلاع رسانی کرد.
مقصر وزارت کشور بود که مخالفتش با راهپیمایی را دیر اعلام کرد.
راهپیمایی بدون حمل سلاح در قانون اساسی تصریح شده است.
عزیز دل برادر مجمع نباید تا قبل از گرفتن مجوز رسانه ای میکرد راهپیمایی رو....هرچه قدر هم آدم خوشبینانه نگاه کنه باز گاف اینا رو نمیشه جمع و جور کرد
یووووووووهوووووووو
فرهاد
اوشونا همشون اجمعین دچار اختلالات شخصیتی د... اینا رر بفرستید خارج معالجه احتمالا دچار کمبود شدید سلولهای مغزی شدن توهم میزنن
فرهاد
http://m.youtube.com/watch?v=iyXp8CxmfJM اینجا را ببینید و خودتان قضاوت کنید