يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۹
۸۴

انتقاد شدید رئیس دیوان عدالت اداری از افتتاحیه جشنواره فیلم فجر

مسئولان به جای کف زدن، برخورد کنند
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 341335
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: چرا باید در جشنواره فیلم فجر که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود، از افراد فاسد به تجلیل و تکریم یاد شود و مسئولان حاضر در جلسه برای آن‌ها کف بزنند؟
انتقاد شدید رئیس دیوان عدالت اداری از افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام منتظری در مراسم ویژه‌ای که به مناسبت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد، با نقد آنچه در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر روی داد، به دولت در ارتباط با برخی سیاست‌ها در حوزه فرهنگ تذکر داد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی معاون اول قوه قضاییه، جمعی از قضات، مدیران و کارکنان دیوان عدالت اداری برگزار شد، منتظری ضمن تقبیح تجلیل از برخی چهره‌های سینمای فاسد قبل از انقلاب گفت: چرا باید در جشنواره فیلم فجر که به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب برگزار می‌شود، از افراد فاسد به تجلیل و تکریم یاد شود و مسئولان حاضر در جلسه برای آنان کف بزنند.

وی افزود: ما از هنرمندان حمایت می‌کنیم اما سینما و هنر باید در جهت اهداف انقلاب باشد، نه اینکه ارزش‌های نظام را زیر پا بگذارد.

رئیس دیوان عدالت اداری در این مراسم ضمن تبریک آغاز دهه مبارک فجر که یادآور حماسه الهی و آسمانی امام راحل و ملت شریف ایران است، به یادآوری خاطراتی از روز ورود امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: در این دقایقی که یادآور حضور امام(ره) در خاک ایران است، یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه هدف از انقلاب اعتلای کلمه «الله» بود، اضافه کرد: هدف از انقلاب، اعتلای کلمه «الله» بود و امام خمینی(ره) با فراهم آوردن زمینه عینیت بخشیدن به اسلام، بزرگ‌ترین خدمت را در حق ملت کردند.

وی گفت: ما نیز خدا را شاکریم که عنایت کرد تا در این عصر و زمانه قرار بگیریم و امیدواریم بتوانیم بخشی از این رسالت را جامعیت ببخشیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه با اشاره به اینکه باید با گذشت سال‌ها نسبت به نقایص و کاستی‌ها، حساس‌تر بود، افزود: ما باید تا آنجا که توان داریم، اهداف اسلام را با از خودگذشتگی و بصیرت به سرانجام برسانیم و هر انسان دردمندی باید در این راستا امر به معروف، نهی از منکر و نظارت همگانی را مورد توجه قرار دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری به آنچه در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، اشاره کرد و افزود: هنر هفتم زمینه خوبی برای به کمال رسیدن جوانان است و ما نیز از تمامی دست‌اندرکارانی که در این راستا خدمات ارزنده‌ای را به ملت ایران ارائه می‌دهند، تشکر می‌کنیم، اما اگر چه باید نیمه پر لیوان را دید، ولی این نباید مانع دیدن ضعف‌ها و به عبارتی ندیدن نیمه خالی لیوان شود.

وی با اشاره به سخن رئیس جمهور مبنی بر اینکه دولت نقدپذیر است، تصریح کرد: رئیس‌جمهور بار‌ها گفته‌‌اند که دولت ما نقدپذیر است و من نیز امروز می‌خواهم نقدی را مطرح کنم و آن این است که چرا در مراسم افتتاح جشنواره فیلم فجر در بین افرادی که از آن‌ها تجلیل و تکریم به عمل ‌آمد، از افراد فاسد قبل از انقلاب نیز با کمال وقاحت تقدیر و تشکر شد؟

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: به عبارتی در این مراسم از افرادی نام برده شد که قبل از انقلاب، فسادشان تمام سینمای ایران را گرفته بود، و این در حالیست که بعد از انقلاب عده‌ای از آن‌ها فرار کرده و برخی از آن‌ها، امروز همچنان در خارج از کشور و در زیر پرچم سلطنت‌طلبان با افراد فاسد فراری عکس گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: چرا باید در نظام جمهوری اسلامی آنهم در روز افتتاحیه جشنواره فیلم فجر از چنین افرادی تجلیل شود؟ آیا این است آنچه امام(ره) به دنبال آن بود؟ یعنی با گذشت ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره‌ای رسمی و با هزینه بیت‌المال، از افراد فاسد تجلیل شود و وزیر ارشاد نیز به جای برخورد با این عناصر، برای آن‌ها کف بزند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه بی‌شک چنین اقدامی دل دینداران را به درد آورده و واکنش مراجع معظم را در پی خواهد داشت، گفت: حزب‌الله و مردم مسلمان کشور اجازه نخواهد داد که این افراد از فضای معنوی نظام سوء استفاده کنند و ارزش‌های والای انقلاب را زیر پا بگذارند.

وی با بیان این مطلب که برای هنر و هنرمند احترام قائلیم، گفت: ما از هنرمندان کشورمان استقبال می‌کنیم، اما هنرمندی که در جهت اهداف انقلاب باشد.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان خاطرنشان کرد: باز شدن فضا به این معنی نیست که افراد فاسد اهداف شیطانی خود را وارد نظام کنند و انتظار ما از مسئولین این است که حواس خود را جمع کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر من سعید راد حرف بدی نزد به هر حال این افراد برای خودشان در دوره ای ستاره ای بودند
بستگی داره شما ستاره رو چی ببینی...شماها همچنان دنبال روی ستاره ها و الگوهای اینچینی باش
من مطمئنم هدف سعید راد فقط دهن کجی بود نه تقدیر از یک بازیگر چرا که می توانست از آقایان نصیریان، مشایخی، انتظامی و ...... دیگران یاد کند.
ایرانی
آقای رییس دیوان!
آیا شما از امیرالمومنین علی علیه السلام بالاتری؟!

اگر اینها توبه کرده باشند چه؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
اینها علنا با ارزشهای انقلاب مقابله میکنند .اگر دیر مقابله شود اثری از انقلاب باقی نمیماند.
این اقایونی که سعید راد نام برد در زمانی برای خودشان بازیگر بودند و فرهنگ غالب جامعه انها را قبول داشت ضمنا ارزشهای انقلاب جاذبه حداکثری و دافعه حداقلی است ....
بروبابا!!!!!!!!!!!
United States
چرا شما ها تصورتون از انقلاب یه چیز خیلی ضعیف و آسیب پذیره؟؟ عزیز من با دو حرف غیر متعارف و انتقاد سر یک جلسه که به انقلاب آسیبی نمیرسه. انقلاب بزرگتر و قویتر از این حرفاست.
حسيني
خداوند بر تائيدات ايشان بيفزايد كه بي تفاوت از كنار مسائل عبور نميكنند، ان شاء الله مسئولين ديگر هم "نهي از منكر" را بعنوان عمل واجب فراموش نكنند.
يا علي (ع) مدد ...
حسین
United States
آقای سعید راد لطفا" توجه کنید جشنواره فیلم فجر جای عناصر مردمی است که در راستای انقلاب اسلامی ایران هستند و همواره در همین جهت بگام برد می دارند.
البته شما در افتتاحیه جو زده شدید و عنان خود را از دست دادید و فراموش کردید که در کجا هستید و چه بگوئید!!!!! شما از کسانی نام بردید که در نزد ملت اسلامی و خانواده شهدا جایگاهی ندارد...
آقای سعید راد !!!! ملت شهید پرور ایران از هنرمندان مردمی و طرفدار نظام اسلامی پشتیبانی و حمایت میکنند و نه هر باصطلاح هنرمندی ...!!!!!!!.
برادر!
جای ظاهر و باطن عوض شده است!
اگرچه اینان ظاهری ناشایست دارند اما فاسدان حقیقی، دزدان بیت المال هستند که مبسوط الید بر جان و مال ملت چنگ زده و بر مال و مکنت خود افزوده اند!
اينان بر سر سفره دزدان حرفه ای بيت المال در گذشته و حال نشسته اند و با اين خلط مبحث نمی توانيد تطهيرشان کنيد.
ابراهیم
خلط مبحث نکنید ، هر بدی به نوبه ی خودش بد است ، سعی نکنید یه گند رو با یه گند دیگه کمرنگ و کوچک کنید
مهدی
دلتون خوشه
وقتی رئیس جمهور میگه تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیرارزشی را قبول نداره، یعنی همین دیگه.
اگه واقعا اشکال دارید، به رئیس جمهور اشکال بگیرید
حسام
با سلام
خداوند شما را حفظ كند به خدا قسم دلم به درد آمد وبه خود گفتم جواب خون شهدا را چه خواهيم داد... اللهم عجل لوليك الفرج
حسینی
United States
اقای سعید راد!!!!!!!!!دقت کنید که
شما خودتان هم چندان هنرمند جالبی نیستید و تازه باید به فکر احیای و جبران موارد قبل خود باشید...
فهيم تهراني
همين منتظري بود كه بدترين حرف ها را عليه احمدي نژاد گفت حالا نوبت روحاني است تازه هنوز چند ماهه كه رييس جمهور شده گويا اين حضرات غير خودشان را نمي توانند ببينندعجب رييس ديواني!!
شما به حوزه کاری خودت برس، بسه...
گل گفتی
Iran, Islamic Republic of
آقای منتظری مثل اینکه تازه از خواب بلند شده... سینمای ما خیلی وقت است که از ریل خارج شده است
خدا عاقبت مارو ختم بخیر کنه
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
برادر میدون و بدون رقیب باز دیدن و هیچ کسی هم مدیریت نمی کنه
اقای راد دقت کن!!!
انتقاد بجایی بود
کریمی
آیا وزارت اطلاعات در رابطه با حفظ و صیانت از دستاوردهای فرهنگی انقلاب وظیفه و مسئولیتی ندارد ؟
Iran, Islamic Republic of
جرات پیگیری از طریق قانون از وزیر فرهنگ رو دارید بسم الله!
... وزیر ارشاد که برای بهروز وثوق...دست می زند.
amir
احسنت
امام دنبال خیلی چیزها نبودن امام دنبال این گرونی و بدبختی بیکاری .....................هم نبود
Iran, Islamic Republic of
بابا حرابن ریاحی را هم امام حسین بخشید .
مومن باید ببخشد و گذشت داشته باشد .
Iran, Islamic Republic of
می شه بگویید چه جیزی را بایدبخشید؟؟ یعنی کسی که فسق وفجور را بین جوانان کشور همه گیر می کرده است را بدون حتی یک عذرخواهی باید بخشید؟؟ عزیزانی که این قدر آزادی خواه و لیبرال و مردم دوست هستند می شو بگویند اصولا انقلاب اسلامی که یک انقلاب فرهنگی بود برعلیه کدام مناسبات فرهنگی شکل گرفت؟؟ ابزار و دست اندرکاران آن مناسبات فرهنگی چه کسانی بودند؟؟ آیا آنان هیچگاه از گذشته خویش ابراز ندامت و پشیمانی کردند؟؟ برخی از این توجیهات را که انسان می خواند واقعا متاسف می شود که برخی اصلا نمی دانند نقش فرهنگی این ستاره ها سینما قبل از انقلاب در ایجاد فرهنگ فساد چی بود؟؟ البته آقای راد یک نکته را درست گفت که سینماگران اکنون از روی همان ستاره های قدیمی مشق می کنند چه در زندگی شخصی چه در زندگی هنری خویش
حر توبه کرد
شما مطمئنی اینا توبه نکردن؟! یه وقت که به نفع شماست میزان حال افراد میشه یه وقت هم سابقه 40 سال پیش رو الان رو می کنید ؟!!! دم خروس یا قسم حضرت عباس؟
United States
رحمت خداوند به روح و روان شهید آوینی که گفت در جمهوری اسلامی همه آزادند الا بچه حزب اللهی ها
Iran, Islamic Republic of
هرچند که نظرمو درج نمی کنید ولی می خواستم بگم یعنی یاد کردن ازیک هنرمندی که قبل از انقلاب ومتناسب باشرایط وقت فعالیت داشته وهیچ فعالیت مشهود سیاسی هم نداشته سنگینتر از اقدامات یک سری ....
Iran, Islamic Republic of
از این دولت بیش از این انتظار نمیره ....
عجب انتقادییییییی
محمدی
Iran, Islamic Republic of
اقای منتظری شما که از مسئیولین قوه قضاییه هستید نظرات خوبی در مورد فساد در مباحث فرهنگی داده اید ولی برادر فساد بالاتر که با معیشت مردم درگیر است فساد اقتصادی است. ...
فساد اقتصادي دست در دست فساد فرهنگي دارد از هريك غفلت شود ديگري را هم تقويت مي كند
سعیده
جانا سخن از زبان ما می گویی ...
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
با سلام به آقای حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری که خداوند منان حفظش کند اگر دیگر علمای انقلاب هم موضع اینچنینی بگیرند شاید رئیس جمهور محترم به خودش آید .
United States
شدید ؟؟؟
طاهر
حاج آقا جون این تازه اولشه !!! خدا عاقبنمون ختم به خیر کنه !!!
مهدی اکبری تویسرکان
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر رئیس دیوان عدالت بالاخره یک نفر عکس العمل نشان داد این کلام س... که خوددر زمان طاغوت بازیگر سینمای فاسد بوده لکه ننگی است بر پیشانی مسئولین سینمای ایران از وزارت ارشاد...
مردم
اقای منتظری ! مگه هم لباستان نفرمودند که هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم ؟؟!!


اینو که دیگه گروه انحرافی نگفتند !!!
راستی چرا .......... فریاد وااسلاما سر ندادند ؟؟؟!!!


جهان جون به احترام مخاطبت تائید کن
Iran, Islamic Republic of
اقای منتظری این همان دولتی است که مورد تاپید حضرتعالی و رپیس جنابعالی است این همان دولتی است....
کامران
به عنوان یک مسلمان تعجب کردم این اقای روحانی به که رییس دیوان عدالت اداری هم هست به این راحتی افرادی را فاسد می نامد ....
mostafa
Iran, Islamic Republic of
واي برما از كجا به كجا رسيديم. خوشا به حال شهدا كه رفتند و اين روزهاي سياه را نديدند.
ali shams
شور مردمی و تشویق های پیاپی مردم بعد از سخنان سعید راد نشان داد ان هنر پیشه ها علی رغم همه بد گمانی شما در دل مردم جا دارند
....
mahmoud
اگر واقعا تخلف و خلاف منافع و امنیت ملی اس پس دستگاه قضائی چه می کند....
دوره ی شما تموم شد رییس
قربان ان مرد لیبرالی که برای هنرمندان ارزشی ارزش قائل بود رفته است، الان فعلا باید ضدانقلاب ها رو تحویل گرفت در دولت راستگویان و معتدلین!
محمد توکلی
بنده که بارها نوشته ام و درج نشده ، اما در مراسم افتتاحیه ، جالبتر از همه این بود که مسئولی در سخنرانیش به مضمون فرمودند، "نوروز و عاشورا حق ملت است" و برای بنده سوال است که به عطف ایشان نوروز و عاشورا را کنار هم قرار داده اند بنده فراموش کرده بودم که عاشورا هم مثل نوروز یک جشن باستانی و ملی در حصار کشور ایران است و فراموش کرده بودم که عاشورا یک گرامی داشت ملی باستانی است که حتما عمو نوروز و غیره هم شخصیت های عاشورا هستند ، واقعا جای تامل دارد
Iran, Islamic Republic of
امثال شما اگه هنر دارید حوزه کاری خودتون رو برید اصلاح کنید ....
امید بذر هویت ماست
خیلی جالبه واقعا دیگه شورشو در اوردین چرا هرکی هرچی میگه میشه فاسد از هنرمند....
United States
كو گوش شنوا انقلاب ما... مظلومه
مینا
مگر گوش شنوایی دیگر وجود دارد؟
وقتی وزیر ارشادش اینگونه باشد وای به حال بقیه...
نمیدانم کجا باید فریاد وای انقلاب وای اسلام کشید
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر ضد انقلاب
باش تا صبح دولتت بدمد
این هنوز از نتایج سحر است
Iran, Islamic Republic of
اگر منظور حاج آقا نام بردن از وثوقی و فردین در افتتاحیه توسط سعید راده ،تهمت زدن و گفتن این که اونها فاسدند درست نیست گیرم قبل انقلاب فیلمهای بدی هم بازی کردند
فسادآشکارکه شاخ ودم نداره مربوط به قبل انقلاب هم نیست اونهائی که قبلا حالافیلمی بازی کردند وکاری انجام دادند وبه سمت جمهوری اسلامی برگشتند الان هم بازیگرند ولی اونهائی که اصراربرفساد داشتند دیگردراین جرگه نخواهند بود .
Iran, Islamic Republic of
نه پ نه اسم دوستهای تو رو ببرند تا خوشحال بشی ....
United States
جناب ایوبی
ازینهمه تلاش و کوششتان برای احیای چهره های دل انگیز سینمای طاغوت ممنونیم
استحقاقتان این جایگاه نیست
استحقاق امت ولایتمدار هم یقینا شما و برخی چهره های تابناک ارشاد نیست!!
حسین
این آقا زیاد سخت نگیرند بهروز وثوقی پیرشده علیه انقلاب هم تشکیلاتی نداشته اینها دیگه تعصابت کور کورانه هست
یک حجت الاسامی نبود که گفت "هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم"؟
با این تفاسیر هنرمندانی چون جمشید مشایخی،داود رشیدی،و خیلی هنرمندان خانم که امروز به عنوان بزرگان سینمای ایران از آنها یاد می شه و همین چند وقت پیشه جناب ضرغامی در جشنواره جام جم اسم تک تک شون رو نام برد جز فاسدین تلقی می شوند چون قبل از انقلاب خیلی فیلم های بدتر از وثوق رو بازی کردند،و سی دی هاشو ن هم در هر بقالی پیدا می شه...واقعا برای این حرفها و تفکرات مناسفم
وثوقی به علت رابطه که با یکی از مفسدین دربار یعنی اشرف داشت موردنفرت مردم است و گرنه چنگیز خان مغول هم سوار کار ماهری بود اما درضمن جنایتکار نیز بود.
باید ببینیم الان چکاره هستند.
اذ روی بی اطلاعی اظهار نظر نکنید این آقا ی فراری از مردم بعد از انقلاب در خارج کشورفیلم های متعددی با رویکرد دشمنی با امام وانقلاب بازی کرده است آن وقت در دهه فجر شایسته است؟!
معروف است که سعید راد در فیلم های قدیمی هر لحظه تو .....
آقای سعید راد
...... هنوز در گوش ماست اگر قبول نداری می توانی از خانم .... بپرسی.
مهدی
واقعا جای گریه دارد آخه مراسم فوق چه ربطی به دیوان عدالت اداری دارد بس کنید این همه دخالت در اموری که ربطی به شما ندارد الحمالله چه زیاد است دخالت کننده در کار دولت دیگه شما برید دنبال کارهایی که به شما مربوط است
این آقا جستجو کند شاید دست احمدی نژاد در کار باشد !!!!!!!
اقای دولت تدبیر این است تدبیر؟
Iran, Islamic Republic of
عنان سینما خیلی وقته از دست در رفته
قاطبه فیلما که رویکردشون ضد نظامه
یه کلاهی گذاشتن سرمون به اسم آزادی اندیشه که هیچ جای دنیا وجود نداره
اینم آخر عاقبتشه دیگه
رشتی
حاج اقا اختلاف طبقاتی را بچسب که روز بروز دارد گسترده تر میشود و از ندام کاری مسئولان و نمایندگان مجلس فساد مالی و اجتماعی و رانت بازیها اساس دم دراوردن این افراد شده -- تازه اولشه
واقعا تکلیف چیست ؟ هر روز اخباری را می شنویم که حکایت از نادیده گرفتن ارزش های اسلام و انقلاب دارد . اکنون که ما زنده هستیم و این کارها را با حمایت مراکز دولتی انجام می دهند و البته به ما می خندند که با بیت المال این کارها را می کنند , چند سال بعد چه کارها که نمی کنند ؟ آیا ده سال دیگر اثری از انقلاب و اسلام باقی می ماند . این درد را به که بگوئیم ؟ آیا این به اصطلاح دولت اسلامی تیشه به ریشه اسلام نمی زند ؟ به نظر می رسد که فقط نامی از جمهوری اسلامی باقی مانده است . نگاهی به دور و برمان بیاندازیم . با حمایت مراکز دولت جمهوری اسلامی کارهایی می کنند که بر خلاف اسلام است . این درد را به که بگوئیم . اینده فرزندمانمان چه می شود ؟ فرزندانی که با خون دل مسلمان و مومن و ولایت مدار تربیت شده اند در آینده منزوی نمی شوند ؟ و تحقیر نمی شوند ؟ شعاری برخوردنکنیم ؟واقعیت را ببینیم . خدایا به داد ما برس
....دور و برتان را یک نگاهه بندازید!!!
Iran, Islamic Republic of
بي ادبي و بي سوادي در برخی از هنرمندان فغان می کند
متاسفم برای اون خشک مغزهایی که به اینا بها می دن
حالا یذره نسبت به فردین ارفاق داشته باشیم ، خداییش اسم بردن از وثوق و کف زدن براش واقعا مایه شرمساریه
تقدیر از کسی که ملتو کشورشو فروخت اونم تو جشنواره فجر واقعا ادمو متحیر میکنه
بدتر از اون بازیگرای غرب زده ی ما هستن که اونجوری کف میزدنو ذوق میکردن
یعنی به چی وثوق دست زدن
به بازی تو فیلمهای ناجورش
به غیرت نداشته ی ایرانیش
به چیش کف زدن
افقط میتونم بگم االله اکبر از این همه بی دینی و بی خردی
امیر
اصلاح طلبان درصدد تخریب روحانی و ایجاد نارضایتی عمومی هستند
United States
وقتی پیمان معادی میره و با هترپیشه های زن خارجی عکس میندازه حریم رو رعایت نمیکنه و خیلی شیک دوباره در افتتاحیه فجر هم شرکت میکنه خوب معلومه که میگن بهروز وثوقی هم باید باشه . یا از شاهکارهای دیگه اینکه گلشیفته فراهانی میره خارج از کشور و ... و مسئولین اینجا به خانوادش بهترین لطف ها رو می کنن .
تمام این جنجالها مغرضانه است....
Iran, Islamic Republic of
ما تا کی باید چوب ساده اندیشی و خوش خیالی مسئولین را بخوریم