يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۳
۳

زاکانی: دستگاه قضایی مبارزه با مفاسد را از مسئولان آغاز کند/ مهدی هاشمی در اولویت

شعار وزارت علوم هاشمی این بود که دانشجو نباید کار سیاسی کند
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 336640
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دستگاه قضایی مبارزه با مفاسد اقتصادی را از قدرتمندان و افراد مرتبط با مسئولان آغاز کند.
زاکانی: دستگاه قضایی مبارزه با مفاسد را از مسئولان آغاز کند/ مهدی هاشمی در اولویت
به گزارش جهان، مهمترین محورهای سخنان علیرضا زاکانی در گفتگو با «نسیم» بدین شرح است:

-معتقدم راه اصلاح اساسی و برخورد جدی با مفاسد اقتصادی باید از قدرتمندان، مسئولین و کسانی که مرتبط با قدرتمندان و مسئولین هستند آغاز شود.

-با توجه به این که چشم بستن بر روی فساد دیگران روا نمی باشد، برخورد با پرونده‌ مهدی هاشمی برای رسیدگی در اولویت باید قرار گیرد.

-دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی می بایست با همه گروهها و جناح ها برخورد کند اما از این که دستگاه قضایی در راستای خطای بابک زنجانی سریع دست بکار شده و در نظر دارد به تخلفات وی رسیدگی کند از این امر بسیار خوشحال و خرسندم.

-دستگاه قضایی برای موفق شدن در مبارزه با مفاسد اقتصادی و ایجاد اعتماد عمومی درمیان مردم باید مبازره با این امر را از مسئولین کشور و عناصر قوه مجریه و قضاییه و نمایندگان مجلس که تعدادشان هم کم است، آغاز کند.

-با توجه به این که اکثریت مسئولان کشور خدوم و شایسته هستند اما اگر دستگاه قضا با همین تعداد اندک نیز که در مفاسد اقتصادی دست دارند برخورد کند می تواند اقدامات مناسبی را در این زمینه ایجاد کند.

-آقای هاشمی رفسنجانی از فضای دانشگاه اطلاعات مناسبی ندارد و اطلاعات خلاف واقع در اختیار وی قرار می دهند.

-در زمان دولت این فرد سخت ترین فشارها را بر جریان دانشجویی مشاهده می کردیم و ایشان قائل به فعالیت سیاسی دانشجویان نبودند.

-من به عنوان فعال دانشجویی آن دوره با همه وجودم این فشار را لمس می کردم.

- شعار وزرات علوم آن زمان یعنی دوره هاشمی این بود که دانشجو باید به دنبال درس خواندن خود باشد و کار سیاسی نکند لذا فشار بر دانشجویان آن موقع بسیار زیاد بود و ایشان کاری به طیف گروه و سلیقه ای خاص نداشت بلکه وی قائل به فعالیت دانشجویان به این معنای سیاسی نبود.

-در زمان وی تا جایی این فشارها تشدید شد که مقام معظم رهبری در یک سخنرانی عمومی فرمودند؛ که خدا لعنت کند آن کسانی که می خواهند دانشگاه را غیر سیاسی کنند.

-انگلیس یک مجموعه نامطمئنی است و باید در اصل این موضوع که فردی همچون جک استروا در خصوص ایران مواضع بهتری نسبت به دیگران گرفته بود نیز تردید داشت تا نتیجه عملی آن برای ما مشخص شود.

-ممکن است حضور جک استرا در ایران، تاثیراتی بر حل پرونده هسته ای داشته باشد اما باید منتظر نتیجه عملی این تاثیر باشیم و باید در این زمینه نیز تردید داشته باشیم چرا که ممکن است وی نقشهای مختلفی را در عمل علیه ایران اجرا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قسمت دوم تیتر حرف نداره
یعنی قسمت اولش حرف داره؟ شما سعید . م هستی یا بابک ز؟ یا شاید هم م. ر هستی؟
منظورش اینه که عالیه!